مزوتراپی توسط یک پزشک فرانسوی به نام دکتر میشل پیستور در اوایل دهه 1950 اختراع شد. این درمان در شرایط مختلف پزشکی استفاده می شود، اما همچنین یک درمان زیبایی مفید است. دلایل زیادی برای انتخاب مزوتراپی وجود دارد.

دلیل برای انتخاب مزوتراپی

1. درمان همه کاره

مزوتراپی ممکن است برای اهداف زیبایی استفاده شود از جمله:

• کاهش بافت چربی از نواحی مانند معده، چانه، صورت، گردن، ران ها، باسن
  • کاهش سلولیت روی ران، باسن یا شکم
  • ضد پیری (نرم کننده و سفت کننده پوست با تحریک تولید کلاژن)

بیمار می تواند از تمام این مزایای درمانی با هزینه تنها 1 درمان استفاده کند.

درمان شامل تزریقات حاوی داروهای هومیوپاتی، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و ویتامین های خاص است. نام مزوتراپی به این دلیل است که تزریق در مزودرم که لایه میانی پوست است انجام می شود. این روش غیر تهاجمی است.

تزریقات اثرات مطلوبی خواهند داشت که طی 4 تا 8 هفته پس از تجویز درمان ایجاد می شود.

2. درمان غیر تهاجمی
مزوتراپی یک درمان غیر تهاجمی است، بنابراین شامل جراحی، بیهوشی و خطرات مرتبط با این روش ها نمی شود.

تزریق حاوی ترکیبات مناسب تزریق می شود و بدن برای واکنش رها می شود. چربی به طور طبیعی از بین می رود و پوست به تدریج بازسازی می شود و چین و چروک های عمیق و سایر نقایص پوست را از بین می برد.

3. بدون جای زخم
از آنجایی که مزوتراپی یک درمان غیر تهاجمی است، هیچ جای زخمی ایجاد نمی کند. بسیاری از عمل های زیبایی که دارای اثرات لاغری یا ضد پیری هستند ممکن است باعث ایجاد اسکار شوند.

4. بدون آسیب به پوست
مزوتراپی یک روش درمانی تزریقی است و به هیچ وجه روی پوست تاثیری نخواهد داشت. تزریق به صورت داخل پوستی در لایه میانی پوست انجام می شود و باعث ایجاد گودی و سوختگی پوست نمی شود. سایر روش‌های آرایشی تهاجمی‌تر ممکن است به طور بالقوه باعث فرورفتگی پوست یا سوختگی پوست شوند.

5. بازیابی سریع
پس از تزریق مزوتراپی، ممکن است کمترین تورم و سوزش وجود داشته باشد، اما ظرف چند روز از بین می‌رود.

فعالیت بدنی پس از درمان مزوتراپی مجاز است. بسیاری از جراحی های پلاستیک به یک دوره نقاهت نیاز دارند که اجازه فعالیت های سنگین را نمی دهد.

6. حداقل درد
مزوتراپی از طریق 1 یا چند تزریق انجام می شود. درد در مقایسه با درد بعد از جراحی پلاستیک بسیار کم است.

بعد از مزوتراپی نیازی به مسکن نیست. سایر روش های جراحی نیاز به تجویز مسکن پس از جراحی دارند.

7. بدون خطر
محل تزریق ممکن است تحریک شود، اما در موارد نادر. مزوتراپی هیچ خطری مانند عفونت، لخته شدن خون یا آمبولی ندارد، که ممکن است پس از سایر روش‌های تهاجمی پلاستیکی تجربه شود.

8. هزینه
هزینه مزوتراپی کمتر از هزینه هر روش لیپوساکشن یا درمان های بازسازی و جوانسازی پوست است.

علاوه بر این مزوتراپی مزایای زیبایی نیز خواهد داشت (کاهش چربی، کاهش سلولیت، نرم شدن پوست و ضد پیری).