سلامت و زیبایی دور چشم که از حساس ترین بخش های پوست بدن است نیازمند مراقبت و  رعایت نکاتی است. زیرا پوست دور چشم بسیار نازک است. برای داشتن پوست دورچشم سالم و جلوگیری از پیری زودرس باید عاداتی را که بعضی افراد دارند مانند خندیدنی که عضلات چشم را درگیر میکند، حذف کنیم .

چین و چروک دورچشم در سنین پایین بیشتر به علت به کارگیری زیاد عضلات دورچشم در طول روز و یا خوابیدنهای نادرست شبانه است که این عامل میتواند ژنتیکی باشد.

اما چین هایی که با افزایش سن ظاهر میشوند، به خاطر کاهش کلاژن در پوست است .زمانی که پا به سن میگذاریم چربی پوست خود به خود کمتر میشود،حالت ارتجاعی پوست به تدریج از دست میرود و خطوطی که در طول زمان عمیق شده اند خود را بیشتر نشان میدهد.

البته ناگفته نماند با انجام دادن کارهایی از قبیل : دوری از استرس، ورزش، شستن پوست با اب ولرم ، استفاده از میوه و سبزیجات فراوان در رژیم غذایی ، استفاده از عینک افتابی و استفاده از ماسک خیار میتوان این مشکل را چندین سال به عقب انداخت .

جلوگیری و درمان چین و چروک دور چشم

  1. دوری از افتاب یا زدن ضذافتاب های مخصوص دورچشم
  2. کرم های ضدچروک دورچشم : مصرف این کرم ها معمولا بعد از 30 سالگی توصیه می شود. باید اندازه یک عدس کرم را برداشت و با حرکت ضربه ای آرام کرم را اطراف چشم پخش کرد. لازم به ذکر است این کرم ها بیشتر خاصیت پیشگیری داشته و در صورت ایجاد چروک معمولا نیاز به استفاده از روشهای کمکی وجود دارد.
  3. تزریق بوتاکس برای چروک های کنار چشم : بوتاکس با رفع موقت انقباض عضلانی خطوط پنجه کلاغی کنار خارجی چشم را برطرف مپکند.
  4. پی ار پی :در این روش با استفاده از خون خود فرد و بدون هیچگونه ماده خارجی با تزریق پلاکت ها به کلاژن سازی در پوست اطراف چشم و افزایش استحکام پوست کمک شده و چروک ها و تیرگی اطراف چشم کاهش می یابد.
  5. لیزرفرکشنال : با استفاده از لیزر فرکشنال پوست به کلاژن سازی تحریک شده و چروک های اطراف چشم بهتر میشود.
  6. مزوتراپی : با استفاده از داروهای ابرسان و تقویتی ،پوست اطراف چشم بهتر و جوانتر میشود.
    معمولا بنابر شرایط بیمار از یک یا چند مورد از روشهای فوق بصورت ترکیبی استفاده میشود.