ریزش مو به طور کلی چیزی است که هیچ کس دوست ندارد با آن مواجه شود. با این حال، بسیاری از مردان و زنان در مقطعی از زندگی خود ریزش مو یا نازک شدن مو را تجربه می کنند.

چه به دلیل ژنتیک، پیری، دارو یا شرایط پزشکی یا چیز دیگری باشد، ریزش مو اغلب باعث ناراحتی افراد می شود زیرا می تواند ظاهر آنها را به طرز چشمگیری تغییر دهد.

پی آر پی تراپی چیست؟

درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) فرآیندی است که در آن خون خود بیمار گرفته می شود و پلاسمای غنی از پلاکت از خون با استفاده از دستگاه سانتریفیوژ جدا می شود.

سپس پلاسما به نواحی طاسی بیمار بازگردانده می شود. پس از آن میکرونیدلینگ انجام می شود. میکرونیدلینگ فرآیند ایجاد آسیب های ریز در پوست سر است که باعث تولید کلاژن جدید می شود که رشد موهای جدید را تحریک می کند.

یکی از مزایای درمان پی آر پی این است که خطر کمی وجود دارد زیرا از خون خود بیماران ما استفاده می کند. از آنجایی که این یک فرآیند ترمیم مو غیرجراحی و کم تهاجمی است، عملاً هیچ دوره بهبودی وجود ندارد، اگرچه بیماران ممکن است تا حدود 48 ساعت پس از درمان، مقداری تورم و حساسیت جزئی را تجربه کنند.

PRP چگونه به آلوپسی آندروژنیک کمک می کند؟

درمان پی آر پی برای بسیاری از مردان و زنان دالاس، TX که از ریزش مو رنج می برند، گزینه بسیار خوبی است، اما ثابت شده است که برای کسانی که از آلوپسی آندروژنیک رنج می برند، که معمولا به عنوان “طاسی با الگوی مردانه” شناخته می شود، موثرتر است.

یک خط رویش مو در مردان که شکل “M” را تشکیل می دهد و در زنان پهن شدن قسمت آن. تعدادی از عوامل محیطی و ژنتیکی وجود دارد که می تواند منجر به آلوپسی آندروژنیک شود،

اما به نظر می رسد که به شدت با هورمون آندروژن مرتبط باشد. زمانی که مقدار زیادی آندروژن در فولیکول مو وجود داشته باشد، مردان و زنان بیشتر ریزش مو، نازک شدن موها، به طور طبیعی موهای کوتاهتر و حتی تاخیر در رشد مو را تجربه خواهند کرد.

پی آر پی با میکرونیدلینگ می تواند به بسیاری از اشکال ریزش مو کمک کند. اما به نظر می رسد به خصوص برای کسانی که مبتلا به آلوپسی آندروژنیک هستند، به دلیل نحوه عملکرد پی آر پی و میکرونیدلینگ با هم موثر است.

میکرونیدلینگ اثربخشی PRP را افزایش می دهد و در عین حال فاکتورهای رشد را تقویت می کند که باعث تحریک رشد موهای جدید می شود.

افزایش رشد مو

اگر از ریزش مو رنج می برید و به دنبال گزینه هایی برای ترمیم مو هستید، درمان پی آر پی در کلینیک زیبایی دکتر سحر عماد مستوفی می تواند یک راه حل عالی باشد – به خصوص اگر از آلوپسی آندروژنیک رنج می برید، که به عنوان یک خط رویش مو در مردان عقب نشینی می کند و باعث گشاد شدن آن می شود.

در اینجا پیشرفته ترین و موثرترین روش درمانی PRP را برای کمک به تحریک رشد موهای جدید و تقویت موهای نازک برای موهای ضخیم، شاداب و زیبا ارائه می شود