لایه برداری پوست

مطمئنا همه ما در برهه ای از زندگی خود این احساس را داشته ایم که پوست صورتمان دیگر شادابی و براقیت همیشگی را ندارد و یک لایه مزاحم و زشت روی آن را پوشانده است. این مسئله یکی از آزاردهنده ترین اتفاقاتی است که میتواند برای افراد خصوصا خانم ها رخ دهد زیرا آنها را به این باور میرساند که دیگر همانند گذشته زیبا نیستند. اما خوشبختانه در دنیای پیشرفته امروزی برای هر مشکلی راه حلی معرفی شده که لایه برداری پوست از جمله بهترین و موثرترین راهی است که میتوان از آن برای خلاصی از شر این مشکل استفاده کرد. لایه برداری نوعی از بین بردن سلول های مرده پوست است که صافی و درخشندگی را دوباره به پوست برمیگرداند. اما سوال اینجاست که اگر در نظر دارید به سراغ استفاده از این روش برویدتا چه اندازه از آن آگاهی دارید؟ با ما همراه باشید.

فواید لایه برداری پوست

هنگامی که سن بالا می رود، تغییرات بسیار زیادی در ظاهر افراد به وجود می آید که از جمله شایع ترین آنها میتوان به بروز چین و چروک بر روی صورت اشاره کرد. همچنین این امکان وجود دارد که رشد سلول های جدید و جایگزینی آنها با سلول های قدیمی به کندی پیش رود که این مسئله به مرور زمان باعث رنگ پریدگی پوست صورت خواهد شد و شما را از داشتن پوستی شاداب محروم می کند. در این هنگام کمک گرفتن از لایه برداری پوست با استفاده از روش هایی همچون میکرودرم ابریژن میتواند نقش بسزایی در برگرداندن شادابی و جوانی پوست صورت داشته باشد. از همین رو در این قسمت به معرفی برخی از مزایای آن میپردازیم:

  • سلول های مرده را از بین می برد.
  • شما را از شر لکه های پوستی و جای جوش خلاص می کند.
  • جوش های سر سیاه را از بین می برد.
  • زیبایی و شادابی تازه ای به پوست می بخشد.

لایه برداری پوست در چه فاصله زمانی انجام می شود؟

تقریبا اکثر کارشناسان بر این عقیده اند که هر چقدر لایه برداری پوست کمتری انجام دهید، علاوه بر اینکه آسیب کمتری به پوست میرسانید، زودتر از آن چیزی که فکر می کنید به نتیجه خواهید رسید. در واقع در لایه برداری هدف این نیست که لکه هایی قرمز و یا پوستی ملتهب داشته باشید، در این نوع لایه برداری پزشکان در تلاش هستند تا در یک پروسه کاملا طبیعی سرعت جایگزینی پوست را سرعت بخشند. اینکه چه فاصله زمانی برای شما مناسب است، کاملا به نوع پوست شما بستگی دارد.

  • پوست حساس:

اگر پوستی حساس دارید، باید با کمک لیف نرم، گرم و مرطوب لایه برداری را انجام دهید. ماسک های شیمیایی ملایم با درصد کمی از مواد فعال هم برای پوست حساس در صورتی مجاز است که یک یا نهایت دو بار در هفته انجام شود. این دسته از افراد برای لایه برداری پوست صورت خود نباید به سراغ اسکراب و لایه برداری های قوی بروند زیرا میتواند آثار بدی را از خود به جای بگذارد.

  • پوست چرب:

به طور کلی پوست های چرب از مقاومت و تحمل بسیار بالایی در برابر ابزارها و محصولات قوی از خود نشان می دهند. به گونه ای که اگر 5 بار در هفته از لایه بردارها استفاده کنند باز هم اتفاق ناگواری برای پوست آنها رخ نمی دهد. همچنین آنها میتوانند برای لایه برداری پوست صورت از دستگاه های مخصوصی در زمان صبح و از سرم و ماسک های لایه بردار در زمان شب استفاده نمایند.

  • پوست معمولی و مختلط:

کسانی که دارای این نوع پوست هستند همواره از آنها به عنوان خوشبخترین افراد یاد می شوند زیرا دستشان به طور کامل باز است و میتوانند از هر نوع روش لایه برداری پوست که به آن علاقه مند هستند استفاده کنند. البته نکته اینجاست که استفاده بیش از 3 بار در هفته میتواند مشکل ساز شود.

  • پوست خشک:

برای لایه برداری پوست خشک بهتر است روش‌های غیر شیمیایی و به صورت گیاهی انتخاب شود.

روش های انجام لایه برداری پوست

همانطور که میدانید این روزها در دنیای پیشرفته ای زندگی می کنیم که برای هر مشکلی، راه حلی بسیار معقول کشف شده است. میکرودرم ابریژن از جمله روش هایی است که با توجه به نتایج بسیار خوب خود توانسته طرفداران زیادی پیدا کند. اما سوال اینجاست که این روش چگونه انجام می شود؟

میکرودرم آبریژن

میکرودرم آبریژن

میکرودرم ابریژن

اگر در نظر دارید که از این روش جوانسازی پوست استفاده کنید باید بدانید که میکرودرم ابریژن با از بین بردن ضخامت پوست، تبادلات فیزیکی پوست را افزایش می دهد که این امر با تحریک کلاژن سازی برای تقویت قوام پوست همراه است.

در این روش، پودری به نام اکسید آلومینیوم روی پوست صورت قرار میگیرد و دوباره بر روی آن مکیده می شود. نکته بسیار مثبتی که در رابطه با میکرودرم ابریژن وجود دارد این است که این روش درمانی با هیچگونه درد و ناراحتی و همچنین هیچ عارضه ای همراه نیست و پس از انجام آن تنها با صورتی قرمز مواجهه خواهید شد که پس از مدتی کوتاه برطرف می شود.

میکرودرم ابریژن برای رفع چه مشکلاتی مناسب است؟

  • برطرف کردن جوش ها و جای آکنه
  • جوانسازی سطحی و کم عمق پوست در چند جلسه
  • از بین بردن لک هایی که بر اثر افزایش سن و یا عدم عملکرد صحیح کبد ایجاد می شوند.
  • از بین بردن جای آبله مرغان
  • کوچک کردن منافذ پوستی
  • درمان ترک های پوستی
  • چروک گردن
  • و….

فقط این نکته مهم است که میکرودرم در یکی دو جلسه اگرچه پوست را شفاف می کند ولی آثار درمانی آن در تکرار بلند مدت است.
یعنی پس از یک دوره شش جلسه ای اولیه به فاصله دو هفته یکبار باید هر یک یا دو ماه تکرار شود.
بسیاری از آثار درمانی با ترکیب با آر اف، نیدلینگ (میکرونیدلینگمزوتراپی، پیلینگ و ماسک ها کامل می شود.

مراقبت های بعد از میکرودرم ابریژن

همانطور که در جریان هستید هر عملی، دوران نقاهتی هر چند کوتاه را با خود به همراه دارد که این مسئله در رابطه با میکرودرم ابریژن نیز صدق می کند. در واقع پزشکان بر این عقیده اند تا زمانی که به نکات و مراقبت های بعد از انجام عمل توجهی نداشته باشید نباید انتظار رسیدن به نتیجه مطلوب را داشته باشید. این مراقبت ها عبارتند از:

  • از قرار گرفتن زیر نور مستقیم آفتاب جلوگیری کنید
  • از ضد آفتاب های متناسب با پوستتان حتی زمانی که در منزل هستید استفاده کنید.
  • از ماساژ دادن صورت و کشیدن لیف خودداری کنید
  • به طور مرتب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.