کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل

پیوند مو فقط یک عمل زیبایی نیست. کاشت موی سر، ابرو، ریش و سبیل می تواند جوانی، شادابی و حتی امید را به شما برگرداند. گذشته از نوع کاشت مو که هر کدام از انواع آن کاربردی دارند، ماهیت آن تاثیر مستقیم در زندگی برخی افراد می گذارد. حتی کمی پرپشت کردن موهای ریخته سر، مانند یک کت و شلوار شیک و اتو کشیده شما را جوان تر و خوشتیپ تر نشان می دهد.
از این جهت است که می گوییم پیوند مو فقط یک جراحی زیبایی نیست، تاثیرات مستقیم در نحوه رفتار فردی و اجتماعی افراد دارد. اعتماد به نفس را در آنها افزایش می دهد. گاهی اوقات یک ناحیه بسیار کوچک بدون مو در قسمت ریش یا سبیل مردان، باعث منزوی شدن و کاهش شدید اعتماد به نفس آنان می گردد. بسیاری از شانس های خوب موفقیت را بدین جهت از دست می دهند. روابط خود را با دیگران محدود کرده و در زندگی فردی نیز دچار مشکلات روحی و اخلاقی می شوند. درمان همه اینها در کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل نهفته است.

کاشت ابرو

کاشت مو چیست؟

کاشت مو یا به عبارتی پیوند مو یک نوع جراحی است که در آن پزشک موهای بدن شما ( فولیکول ها = follicles ) را از قسمت های پرپشت که به آن قسمت کمک کننده اطلاق می شود، به قسمت های کم پشت یا بدون مو که قسمت دریافت کننده نامیده می شود، حرکت می دهد. از سال 1950 پیوند مو در ایالات متحده آمریکا در حال انجام است. اما روش های پیوند مو، امروزه تفاوت های زیادی داشته است و بسیار پیشرفته تر و اثر بخش تر شده است.
قسمت های کمک کننده در پیوند مو می تواند موهای قوی و بادوام پشت سر یا بغل سر افراد، موهای سینه، قسمتی از موهای ریش و یا دیگر موهای زائد بدن باشد و قسمت های دریافت کننده در کاشت مو معمولا بالای سر ( طاسی سر )، قسمت های کم پشت ریش، بالای پیشانی، قسمت هایی از سبیل و یا صورت که به دلایل ارثی یا توسط یک تصادف و جراحت، کم مو یا بی مو شده اند، باشد.

روش های کاشت مو

امروزه پزشکان تکنیک های مختلفی را برای پیوند مو، کاشت ابرو و ریش و سبیل استفاده می نمایند. که هر کدام برای قسمت خاصی از بدن و برای هدف خاصی کاربرد دارند. دو روش اصلی پیوند مو در حال حاضر روش FUT ( Follicular Unit Transplantation ) و FUE ( Follicular Unit Extraction ) می باشند.

کاشت مو به روش FUT:

کاشت مو به روش FUT

روش کاشت مو FUT که اکثریت از این روش استفاده می نمایند، به این صورت می باشد که در آن یک نوار از فولیکول های تار مو از پشت سر افراد برداشته می شود. سپس در آزمایشگاه تارهای مو این نوار از هم جدا شده و به قسمت های مختلف سر پیوند می خورد. در این روش شما بیشترین تعداد تار مو را در یک جلسه می توانید پیوند بزنید.
بین متقاضیان روش FUT معمولا درد بیشتری نسبت به متقاضیان FUE گزارش شده است، البته این درد در هر دو روش قابل کنترل و دوره درمان مشخصی دارد. توجه داشته باشید که عمل جراحی FUT سرپایی بوده و در اکثر موارد شما از فردای روز جراحی می توانید به فعالیت عادی و روزانه خود برگردید.

کاشت مو به روش FUE:

در این روش پیوند مو، واحدهای فولیکولار بدون نوار و از جاهای مختلف پوست سر جدا می شوند. در بسیاری از موارد در قسمت اهداکننده تغییر چندانی ایجاد نشده و حتی در برخی اوقات قابل رویت هم نیست. تفاوت اصلی این روش با روش قبل در همین مورد است.
بعد از جراحی هیچ بخیه ای لازم نخواهد بود و شما طول درمان و زمان درد کمتری نسبت به روش قبل خواهید داشت. زخم های ایجاد شده در پوست سر در این روش بین 3 تا 7 روز بهبود می یابند.
روش ها و تکنیک های جدیدی نیز برای کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل در بین پزشکان مختلف وجو دارد که بستگی به خلاقیت و البته خواست خود بیمار صورت می پذیرد. انتخاب روش درمان در درجه اول به انتظارات شما از کاشت مو بستگی دارد. عواملی دیگری که در انتخاب روش مناسب برای سر شما تاثیر گذار خواهند بود، کیفیت و پرپشتی موهای شما، اندازه قسمتی که برای کاشت مو اقدام نموده اید و نوع و محل ریزش موی شما خواهد بود.

در حال حاضر تنها راه درمان و ترمیم موهای از دست رفته، استفاده از پیوند موی طبیعی است که این پیوند در نواحی مختلف از جمله سر، ابرو، ریش، سبیل و نواحی اسکار قابل انجام است. کاشت مو اولین بار در سال 1939 توسط پزشک ژاپنی آقای دکتر Dr.Okuda مطرح و سپس در سال 1959 توسط پزشک آلمانی Dr.Orentreich عملی گردید. درسال‌هایی که گذشت تجارب و روش‌های متعددی مورد آزمایش قرار گرفت و در نهایت امروزه با بهرگیری از تکنولوژی جدید از دسته‌های کوچک‌تر مو موسوم به میکرو گرافت (Micrograft) استفاده می‌شود که سبب نتایج رضایت بخش و ظاهری طبیعی شده است و امری که تا چندی پیش حتی تصورش هم دشوار بود امروزه تبدیل به یکی از اعمال جراحی سرپایی و بسیار سبک شده است که بر پایه برداشت ریشه‌های موی شخص و کاشت آنها در نقاط مورد نظر استوار می‌باشد.

بعد از کاشت مو:

اولین عارضه ای که بعد از پیوند مو به آن دچار خواهید شد احتمالا درد در نواحی کمک دهنده و کمک گیرنده خواهد بود. حتی ممکن است شما برای حل این مشکل مجبور به استفاده از داروهای ضد درد و آنتی بیوتیک ها شوید.
التهابات قسمت های جراحی شده، از عوارض دیگر پیوند مو است. این عارضه با گذشت زمان و مصرف داروهای ضد التهاب بهبود می یابد.
موهای کاشته شده در 2 ماه اول معمولا می ریزند و موهای جدید بعد از گذشت 8 تا 12 ماه جای آنها را خواهند گرفت.

عکس کاشت مو

مراحل کاشت موی superfue و بی درد با تراکم۱۲۰۰۰ تار مو
تیم کاشت موی کلینیک دکترمستوفی زیر نظر متخصص پوست
کلیه مراحل با حضور متخصص بیهوشی و کاملا بدون درد انجام میشود با بالاترین میزان تراکم تار موی قابل رشد