بزرگترین اندام بدن ما، پوست، نیاز به مراقبت دائمی دارد اما معمولا نادیده گرفته می شود. استرچ مارک ها نوارهای تغییر شکلی هستند که روی شکم، سینه ها، لگن، ران ها و سایر قسمت های بدن یافت می شوند. در زنان باردار بیشتر دیده می شوند. ترک‌های پوستی ناراحت‌کننده یا خطرناک نیستند، اما می‌توانند از بدن برخی افراد محافظت کنند و ظاهری جذاب نداشته باشند.

اگر قسمت های بدن شما دارای علائم کشش بسیار زیاد است، با متخصص پوست و پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما می تواند به روشن شدن منبع ترک های پوستی و درمان های احتمالی شما کمک کند.

علائم کشش می تواند هر کسی را، صرف نظر از جنسیت یا نژاد، تحت تاثیر قرار دهد. .

یک علامت کششی به صورت نوار باریک قرمز یا بنفش با یک قوام مشخص در ابتدا به بافت خارجی ظاهر می شود. اکثر علائم کششی با افزایش سن از بین می روند.

مانند هر ضایعه دیگر، ترک‌های پوستی برگشت‌ناپذیر هستند، اما درمان می‌تواند آن‌ها را کمتر نشان دهد.

چه زمانی باید با یک متخصص پوست مشورت کرد؟

چه در یک فروشگاه خرده‌فروشی خریداری شود، چه در فروشگاه آنلاین، درمان‌های استرچ مارک پرهزینه هستند. اگر متوجه شدید که وقت و پول خود را بدون هیچ نتیجه ای هدر می دهید، دریافت مشاوره از یک متخصص پوست  را فراموش نکنید.

درمان های ممکن برای علائم ترک های پوستی

درمان‌های استرچ مارک که از طریق متخصصان پوست و جراحان زیبایی ارائه می‌شوند، خوش‌بینی اندکی برای کاهش حضور آن‌ها ایجاد می‌کنند.

حتی با وجود اینکه هیچ رویکرد واحدی برای همه آزمایش نشده است، بسیاری از افراد فوایدی را با داروهای زیر می‌یابند.

لوسیون بدن، مرطوب کننده ها و روان کننده ها برای علائم ترک پوستی

بسیاری از  مرطوب‌کننده‌ها و اسپری‌هایی که برای درمان ترک‌های پوستی به بازار عرضه می‌شوند، توسط متخصصان مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. با این حال، به نظر می رسد هیچ مورد واحدی در هر شرایطی کار نمی کند. حتی چند راه حل آن طور که در نظر گرفته شده کار نمی کنند. با این حال، کارشناسان درمان‌ها و نتایج مفید کمی پیدا کردند.

لیزر و نور درمانی

به نظر می رسد تعداد انگشت شماری از درمان های نور و لیزر وجود دارد که می تواند به افزایش رشد کلاژن و بهبود انعطاف پذیری کمک کند. جراح شما می تواند شما را در تصمیم گیری برای اینکه کدام استراتژی برای نوع پوست شما مناسب است راهنمایی کند.

نیدلینگ در مقیاس میکرو (میکرو نیدلینگ)

میکرونیدلینگ یک دستگاه  با سرنگ‌های کوچک باعث تحریک رشد کلاژن در این روش درمانی می‌شود. از آنجایی که این روش نسبت به درمان لیزری خطر تغییرات رنگدانه کمتری دارد، اولین قدم پیشنهادی برای بیماران با پوست تیره تر است.

سونوگرافی و پلاسمای غنی از پلاکت

درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) به طور فزاینده ای برای جوان سازی اپیدرم و تقویت کلاژن سازی مفید است. درمان پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) شامل پلاکت هایی است که قبل از درمان از خون بیمار استخراج می شود.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در بورد بین المللی زیبایی و لیزر درمانی، درمان PRP همراه با تجهیزات اولتراسونیک ممکن است یک درمان موفق برای ترک های پوستی باشد.

نتیجه

علائم کشش یک اتفاق عادی است. بسیاری از افراد تغییرات هورمونی، نوسانات وزن و زایمان را تجربه می کنند که می تواند علائم کشش ایجاد کند. برای تعیین اینکه کدام درمان‌های گیاهی و جراحی موفق‌ترین هستند و کدام افراد بیشترین مزایا و نتایج مثبت را دریافت می‌کنند، به مطالعات بیشتری نیاز است. با این وجود، تماس با یک متخصص پوست در کلینیک Advance که تایید شده و معتبر است کمک خواهد کرد.