راههای مفید برای برگرداندن زمان جهت جلوگیری از پیر شدن صورت

یک چهره پیر زیبا ، باز هم زیباست ، اما تغییراتی با افزایش سن رخ می دهد که ما می خواهیم سرعت آن را کاهش دهیم. سن بر هر گوشه و کنار بدن تأثیر می گذارد. در کنار خرد ، تجربه و دستاوردهای ناشی از افزایش سن ، تغییراتی نیز در ظاهر ما ایجاد می شود. تغییرات در چهره ما در خط مقدم است.

چرا صورت شما پیر می شود

چرا صورت شما پیر می شود

چگونه صورت پیر می شود

با گذشت سالها ده ها تغییر رخ می دهد ، برخی از آنها آشکار و آشنا هستند:

  • پیشانی با عقب نشینی خطوط مو گسترش می یابد
  • گوش ها اغلب کمی طولانی تر می شوند زیرا غضروف آنها بزرگ می شود
  • نوک بینی ممکن است افتاده باشد زیرا بافت همبند غضروف بینی ضعیف می شود.

همچنین بازآرایی های ساختاری در پشت صحنه در حال انجام است. وقتی جوان هستیم ، چربی صورت به طور مساوی توزیع می شود ، با جیب هایی در اینجا و آنجا که روی پیشانی ، شقیقه ها ، گونه ها و نواحی اطراف چشم و دهان چاق می شود.

با افزایش سن ، این چربی حجم خود را از دست می دهد ، جمع می شود و به سمت پایین حرکت می کند ، بنابراین چهره ای که قبلاً گرد بود ممکن است فرو برود و پوستی که صاف و محکم بود شل شده و افتادگی پیدا می کند.

در همین حال ، سایر قسمت های صورت ، به ویژه نیمه تحتانی ، چربی می گیرند ، بنابراین ما تمایل داریم در اطراف چانه پهن شویم و از گردن لذت ببریم.

و ، البته ، چین و چروک وجود دارد. خطوط عمیق در پیشانی و بین ابروها خطوط بیان یا متحرک نامیده می شوند. آنها نتیجه ماهیچه های صورت هستند که به طور مداوم به پوست فشار می آورند و در نهایت چین می خورند. سایر چین خوردگی ها ممکن است به دلیل کاهش چربی و حرکت در اطراف عمیق تر شوند.

چین و چروک های ظریف به دلیل آسیب ناشی از نور خورشید ، سیگار کشیدن و انحطاط طبیعی عناصری از پوست است که آن را ضخیم و نرم می کند.

با پیری صورتم چه کنم؟

حتی اگر ژن های فوق العاده ای دارید و بسیار جوانتر از سن خود به نظر می رسید ، تغییرات مربوط به سن در ظاهر صورت ما اجتناب ناپذیر است. این تغییرات نشان دهنده شادی ها و چالش های ما در زندگی است. یک رویکرد این است که به سادگی سن و ظاهر خود را برای آنچه که هستند جشن بگیریم.

همه از این بابت راحت نیستند و برخی ممکن است دوست داشته باشند پذیرش این تغییرات را به تعویق بیندازند. لیفت صورت نافرمان کننده سن ، که بافت اضافی را با جراحی برداشته و پوست افتاده در قسمت تحتانی صورت را برطرف می کند ، یکی از راه های جلوگیری از جزر و مد زمان است. لیفت صورت بهبود یافته است ، بنابراین نتایج طبیعی تر به نظر می رسند. اما عمل جراحی گران است و ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب به روش های دیگری نیاز باشد. روش لیفت صورت تنها یکی از محبوب ترین روش های زیبایی است. گزینه های زیادی برای تغییر صورت پیر وجود دارد.

اگرچه اکثر این روشهای جوانسازی غیرجراحی هستند ، اما ارزان نیستند – به ویژه هنگامی که نیاز به درمانهای مکرر را در نظر بگیرید.

در اینجا فقط نمونه ای از برخی از کارهایی است که می توانید انجام دهید  تا چهره شما جوان تر به نظر برسد:

محافظت در برابر آفتاب

محافظت از صورت در برابر نور خورشید بهترین راه برای جوان ماندن است. بیشتر آسیب ها از قسمت UVA طیف نور ناشی می شود ، بنابراین باید از کرم های ضد آفتاب که در برابر آن و اشعه UVBکه باعث آفتاب سوختگی می شود ، محافظت می کند ،  استفاده کنید. استفاده از کلاه لبه پهن نیز ایده خوبی است.

کرم و لوسیون

مرطوب کننده ها پوست خشک را تسکین می دهند و ممکن است موقت چین و چروک ها را کمتر به چشم بیاورند. مرطوب کننده های صورت حاوی آب هستند تا چربی آنها کمتر شود و بسیاری از آنها دارای موادی هستند – برای مثال گلیسیرین – که ممکن است به اتصال آب به پوست کمک کند. کرم های لایه بردار می توانند با از بین بردن سلول های مرده پوست که به آسانی در دوران جوانی از بین نمی روند ، ظاهر پوست پیر را بهبود ببخشند.

نشان داده شده است که چندین کرم تجویز شده (Avita ، Avage ، Renova ، Retin-A) باعث کاهش چین و چروک و به اصطلاح لکه های کبدی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید می شود. این کرم های تأیید شده توسط FDA حاوی رتینوئیدها هستند ، ترکیبات مربوط به ویتامین A که به نظر می رسد با ایجاد کلاژن در درم(قسمت حساس و عروقی میانی پوست) و تغییر ملانین ، رنگدانه ای که باعث ایجاد لکه های کبدی می شود ، کار می کنند. انواع مختلفی از رتینوئیدها وجود دارد. تازاروتن و ترتینوئین دو موردی هستند که در محصولات مورد تایید FDA استفاده می شوند.

تزریق سم بوتولینوم.از این تزریق ها برای درمان خطوط بیان پیشانی و بین ابروها استفاده می شود. آنها با بی حرکتی تا حدی عضلات تشکیل دهنده خطوط بیان را فعال می کنند تا پوست صاف شود ، اگرچه برخی از خطوط بیان عمیق ممکن است از بین نروند. بوتاکس نام تجاری شناخته شده است. سایر سموم بوتولینوم تأیید شده توسط FDA عبارتند از Myobloc و Dysport.

پرکننده های پوستی.

از پرکننده های پوستی برای درمان خطوط ایجاد شده به دلیل از دست رفتن کلاژن و چربی استفاده می شود. بعد از تزریق سم بوتولینوم ، تزریق فیلر پوستی رایج ترین روش زیبایی است که در ایالات متحده انجام می شود. محل اصلی تزریق دو مجموعه پرانتز است: جفت خطی که از بینی به گوشه های دهان کشیده می شود ، به عنوان چین های بینی شناخته می شود و یک جفت دیگر که از گوشه های دهان به سمت چانه گسترش می یابد ، معروف به خطوط ماریونت.

مواد مختلف زیادی به عنوان پرکننده پوستی استفاده می شود. کلاژن دیگر محبوبیت خود را از دست داده است. در حال حاضر ، محبوب ترین آن اسید هیالورونیک است ، یک قند پیچیده که به طور طبیعی در بسیاری از بافت ها یافت می شود.

اسید هیالورونیک گرانتر از کلاژن است اما بیشتر طول می کشد – تا شش ماه در چین های بینی. مانند تزریق سم بوتولینوم ، اثر تزریق پرکننده های پوستی پس از چند ماه از بین می رود – مدت زمان بستگی به محل تزریق دارد – اما به نظر می رسد با تزریق های مکرر کمی بیشتر طول بکشد.

لیزر درمانی.از لیزر می توان برای رنگدانه های خاصی استفاده کرد: قهوه ای ، اگر هدف از بین بردن کک و مک و لکه های کبدی است ، قرمز اگر هدف مویرگ های شکسته باشد. آنها همچنین برای بازسازی عمده سطح پوست صورت استفاده می شوند. بالاترین لایه ها از بین می روند و با آنها چین و چروک های ناشی از آسیب آفتاب و زخم ناشی از آکنه از بین می روند. انرژی برخی از لیزرهای “غیرقابل انعطاف” که از سطح خارج می شوند از لایه بیرونی پوست عبور می کند تا در سطح عمیق تر ، در درم (قسمت حساس و عروقی میانی پوست) ، برای تحریک التهاب ، که منجر به تشکیل کلاژن می شود ، کار کند.

پوست بعد از اکثر لیزرها به زمان نیاز دارد تا بهبود یابد. بسته به نوع و میزان درمان ، بهبودی چند هفته طول می کشد. درمانهای همراه با عمل جراحی سریعتر بهبود می یابند.