درمان های صورت و سایر درمان های جوان کننده پوست را فراموش کنید. اگر می خواهید آن درخشش روشن از درون را داشته باشید، مزوتراپی صورت را امتحان کنید. این روش زیبایی شناختی در مورد تزریق آمینو اسیدها، ویتامین ها، آنزیم ها و سایر مواد مغذی پوست برای جوان سازی پوست و ایجاد روشن، سالم و جوان به نظر رسیدن آن است. این روش ادعا می کند که برای صورت شما معجزه می کند و ایمن در نظر گرفته می شود. اگر قبلاً در مورد آن نشنیده اید، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزوتراپی، مزایای آن و روش به پایین صفحه بروید.

مزوتراپی صورت – مزایا، روش کار و عوارض جانبی

مزوتراپی صورت – مزایا، روش کار و عوارض جانبی

مزوتراپی صورت چیست؟

این روشی است که در آن پزشک از تزریق‌هایی با سوزن‌های بسیار ظریف برای رساندن آنزیم‌ها، هورمون‌ها و ویتامین‌ها به پوست شما برای سفت شدن و جوان‌سازی آن استفاده می‌کند. این روش اولین بار در فرانسه توسط دکتر میشل پیستور برای کمک به تسکین درد ناشی از شرایط پزشکی ابداع شد. با این حال، بعداً در پوست زیبایی برای حذف چربی (اغلب به عنوان جایگزینی برای لیپوساکشن) استفاده شد.

اصطلاح مزو به معنای وسط است. این درمان مزوتراپی نامیده می شود زیرا سوزن های ظریف برای تزریق به لایه میانی پوست شما استفاده می شود. کل ایده این درمان، درمان مسائل زمینه ای مانند التهاب و گردش خون ضعیف بود که باعث آسیب پوستی می شود.

مزوتراپی اغلب برای رسیدگی به طیف وسیعی از مشکلات پوستی مانند:

  • رنگدانه
  • سفت شدن پوست
  • کاهش سلولیت خطوط و چین و چروک
  • حذف چربی از صورت، بازوها، ران ها، معده، باسن و پاها
  • آلوپسی

مزایای متعددی برای این روش وجود دارد.

مزوتراپی چیست؟

1. پوست شما دارای غلظت بالایی از ویتامین ها و سایر مواد تشکیل دهنده است.

غلظت بالای سرم ها، ویتامین ها و سایر ترکیبات مغذی از مواد قوی باعث می شود پوست شما احساس طراوت و شادابی کند. زمانی که مزوتراپی به درستی انجام شود، تضمین می کند که محصولات به درستی به پوست شما تحویل داده می شوند.

2. می تواند جایگزینی برای جراحی های گران قیمت باشد
این می تواند بخشی از روتین ضد پیری پوست شما باشد و نسبت به سایر روش ها و جراحی های پلاستیک کمتر تهاجمی است. برای بهتر دیده شدن نیازی نیست زیر چاقو بروید. سرم های غلیظ با استفاده از سوزن به پوست شما تحویل داده می شود و شما پوستی طبیعی و سالم خواهید داشت. همچنین، هیچ زمان توقفی وجود ندارد.

3. می تواند نیازهای چندگانه پوست را برطرف کند
چه به دنبال یک راه حل ضد پیری باشید و چه بخواهید درخشندگی پوست خود را افزایش دهید، مواد سفارشی برای پوست خود دریافت خواهید کرد. پوست یک تقویت کننده انرژی دریافت می کند و شما می توانید نتایج قابل مشاهده را بلافاصله پس از اولین جلسه مشاهده کنید.

4. پوست شما را روشن می کند

بسته به مواد تشکیل دهنده، مزوتراپی می تواند مشکلات پوستی مانند لکه های ناشی از افزایش سن، رنگدانه ها و ملاسما را برطرف کند. می تواند صورت شما را روشن کند و رنگ پوست شما را یکدست کند.

5. پوست شما را هیدراته نگه می دارد
مزوتراپی همچنین می تواند به افزایش رطوبت پوست کمک کند و آن را پر، محکم و سالم نشان دهد.

مزوتراپی فرآیند پیچیده ای نیست. با این حال، شما باید برای مشاوره اولیه با متخصص پوست مراجعه کنید و نگرانی های خود را در میان بگذارید. او بهترین کسی است که نیازهای پوست شما و نوع موادی که ممکن است به آن نیاز داشته باشد را درک کند.

بسته به شدت درمان و مواد مورد استفاده، تعداد جلسات ممکن است متفاوت باشد. درمان ها معمولا سفارشی می شوند. در اینجا یک مرور مختصر از آنچه دقیقاً در طول عمل اتفاق می افتد ارائه می شود.

چه چیزی در طول پروسه انتظار می رود

چه چیزی در مزوتراپی صورت انتظار می رود

چه چیزی در مزوتراپی صورت انتظار می رود

شما باید یک هفته قبل از انجام عمل صورت، مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) و آسپرین (در صورت استفاده از هر یک از آنها) را متوقف کنید زیرا ممکن است خطر کبودی و خونریزی شما را افزایش دهند.

در طول درمان
پزشک ممکن است یک بی حس کننده موضعی را روی نواحی که قرار است درمان شوند، اعمال کند. با این حال، این بستگی به سطح تحمل درد شما دارد.
پزشک از یک میکروسوزن برای تزریق مواد به ناحیه مورد نظر استفاده می کند. شما یک سری تزریق دریافت خواهید کرد.
تزریق ها در عمق های مختلف حدود 1 تا 4 میلی متر در پوست شما انجام می شود. این باز هم به مشکل پوستی شما بستگی دارد.

بسته به مشکل پوستی، شدت آن و اثرات آن، ممکن است به چندین جلسه مزوتراپی نیاز داشته باشید. پزشک می تواند دقیقاً به شما بگوید که چند جلسه در هفته ممکن است برای رسیدن به نتایج مطلوب نیاز داشته باشید.

مطالعات کافی در مورد مزوتراپی و اثرات آن انجام نشده است، اما هر درمان زیبایی سهم خود را از عوارض نامطلوب دارد. مزوتراپی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

عوارض ناشی از مزوتراپی

برخی از عوارض جانبی رایج عبارتند از:

تورم ناشی از جراحت یا التهاب
اریتم (قرمزی پوست)
خارش
درد خفیف (در ناحیه تحت درمان)
افزایش حساسیت پوستی (افزایش حساسیت پوست)
ندول های زیر جلدی حساس در ناحیه تحت درمان
مسائل مربوط به رنگدانه
واکنش های پوستی بیش از حد حساس (بثورات و غیره)

حتی ممکن است به برخی داروها و موادی که در مزوتراپی استفاده می شود واکنش های آلرژیک ایجاد کنید. از این رو، بسیار مهم است که بدانید آیا به مواد تشکیل دهنده آلرژی دارید یا خیر.

عوارض جانبی این روش نیز به دلیل موارد زیر گزارش شده است:

تکنیک های معیوب که باعث ایجاد زخم و عفونت می شود
یک روش آسپتیک ضعیف که ممکن است باعث انتقال عفونت های پوستی و دیگر شود

مزوتراپی روشی است که در آن پزشک از تزریق برای تزریق ویتامین ها، پروتئین ها و آنزیم ها به لایه میانی پوست استفاده می کند. انجام مزوتراپی ممکن است رنگ پوست شما را یکنواخت کند، آن را هیدراته نگه دارد و مشکلات مختلف پوست را برطرف کند. مزوتراپی همچنین برای حذف چربی استفاده می شود، اما برای درک اثربخشی آن باید مطالعات بیشتری انجام شود. مزوتراپی ممکن است منجر به عوارض جانبی مانند خارش، قرمزی، تورم شود. بنابراین، قبل از انتخاب مزوتراپی برای صورت خود، با یک متخصص پوست مشورت کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد این روش به دست آورید.

سوالات متداول مزوتراپی صورت

مزوتراپی هر چند وقت یکبار باید انجام شود؟

تعداد دفعاتی که باید مزوتراپی انجام دهید به مشکل پوست و نتیجه دلخواه شما بستگی دارد. معمولاً ممکن است مجبور شوید بیش از 4 بار این کار را انجام دهید تا به نتایج دلخواه برسید.

آیا مزوتراپی همان بوتاکس است؟

نه، آنها یکی نیستند. بوتاکس در لایه عضلانی تزریق می شود، در حالی که مواد تشکیل دهنده در مزوتراپی به پوست تزریق می شوند.

درمان مزوتراپی چقدر طول می کشد؟

اگر از یک سبک زندگی سالم پیروی کنید و هر 5 ماه یکبار جلسات مراقبتی انجام دهید، نتایج ممکن است تا سال ها باقی بماند.

میکرونیدلینگ یا مزوتراپی کدام بهتر است؟

در حالی که مزوتراپی باعث سلامت پوست می شود، میکرونیدلینگ روشی موثرتر و ایمن تر برای بهبود ظاهر پوست است.