دلایل ایجاد چین و چروک پنجه کلاغی عبارتند از:

چین و چروک یا خطوط ریز اطراف دهان یا چشم اولین نشانه پیری است که در صورت شما قابل مشاهده است.

بسیاری از مردم این خطوط را دوست ندارند، زیرا از نظر زیبایی شناسی می توانند برای بسیاری از افراد بسیار قابل توجه و ناخوشایند باشند. چین و چروک های اطراف چشم به نام پای کلاغی یا پنجه کلاغی شناخته می شود.

پنجه کلاغی چگونه تشکیل می شود؟

پوست اطراف چشم بسیار نازک است. این جایی است که پنجه کلاغی رخ می دهد. این ناحیه از پوست نیز خیلی سریع خشک می شود. به دلیل عدم وجود غدد چربی و خاصیت ارتجاعی در آن ناحیه، احتمال بروز خشکی در ناحیه بسیار زیاد است. این پوست خشک و نازک دور چشم واقعا مستعد ایجاد خطوط ریز است.

با افزایش سن، کلاژن و فیبرهای الاستیک پوست شروع به تجزیه شدن می کنند. سطح رطوبت پوست نیز کاهش می یابد و توانایی پوست برای تجدید خود کاهش می یابد. این باعث می شود که چین و چروک و خطوط در اطراف چشم بیش از هر جای دیگری روی صورت شما ایجاد شود.

با توجه به این ویژگی ها، این احتمالاً اولین قسمت از صورت شما است که با افزایش سن نشانه پیری را نشان می دهد. به دلیل کاهش کلاژن یا الاستین پوست پس از یک سن خاص، خطوط پنجه کلاغی یا خطوط سیگاری به ترتیب روی صورت شما در اطراف چشم یا دهان ایجاد می شود. همچنین به دلیل عدم خاصیت ارتجاعی، پوست شما ممکن است کیسه های چشمی ایجاد کند یا حلقه های تیره دور چشم ایجاد کند که از دیگر بیماری ها همراه با پنجه کلاغی است که به دلیل کهولت سن رخ می دهد.

 درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم

درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم

علل تشکیل پنجه کلاغی روی پوست:

عوامل زیادی در ایجاد این خطوط غیرجذاب و ناخواسته زیر چشم شما نقش دارند.

بیایید برخی از متمایزترین علل تشکیل پنجه کلاغی زیر چشم را بررسی کنیم:

1: ژنتیک:

انواع پوست از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بسیاری از افراد پوستی دارند که در سنین بالا توانایی تولید کلاژن را دارد، در حالی که گاهی در سنین پایین تولید کلاژن و تجدید خود را متوقف می کند. با این حال، نوع پوست شما تا حد زیادی به ژنتیک شما بستگی دارد. والدین شما این ویژگی را به شما منتقل کرده اند. بنابراین، اگر دچار بیماری پای کلاغی می شوید، ممکن است این DNA شما باشد که مسئول آن است.

2: آسیب اشعه خورشید:

طبق تحقیقات، اشعه ماوراء بنفش نور خورشید می تواند برای پوست ما بسیار خشن باشد. تقریباً 90 درصد از آسیب های پوستی را به طرق مختلف بر عهده دارد. به همین دلیل است که به شما توصیه می شود به طور مداوم قبل از بیرون رفتن در نور خورشید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. با قرار دادن پوست خود در معرض نور خورشید بدون محافظت، این فرصت را به خطوط ریز می دهید تا به سرعت ایجاد شوند. با استفاده از کرم ضدآفتاب و پوشاندن چشمان خود با عینک آفتابی می توان از گشاد شدن پنجه کلاغی دور چشم جلوگیری کرد. در غیر این صورت، با خود بپذیرید که وقتی پیر می شوید، بسیار بیشتر مستعد چین و چروک زیر چشمانتان خواهید شد.

3: قند زیاد:

بله، در کنار بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر، شکر این هدیه ناخواسته را نیز به پوست شما می دهد. قند با بسیاری از بیماری ها از جمله چاقی، زوال عقل در سنین بالا یا آسیب مغزی در موارد شدید مرتبط است. بنابراین، وقتی به شما می گوییم شکر می تواند پشت مشکلات پوستی شما باشد، نباید برای شما عجیب باشد. استفاده بیش از حد از شکر منجر به پیری سریع پوست شما می شود. مواد داخل پوست که باعث درخشش و ظاهر جوان پوست شما می شود در اثر شکر آسیب می بیند. شما باید شکر را با سایر محصولات غذایی سالم مانند جو، غلات کامل جایگزین کنید.

4: روبالشی:

وقتی روی شکم یا پهلو می خوابید ممکن است روی پوست شما ساییده شود. کشیدن بیش از حد پوست توسط بالش های خشن نقشی در کاهش خاصیت ارتجاعی پوست دارد که منجر به چین و چروک های خواب می شود. شما می توانید با خوابیدن به پشت یا تهیه یک روبالشی صاف که باعث کشش پوست شما نمی شود و به پوست کمک می کند رطوبت خود را حفظ کند، از این امر جلوگیری کنید، زیرا کشیدن مداوم پوست به بالش در نهایت باعث ایجاد خطوط پنجه کلاغی برای شما می شود.

5: آلودگی:

به دلیل آلودگی هوا، اگزوزهای خودرو و سایر عناصر موجود در هوا، پوست شما در معرض آسیب بیشتر و پیری زودرس پوست قرار می‌گیرد. این آلاینده های محیطی ممکن است احتمال ایجاد چین و چروک یا لکه های پیری را در صورت و سایر اعضای بدن افزایش دهند. مواد غذایی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند می توانند به شما در مبارزه با اثرات مضر آلودگی کمک کنند. همچنین، اگر از محصولات آرایشی پر از فرآوری شده استفاده کنید و قبل از خواب آرایش خود را پاک نکنید، می تواند به پوست شما به خصوص نواحی زیر چشم آسیب برساند و باعث ایجاد خطوط ظریف قابل مشاهده شود.

6: استرس:

استرس روانی را می توان عامل اختلال در هورمون ها دانست که می تواند باعث بسیاری از مشکلات مرتبط با سلامتی شود. از افزایش وزن گرفته تا پای کلاغی زیر چشم، اختلالات هورمونی می تواند علت اصلی هر اتفاقی در داخل بدن شما باشد. کمبود خواب به دلیل استرس می تواند باعث تیرگی پوست شود زیرا پوست شما در هنگام خواب خود را تجدید می کند.

7: سیگار کشیدن:

عوارض جانبی سیگار فقط به آسیب کبدی، آسیب ریه یا مشکل قلبی محدود نمی شود. تنباکو نیز یکی از دلایل سفیدی مو و چین و چروک صورت شماست. مواد شیمیایی سمی که از طریق سیگار یا با کشیدن داروهای دیگر استنشاق می کنید، عامل اصلی ایجاد چین و چروک روی پوست شما است.

8: الکل:

الکل از بسیاری جهات برای سلامتی مضر است. بدن شما را کم آب می کند که منجر به کمبود طولانی مدت استروژن در پوست می شود. متوجه خواهید شد که پس از نوشیدن بیش از حد، پوست شما حدود 5 سال پیرتر به نظر می رسد. نوشیدن الکل به طور منظم یا بیش از حد می تواند باعث شود پوست شما خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد و در نتیجه خطوط ریز، خطوط سیگاری یا پای کلاغی روی صورت شما ایجاد شود.

علائم بیماری پنجه کلاغی:

 خطوط پنجه کلاغی دور چشم

خطوط پنجه کلاغی دور چشم

به دلایلی که در بالا ذکر شد حتی در سنین پایین هم ممکن است شروع به ابتلا به پنجه کلاغی کنید: پوست زیر چشم‌های شما بسیار نازک است، بنابراین وقتی شروع به ایجاد پای کلاغی می‌کنید، ابتدا شل می‌شود.

چربی از بین می رود و حلقه های تیره شما برجسته می شود.
یک خط اخم روی پیشانی شما شروع به ایجاد می کند.
قسمت زیر چشم مهم نیست که چقدر مرطوب کننده روی آن بمالید به سرعت خشک می شود
ناحیه زیر چشم پوشیده از چین و چروک هایی است که هنگام لبخند زدن و صحبت کردن بیشتر نمایان می شوند.
کیسه های چشم زیر چشم تولید می شوند.

مهم است که مراقبت بیشتری از پوست خود داشته باشید. ما نمی توانیم جلوی بروز علائم پیری را بگیریم، اما با رژیم غذایی سالم و مراقبت مناسب می توانیم این روند را به تاخیر بیندازیم.

درمان خطوط پنجه کلاغی با پلاسما جت

 درمان خطوط پنجه کلاغی با پلاسما جت

درمان خطوط پنجه کلاغی با پلاسما جت

اگر از پای کلاغی رنج می برید، پلاسما جت در درمان و کاهش این عارضه پوستی موفقیت فوق العاده ای دارد. با استفاده از پلاسما جت در بیش از 64 کشور توسط متخصصان پوست، پزشکان و متخصصان زیبایی شناسی به طور یکسان برای برداشتن موفقیت آمیز خطوط پنجه کلاغی از مشتریان خود. همیشه مطمئن شوید که بهترین درمان ممکن را دریافت می کنید.