درمان مو با پی آر پی برای ریزش مو قبلا برای همه ناشناخته بود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، اینکه درمان حتی نتایج بهتری هم می دهد به شنیدن نام این درمان کمک شایانی کرده است. با درمان پی آر پی مو سعی می شود از برخی مشکلاتی که بیمار با موهای خود دارد جلوگیری شود. قبل از شروع این درمان، خون بیمار گرفته شده، پردازش شده و سپس مجدداً به پوست سر تزریق می شود.

درمان مو با پی آر پی

درمان مو با پی آر پی

مهم ترین عاملی که این درمان مو را از سایر روش های درمانی متمایز می کند این است که این روش با خون فرد انجام می شود. به لطف PRP که پلاسمای غنی از پلاکت است، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بیمار به پوست سر تزریق می شود. بر اساس تحقیقات علمی، به لطف تزریق این پلاسما، موها به سرعت رشد می کنند و ظاهری شاداب تری پیدا می کنند. ممکن است بشنویم که همه اطرافیان ما از موهای خود شکایت دارند.

معمولا موهای قوی، پرپشت، براق و بدون ریزش آرزوی همه است. در نتیجه درمان PRP، فرد می تواند به ظاهری که آرزویش را دارد دست یابد. از لحظه ای که PRP به پوست سر تزریق می شود، جریان خون را افزایش می دهد و تارهای مو را ضخیم می کند. درمان پی آر پی که نامی برای خود دست و پا کرده است، سال هاست که در زمینه ترمیم زخم و بافت به موفقیت های زیادی دست یافته است.

تمام افرادی که نتایج مثبت آن را شنیدند شروع به تحقیق در مورد درمان مو با پی آر پی کردند و پس از تجمع لازم تصمیم گرفتند از این روش درمانی استفاده کنند. ریزش مو مشکلی است که امروزه همه با آن روبرو هستند. به خصوص در طول انتقال های فصلی، این ریزش کاملا طبیعی در نظر گرفته می شود. با این حال، این افراد سعی می کنند در صورت تغییر فصلی با مشکل ریزش مو کنار بیایند. برای جلوگیری از ریزش مو، درمان موی پی آر پی یک راه حل یک به یک برای کنترل موهای ضعیف و ریزش شده است.

PRP چیست؟

درمان PRP به معنی درمان مو با پلاسمای غنی از پلاکت است. به لطف این پلاسما تارهای نازک و ضعیف مو بیشتر ضخیم می شوند و در عین حال از مشکلات جدی مانند ریزش مو جلوگیری می شود. ابتدا باید علت مشکل ریزش مو بررسی شود. زیرا گاهی اوقات یک نقص در بدن می تواند با ریزش مو خود را نشان دهد. هنگامی که برای این مشکل به پزشک مراجعه می شود، در نتیجه آزمایش خون دلیل ریزش مشخص می شود. درمان PRP به عنوان یک روش جراحی کاشت مو استفاده نمی شود.

این فرآیند تنها به عنوان یک درمان مو شناخته می شود که به تقویت مو از ریشه کمک می کند. به خصوص در سال های اخیر، فناوری PRP نقش فعالی در بهبود زخم ها و بافت ها داشته است. این فناوری با مطالعات علمی نیز به اثبات رسیده و مورد پسند افراد بیشتری قرار گرفته است. به لطف ماده ای که به پوست سر هر فردی که تصمیم به درمان PRP می کند، فولیکول های مو تقویت شده و از ریزش مو به طور کامل جلوگیری می شود.

با کاهش ریزش مو، وضعیت روانی فرد شروع به بهتر شدن کرده است. زیرا موهایی که دائماً در حال ریزش هستند و شمایل فرسوده باعث می شود هر بار که در آینه نگاه می کند روحیه خود را از دست بدهد و این وضعیت زندگی روزمره فرد را بسیار عمیق تحت تاثیر قرار می دهد.

کاربرد پی آر پی چه فایده ای برای مو دارد؟

فواید درمان پی آر پی برای مو بسیار زیاد است و از این رو کاربردهای درمان پی آر پی در اکثر کلینیک ها آغاز شده است. PRP به عنوان پلاسمای غنی از پلاکت تعریف می شود که نشان می دهد این پلاسمای خونی است که حاوی بسیار بیشتر از تعداد پلاکت های موجود در خون است. فاکتور رشد در پلاکت ها به تغذیه مو کمک می کند. این فاکتورهای رشد فولیکول های مو را در زمان خواب نیز تحریک می کنند و تاثیری مانند تسریع تولید کلاژن دارند. با تسریع در تولید کالج، تارهای مو قوی تر و پرپشت تر می شوند.

در این صورت موها را حجیم تر و متراکم تر نشان می دهد. ابتدا باید از افرادی که می خواهند با درمان پی آر پی راه حلی برای مشکل موهای خود بیابند، نمونه خون گرفته شود. برای جداسازی پلاکت های پلاسمای خون در دستگاه خاصی پردازش می شود. تمام پلاکت های جدا شده از خون به پوست سر تزریق می شود و درمان ریزش مو انجام می شود. درمان پی آر پی مو یک روش درمانی مناسب برای افرادی است که موهایشان نازک و شکسته شده و دائما در تلاش برای مقابله با مشکل ریزش مو هستند.

درمان مو با پی آر پی چگونه اعمال می شود؟

عمل درمان مو با پی آر پی یک روش درمانی مناسب برای تمامی خانم ها و آقایان می باشد. با این حال، از آنجایی که زنان عموما افرادی هستند که بیشتر به ظاهر خود اهمیت می دهند، درمان مو با پی آر پی محبوبیت بیشتری دارد. ریزش مو به یک مشکل بسیار رایج برای مردان و زنان تبدیل شده است. ریزش موی منطقه ای یا طاسی با الگوی مردانه از جمله مشکلاتی است که در هر دو جنس می توان با آن مواجه شد.

از آنجایی که این مشکلاتی که گفتیم نوعی ریزش مو هستند، می توان با درمان پی آر پی از آنها پیشگیری کرد. استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت در درمان ریزش مو باعث کاهش ریزش مو و تقویت بیشتر تارهای مو می شود. قبل از شروع درمان مو با پی آر پی، پزشک به شکایت کامل بیمار گوش می دهد. اگر پس از انجام معاینات لازم برای درمان PRP تصمیم گرفته شود، ابتدا خون گیری می شود.

خون گرفته شده از بیمار سانتریفیوژ می شود و به این ترتیب پلاسمای پلاکتی به دست می آید که می توان از آن در درمان مو استفاده کرد. این پلاسما که فاکتورهای رشد را تحریک می کند، در تضمین بازسازی و بهبود بافت بسیار موثر است. قبل از شروع درمان پی آر پی، یک کرم بی حس کننده موضعی روی ناحیه ای که عمل انجام می شود استفاده می شود. هدف از زدن این کرم بی حس کردن ناحیه و ایجاد درد کمتر در بیمار است.

پس از مدتی انتظار، پلاسمای غنی از پلاکت به آرامی به پوست سر تزریق می شود. پس از اتمام مراحل تزریق، موهای بیمار به دقت شسته می شود. از آنجایی که درمان PRP درمانی نیست که بر زندگی روزمره بیمار تأثیر بگذارد، بیمار می تواند پس از انجام عمل به تنهایی کلینیک را ترک کند. از آنجایی که پی آر پی یک روش جراحی نیست، بیمار می تواند بایستد و رانندگی ضرری ندارد.

تعداد دفعات استفاده از PRP درمان مو چقدر باید باشد؟

تکرار درمان PRP معمولاً هر دو هفته یک بار توصیه می شود. افرادی که می خواهند ریزش مو را به طور کامل کنترل کنند باید این وضعیت توصیه شده را رعایت کنند. اگر افرادی که می خواهند از مشکل موی خود جلوگیری کنند، به طور مرتب به مدت 3 تا 4 ماه از روش پی آر پی مو استفاده کنند، متوجه خواهند شد که موهایشان قوی تر می شود و اکنون در روال ریزش طبیعی قرار دارند.

مشکل ریزش مو وضعیتی است که همه آن را تجربه می کنند و طبیعی تلقی می شود. ریزش 100 تا 150 تار مو در روز برای یک فرد سالم اشکالی ندارد. با این حال، افرادی که هر بار که دوش می گیرند یا موهای خود را شانه می کنند، مشکلات شدید ریزش مو دارند، باید با پزشک مشورت کنند و از بین روش های درمانی یکی را انتخاب کنند. درمان ریزش مو با پی آر پی می تواند توسط پزشکان توصیه شود و در نتیجه این درمان مشکل بیمار برطرف شود.

مزایای درمان مو با پی آر پی چیست؟

مزایای درمان مو با پی آر پی این است که فرد در نتیجه درمان موهای سالم و زیباتری پیدا می کند. از آنجایی که درمان مو با پی آر پی به عنوان یک روش درمانی سلولی شناخته می شود، از نظر همه افراد سالم تر است. از آنجایی که در روش درمان پی آر پی از سلول های خونی فرد استفاده می شود، تاثیر درمان بیشتر است.

با استفاده از این روش درمانی، به ویژه برای افرادی که موهای نازک دارند، پلاکت ها در ناحیه مورد نیاز تزریق شده و فاکتورهای رشد فعال می شوند. در نتیجه این درمان، تارهای موی فرد ضخیم‌تر می‌شود و ظاهری قوی‌تر به او می‌دهد. درمان مو با پی آر پی نه تنها به تغییر فیزیکی فرد کمک می کند. این وضعیتی است که بر روانشناسی بیمار و همچنین جسمی تأثیر می گذارد.

افرادی که با ریزش بیش از حد مو سر و کار دارند بسیار افسرده هستند و این باعث گوشه گیری بیشتر آنها می شود. با این حال، با استفاده از درمان PRP، آسلی می تواند موهای حجیم تری داشته باشد و از مشکل ریزش رهایی یابد. این به بازیابی اعتماد به نفس از دست رفته کمک می کند.

آیا درمان موی پی آر پی باعث رشد موهای جدید می شود؟

چیزی به نام اثر رویش مجدد مو در درمان PRP وجود ندارد. به عبارت دیگر، افرادی که هیچ مویی ندارند به لطف درمان PRP نمی توانند رشد موهای خود را مشاهده کنند. هیچ روش دیگری به جز کاشت مو نمی تواند باعث رشد مو در ناحیه طاسی شود.

درمان پی آر پی یک روش درمانی است که تنها در مواردی مانند ریزش موی بیش از حد، ضعیف شدن و رشد مشکل می تواند ترجیح داده شود. برای افزایش شادابی فولیکول مو، تحریک رشد مو و ترمیم بافت مو، اکثر متخصصان در توسل به روش پی آر پی پیش قدم هستند.

زمان تاثیر درمان موی پی آر پی بر روی پوست چقدر است؟

مدت زمان اثر درمان PRP می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. هر کسی که تحت درمان PRP قرار گرفته است ممکن است متوجه شود که پوستش روشن تر می شود و بعد از آن ظاهر سالم تری پیدا می کند. به طور کلی، مکمل های اضافی برای جوانسازی پوست توسط پزشکان ضروری است. اگر 3 یا 4 درمان آماده شده برای اعمال PRP به طور متوسط ​​در 10 ماه یا یک بار در سال تکرار شود، اثر جوانسازی تقریبا دائمی خواهد بود.

آیا درمان PRP عوارض جانبی دارد؟

عوارض جانبی درمان پی آر پی روی پوست اما موقتی است، بنابراین نیازی به وحشت نیست. هنگامی که درمان PRP روی پوست سر اعمال می شود، شرایطی مانند تورم جزئی، درد یا کبودی ممکن است در ناحیه ایجاد شود. این روش باید در یک محیط استریل انجام شود تا ناحیه ای که در آن اعمال می شود آلوده نباشد و پزشک به بهداشت اهمیت دهد. شرایطی مانند تورم و کبودی در ناحیه چندان رایج نیست. دلیل این امر این است که درمان PRP با سلول های بیمار انجام می شود. افرادی که با سلول های خود درمان می شوند هیچ عارضه جانبی اضافی مشاهده نمی کنند