همه ما آن دوست یا عضوی از خانواده را داریم که به نظر می رسد پوستی درخشان و زیبا دارد، اما چیزی که نمی دانیم این است که این موضوع کمتر به شانس و بیشتر مربوط به عادت های روزمره و سبک زندگی است!

از غذاهایی که می خوریم گرفته تا میزان خواب و استراحت، تغییرات کوچک زیادی وجود دارند که می توانیم در برنامه روزانه خود ایجاد کنیم تا پوستی زیبا داشته باشیم.

نکاتی برای داشتن پوستی زیبا

نکاتی برای داشتن پوستی زیبا

با معرفی این عادات سالم قدمی به سمت اهداف پوست خود بردارید:

 

  1. نوشیدن مقدار زیادی آب

نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز و نه فقط زمانی که احساس تشنگی می کنید، مهم است. هنگامی که از قبل این احساس تشنگی را دارید، بدنتان کم آب شده است، سعی کنید بدن خود را همیشه هیدراته نگه دارید و به طور مداوم در طول روز آب بنوشید. مصرف توصیه شده آب در روز برای زنان 2.7 لیتر و برای مردان 3.7 لیتر است، 20 درصد از این میزان مصرف می تواند از طریق غذا باشد، بنابراین برای حفظ سلامت خود مقداری هندوانه یا خیار میل کنید.

 

  1. همیشه آرایشتان را پاک کنید

می دانیم که دیر از سر کار یا از یک شام مفرح با عزیزانتان به خانه می آیید و تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که بپرید روی تخت و چرت بزنید، اما مهم نیست که چقدر خسته هستید، باید آرایش خود را پاک کنید. پاک کردن آرایش قبل از خواب تفاوت زیادی بین پوست درخشان و بی عیب و نقص و پوست چرب و گرفته ایجاد می کند. از آکنه گرفته تا جوش، بسته شدن منافذ و خطوط ریز تشدید کننده. شما که نمی خواهید عواقب خوابیدن با آرایش را تجربه کنید!

 

  1. هنگام پاک کردن آرایش چشم مراقب باشید

در حالی که ما در مورد موضوع آرایش هستیم، مهم است که به پوست اطراف چشم خود اشاره کنیم. بسیاری از ما تا زمانی که خط چشم ما به چشمی دودی تبدیل شود می مالیم و می مالیم و کار را انجام می دهیم. پوست اطراف چشم نازک‌ترین و ظریف‌ترین پوست صورت ماست، بنابراین اگر خیلی تند مالش دهیم، پوست کشیده می‌شود و مستعد ایجاد خطوط ریز می‌شود. هنگام پاک کردن آرایش چشم ملایم باشید و از حرکات نرم و رو به پایین استفاده کنید تا زمانی که سایه چشم، خط چشم و ریمل شما کاملا از بین برود. محصولاتی هستند که توانایی پاک کردن محصولات آرایش طولانی مدت را بدون نیاز به کشیدن پوست دارند.

 

  1. عینک آفتابی بزن!

همانطور که گفته شد، پوست اطراف چشم ما بسیار ظریف و نازک است، بنابراین استفاده از عینک آفتابی در تمام طول سال ایده خوبی است. به غیر از محافظت آشکار در برابر اشعه ماوراء بنفش، عینک آفتابی از چنگ زدن شما جلوگیری می کند و هر چه کمتر آن ماهیچه ها را حرکت دهید، احتمال ابتلا به پنجه کلاغی کمتر می شود.

برخی از محصولات مراقبت از پوست عالی نیز به طور خاص برای این ناحیه حساس وجود دارد. اگر به دنبال کرم دور چشمی هستید که به مبارزه با پیری، رادیکال های آزاد و کیسه های چشم کمک کند، ژل کانتور یوکس GERnétic عالی است. به طور مشابه، Medik8 Advanced Day Eye Protect یک کرم دور چشم ضد پیری با ضد آفتاب است. برای استفاده در روز عالی است و در برابر تمام خواص مضر از جمله نور خورشید بسیار محافظت می کند.

مطلب پیشنهادی : مراقبت دور چشم

  1. به اندازه کافی بخوابید (…روی یک بالش تمیز)

این خواب بی دردسر است، داشتن 8 ساعت خواب توصیه شده در روز به ذهن، بدن و پوست شما اجازه ترمیم و شادابی می دهد. خوابیدن به همان اندازه مهم است اگر مهمتر از میزان خواب شما نباشد! بالش های ما پر از سلول های مرده پوست، مو یا محصولات پوستی، بزاق، عرق است! هیچ شرمی در فرآیندهای طبیعی خواب ما وجود ندارد، اما هیچ بهانه ای وجود ندارد که به طور مرتب ملحفه و روبالشی خود را عوض نکنید.

 

  1. به صورتت دست نزن

این عبارت را در چند ماه گذشته در همه جا و همه جا می شنویم و دلیل خوبی هم دارد! در حالی که متخصصان سلامت به ما هشدار می‌دهند که خطر انتشار عفونت‌های ویروسی با دست زدن به چشم‌ها، بینی و دهان ما را تهدید می‌کند، همین امر در مورد انتشار همه موارد کوچکی که باعث آکنه، جوش‌ها و موارد دیگر می‌شوند صدق می‌کند. البته گفتنش راحت تر از انجامش است، اما وقتی جوش، سرسیاه یا کوچکترین آلودگی روی صورتتان دارید، لطفاً آن را نچینید، بلکه بگذارید خودش خوب شود.

 

  1. گوشی خود را روزانه تمیز کنید

تلفن شما محل رشد میکروب ها و باکتری ها است و وقتی آن را روی پوست خود فشار می دهید تا به تماس پاسخ دهید، به این افراد بدجنس یک مجوز رایگان می دهید تا روی پوست شما مستقر شوند! تلفن خود را مرتباً ضد عفونی کنید و سعی کنید آن را مستقیماً روی صورت خود قرار ندهید.

 

  1. از غذاهای ناسالم خودداری کنید

تو چیزی هستی که می خوری. شاید کلیشه ای به نظر برسد، اما حقیقت دارد! اگر به خوردن غذاهای ناسالم چرب و چرب می خورید و کالری دریافتی شما عمدتاً از میان وعده ها تامین می شود، پوست شما هزینه آن را پرداخت خواهد کرد. وقت آن است که رژیم غذایی خود را با هم ترکیب کنید و از چربی های سالمی مانند ماهی قزل آلا و آووکادو پر کنید.