درمان به شیوۀ میکرو‌‌‌‌نیدلینگ

دستگاه اسکین‌پن ساخت شرکت بلوس‌مدیکال اولین دستگاه میکرو‌نیدلینگ دارای مجوز اف دی ای در سطح جهان می‌باشد. این دستگاه برای درمان جای جوش در افراد بیست‌ودو سال به بالا استفاده می‌شود. شما تنها با سه جلسۀ درمانی به شیوۀ غیر‌تهاجمی، مقرون به صرفه و با فاصلۀ زمانی چهار هفته‌‌‌‌‌‌ای بین جلسات می‌توانید جای جوش، خطوط ریز پوستی، چین‌و‌چروک، کل بافت پوست و همچنین منافذ باز پوست خود را درمان کنید.

همراهی این روش با روش پلاسما‌ی غنی از پلاکت (پی آر پی)  آن را به یکه‌تاز میدان تغییر کیفیت پوست تبدیل می‌کند. دوران نقاهت پس از انجام این روش بسیار کوتاه و استفاده از آن برای تمام انواع پوست روشن و تیره بی‌خطر است.

درمان به شیوۀ میکرو‌‌‌‌نیدلینگ

درمان به شیوۀ میکرو‌‌‌‌نیدلینگ

میکرو‌نیدلینگ چیست؟

ما در روش میکرو‌نیدلینگ از دستگاه اسکین‌پن برای ایجاد زخم‌ها‌ی ریز و کنترل شده (بین صد تا هزار کانال میکروسکوپی از لایۀ بالایی پوست به درون لایۀ درم) استفاده می‌کنیم تا فرایند طبیعی درمان زخم بدن را تحریک کنیم در حالیکه کمترین آسیب به بافت‌های اطراف وارد شود.

درست مثل فرو‌کردن انگشت درون یک کاسۀ ژله؛ انگشت فقط به قسمتی که در آن فرو‌رفته است آسیب می زند و ژله‌‌های اطراف سالم باقی می‌مانند. همزمان با بهبود پوست در حین فرایند درمان زخم تولید کلاژن و الاستین نیز افزایش می‌یابد.

روش پلاسمای غنی از پلاکت چیست؟

پلاسما‌ی غنی از پلاکت بخش مایع از کل خون است که حاوی میزان فراوانی از پروتئین‌ها است. این پروتئین‌ها شامل فاکتور‌ها‌ی رشد و همچنین سیتوکین‌ها‌ی ضروری برای فرا‌یند طبیعی درمان بدن می‌باشد. زمانیکه پوست آسیب می‌بیند توده‌ای از پلاکت‌ها به ناحیۀ آسیب‌دیده سرازیر می‌شوند و با لخته‌کردن خون فرایند درمان زخم را شروع می‌کنند. روش درمانی پلاسمای غنی از پلاکت (پی آر پی) از سیستم درمانی خود شخص برای جوان‌سازی و بهبود کیفیت پوست او استفاده می‌کند.

روش درمانی پی آر پی شامل این مراحل است: خون‌گیری از شما، چرخش این خون در یک سانریفیوژ و جدا‌سازی بخش غلیظ و غنی از پلاکت پلاسما. پی آر پی به‌دست‌آمده بلافاصله بعد از انجام میکرو‌بلیدینگ به پوست تزریق می‌شود تا فاکتور‌های مورد نیاز برای جوان‌سازی پوست را فراهم آورد و سلول‌های ترمیمی که پوستتان تولید می‌کند را افزایش دهد.

پلاسمای غنی از پلاکت

پلاسمای غنی از پلاکت

آیا من به انجام میکرو‌بلیدینگ و اضافه کردن پی ار پی به درمان خود نیاز دارم؟

بهتر‌شدن نتیجه و کاهش زمان ترمیم از طریق افزودن پی آر پی به میکرو‌نیدلینگتان امری اثبات‌شده است. وقتی پی آر پی و میکرو‌نیدلینگ همزمان انجام می‌گیرد، پروتئین‌ها‌ی مهم بدن از طریق سوراخ‌ها‌ی ریزی که در طول درمان ایجاد شده‌اند به عمیق‎ترین لایه‌های پوست می‌رسند. این عمل به تحریک رشد سلول‌های پوستی تازه و سالم منجر می‌شود و درخشش جوانیتان را به شما باز‌ می‌گرداند. افزایش تولید کلاژن در نتیجۀ این روش درمانی ترکیبی برای تازه‌سازی پوست ضروری است و این نتایج را در پی دارد:

  • بهبود انعطاف‌پذیری پوست
  • کاهش خطوط ریز پوستی و چین‌و‌چروک
  • کاهش اندازه و نمایان‌بودن منافذ باز پوست
  • ترمیم جای زخم
  • سفت کردن پوست شل و افتاده
  • پوست شاداب و جوان
میکرو‌بلیدینگ و اضافه کردن پی ار پی

میکرو‌بلیدینگ و اضافه کردن پی ار پی

در طول درمان انتظار چه مواردی را داشته باشم؟

زمان معمول برای یک جلسۀ میکرو‌نیدلینگ به همراه پی آر پی بین شصت الی نود دقیقه می‌باشد که شامل زمان مورد نیاز برای خونگیری، استخراج پی آر پی و بی‌حسی موضعی می شود. البته فر‌ایند درمان کمتر از بیست دقیقه زمان ‌می برد. برای رسیدن به نتیجۀ مطلوب‌تر دست‌کم سه جلسۀ درمانی با فاصلۀزمانی یک ماهه را پیشنهاد می کنیم. برای درمان جای جوش، بیماران اغلب به دست‌کم شش جلسه ی درمانی نیاز دارند.

پس از جلسۀ درمانی پوست شما کمی صورتی یا قرمز خواهد شد؛ چیزی شبیه آفتاب‌سوختگی ملایم یا متوسط. شایع‌ترین واکنش‌ها به درمان شامل خشکی، سفتی، خارش، و حساسیت می باشد که تمام این موارد خود‌به‌خود و بدون عوارض بیشتر برطرف می‌شوند.

پس از گذشت هجده الی بیست و چهار ساعت ریز‌زخم‌ها کاملاً بسته می‌شوند و شما می‌توانید به فعالیت‌های عادی خود باز‌گردید هر‌چند بیست‌‌و‌چهار ساعت اولیه بسیار حیاتی است.

توجه داشته باشید تنها از محصولات مشخصی استفاده کنید که متخصصتان تأیید کند. برای نتیجه‌گیری بهتر ما سرم ویتامین سی و افزایشگر هالورونیک اسید را توصیه می‌کنیم. همچنین لازم است به مدت بیست‌و‌چهار ساعت از انجام تمرینات ورزشی، آرایش، لایه‌برداری و محصولات قوی حاوی رتینول یا اسید هیدرکسی آلفا یا بتا خودداری کنید.

مدت نقاهت بسیار کوتاه است و قرمزی پوست طی یک تا دو روز برطرف می‌شود. با آغاز فرا‌یند طبیعی درمان زخم بدن بازسازی پوست تا یکسال ادامه می‌یابد بنابراین برای هر‌چه بهتر کردن روند تغییر پوست و افزایش بازسای آن باید دائماً از محصولات موضعی در منزل استفاده کنید.