آیا دوست دارید بدون نیاز به عمل جراحی ، لیفت صورت انجام دهید؟ خوب تو خوش شانسی زیرا در درمان‌های زیبایی مدرن از روش‌های جایگزین برای دستیابی به نتایج مشابه بدون روش جراحی تهاجمی استفاده می‌شود. یکی از درمان‌های موجود، لیفت با نخ PDO است، و در کلینیک زیبایی دکتر سحر عماد مستوفی ما خوشحالیم که این درمان فوق‌العاده جوان‌سازی صورت را ارائه می‌کنیم. به خواندن ادامه دهید تا بدانید این روش چگونه کار می کند و آیا برای شما مناسب است یا خیر.

لیفت با نخ PDO چیست؟

لیفت با نخ PDO

لیفت با نخ PDO

لیفت با نخ PDO یک روش غیر جراحی و کم تهاجمی برای سفت کردن پوست است. نتایج شبیه به لیفت صورت است، اما بدون نیاز به جراحی تهاجمی و دوره نقاهت طولانی.

لیفت با نخ PDO چگونه کار می کند؟

چند نوع مختلف لیفت با نخ PDO موجود است، اما این یکی در ناحیه میانی صورت شما از چانه تا گونه شما استفاده می شود. همچنین از نوع خاصی از نخ استفاده می کند. PDO مخفف polydioxanone است. به دلیل توانایی آن در تحریک خواص بازسازی طبیعی بدن استفاده می شود. این همان نوع نخی است که برای جراحی های قلب و عروق استفاده می شود.

به طور کلی، PDO که در یک درمان استفاده می شود، جایگزین معاصری برای جراحی تهاجمی است. اما این دقیقاً چه شکلی است؟ بیایید نگاهی بیندازیم که وقتی به مطب ما می آیید از این درمان چه انتظاری دارید.

مشاوره اولیه

یک قرار ملاقات اولیه برای تعیین اینکه آیا این درمان برای شما مناسب است یا خیر، با بررسی وضعیت پوست و بحث در مورد انتظارات و اهداف ظاهری شما لازم است. ما همچنین برخی اطلاعات پزشکی، از جمله سابقه پزشکی اولیه شما، داروهای فعلی یا مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید، درمان‌های آرایشی قبلی و اگر آلرژی دارویی دارید، جمع‌آوری می‌کنیم. به‌علاوه، ممکن است برای برنامه‌ریزی درمان سفارشی شما، عکسی برای مرجع تهیه کنیم که در پرونده پزشکی شما باقی بماند.

دستورالعمل های قبل از درمان

مجموعه ای از دستورالعمل های خاص به شما داده می شود که قبل از درمان باید دنبال کنید. بسیار مهم است که این دستورالعمل ها را دنبال کنید تا اطمینان حاصل شود که هیچ عارضه جانبی ناخواسته ای از درمان ایجاد نمی شود. نمونه هایی از برخی دستورالعمل های قبل از درمان عبارتند از:

  • از محصولات مبتنی بر رتینول خودداری کنید
  • از داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید
  • به مدت 1 هفته از دخانیات و سیگار استفاده نکنید
  • مصرف روغن ماهی، ویتامین E و جینسینگ را به طور موقت قطع کنید
  • نوشیدن مقدار زیادی آب

لطفاً به خاطر داشته باشید، اینها فقط نمونه هایی هستند. لیست دستورالعمل های شما بر اساس سلامتی شما، مختص نیازهای شما خواهد بود و ممکن است شامل تغییر موقت رژیم غذایی شما باشد.

مرحله 1: بی حس کردن

در روز ملاقات با عمل، پس از پاکسازی صورت برای از بین بردن چربی اضافی و کثیفی، مواد بی‌حس کننده روی نواحی که قرار است درمان شوند اعمال می‌شود. برای برخی از بیماران، ترکیبی از یک بی حس کننده موضعی و یک کرم بی حس کننده موضعی ممکن است برای اطمینان از راحتی شما در کل فرآیند درمان استفاده شود. تا زمانی که عوامل بی حس کننده قبل از رفتن به مراحل بعدی اثر می کنند، تقریباً 10 تا 20 دقیقه منتظر خواهید بود.

مرحله 2: علامت گذاری

نواحی درمان دقیق با استفاده از یک قلم موقت روی صورت شما مشخص می شود. با ترسیم یک قرار دادن نخ استراتژیک، می‌توانیم مقدار نخ‌هایی را که باید به پوست شما برود تا نتایج دلخواه را ارائه کنیم، به حداقل برسانیم. آثار قلم به راحتی پاک می شوند و ما در پایان قرار ملاقات شما از آنها مراقبت خواهیم کرد.

مرحله 3: نخ کردن

پس از اتمام علامت گذاری و فعال شدن عوامل بی حس کننده، فرآیند نخ زنی آغاز می شود. نخ PDO در یک کانول نازک و توخالی قرار می گیرد و در لایه های زیر پوستی پوست قرار می گیرد. نخ بافت شل داخل پوست را می‌گیرد و با برداشتن سوزن تغییر مکان می‌دهد که پوست را سفت‌تر می‌کند. بسته به میزان کاری که باید انجام شود، این بخش از درمان ممکن است بین 30 تا 60 دقیقه طول بکشد.

دستورالعمل های بعد از درمان

پس از پایان درمان، دستورالعمل‌های پس از درمان به شما داده می‌شود تا در روند بهبودی به شما کمک کند و اطمینان حاصل شود که نسبت به درمان واکنش مثبت نشان می‌دهید. نمونه هایی از دستورالعمل های پس از درمان عبارتند از:

  • از هر گونه فعالیت شدید خودداری کنید
  • از آرایش یا کرم صورت استفاده نکنید
  • داروهای مسکن تجویز شده را مصرف کنید
  • وعده های غذایی بسیار سبک بخورید یا یک رژیم غذایی مایع اتخاذ کنید
  • آدامس نجوید
  • برای جلوگیری از تعریق، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و گرما را محدود کنید
  • سر خود را بالا نگه دارید
  • حرکات صورت خود را محدود کنید
  • الکل مصرف نکنید و از محصولات تنباکو استفاده نکنید
  • از مصرف برخی مکمل ها خودداری کنید
  • مصرف داروهای رقیق کننده خون را متوقف کنید
  • از دست زدن یا مالیدن صورت خود خودداری کنید

باز هم، اینها فقط نمونه هایی از نوع دستورالعمل هایی هستند که ممکن است دریافت کنید. ممکن است دستورالعمل‌های اضافی، از جمله دستورالعمل‌های استفاده از کمپرس یخ و سرد روی صورت ارائه شود. مهم است که تا حد امکان با دستورالعمل هایی که به شما داده می شود سختگیر باشید تا نتایج درمانی شما بهینه باشد.

دوره بهبودی

دوره بهبودی برای لیفت با نخ PDO تقریباً دو هفته است. با این حال، اکثر محدودیت ها و محدودیت های شما در طی 24 تا 72 ساعت اول بلافاصله پس از درمان اعمال می شود. در طول این مدت، درد یا تورم صورت موقتی را می توان انتظار داشت و در طول هفته به سرعت محو می شود. یکی از بخش‌های ضروری دوران نقاهت این است که سر خود را دائماً بالا نگه دارید. این بدان معناست که عضلات خود را تحت فشار نگذارید و خم نشوید.

نتایج درمان

در اولین بخش از دوره بهبودی، متوجه خواهید شد که پوست شما دارای بافتی حجیم تر و کاهش چین و چروک است. با گذشت زمان، نتایج بهتر خواهد شد. تقریباً چهار هفته طول می کشد تا از نتایج این روش کاملاً لذت ببرید، از جمله کاهش چین و چروک و خطوط ریز، شلی بیشتر پوست و تفاوت قابل توجه در بافت پوست.

سایر سوالات متداول

از درمان چه انتظاری باید داشته باشم؟

هر بیمار تجربه متفاوتی خواهد داشت زیرا اهداف و نگرانی های خاص برای هرکس متفاوت خواهد بود. روش واقعی یک جلسه سرپایی است که در آن نخ ها با دقت یکی یکی قرار می گیرند. این امکان لیفتینگ و کانتورینگ پوست را فراهم می کند. درمان آسان، کم تهاجمی است و هیچ جای زخمی بر جای نمی گذارد، به این معنی که می توانید به سرعت به روال عادی خود بازگردید.

نتایج نیز از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است، اما معمولاً تدریجی هستند. شما باید به خودتان زمان بدهید تا از نتایج تقویت بافت زیرپوستی لذت ببرید زیرا بدن شما به تحریک تولید کلاژن پاسخ می دهد. نتایج تولید شده ممکن است تا دو سال دوام داشته باشد.

آیا نتایج من دائمی است؟

برخلاف لیفت صورت جراحی، نتایج درمان لیفت با نخ PDO دائمی نیست و به تدریج با گذشت زمان محو می شود. این بدان معنی است که برای حفظ نتایج، در نهایت به درمان دیگری نیاز خواهد بود.

نتایج من چقدر ماندگار خواهد بود؟

در حالی که این درمان ممکن است دائمی نباشد، نتایج در مقایسه با سایر درمان های زیبایی ماندگار است. به طور متوسط، بیماران برای دو تا سه سال قبل از نیاز به درمان دیگری از نتایج لذت می برند. آن را با پرکننده های پوستی مقایسه کنید، که هر بار به طور متوسط ​​چهار ماه دوام می آورند، و می توانید ببینید که چگونه این درمان راه حل طولانی مدت بهتری است.

آیا می توانم نتایج خود را گسترش دهم؟

مدت زمانی که بتوانید از نتایج لیفت با نخ درمان لذت ببرید بستگی به سن شما و سرعت واکنش بدن شما دارد. پس از جذب نخ های PDO در بدن، در نهایت تولید کلاژن باقی مانده شما یک بار دیگر کند می شود. نتایج درمان را می توان با استفاده از درمان های سازگار، استفاده از محصولات مراقبت از پوست خوب و انتخاب شیوه زندگی سالم افزایش داد.

آیا درمان ها بی خطر هستند؟

آره! این درمان کاملا بی خطر است. این دارو برای اصلاح شلی پوست مورد تایید FDA است و آزمایشات بالینی نشان داده اند که نتایج کارآمد و قابل اعتماد هستند.

آیا می توان لیفت با نخ PDO را با سایر درمان ها ترکیب کرد؟

کاملا. این درمان با بسیاری از درمان های دیگر که ما ارائه می دهیم بسیار سازگار است. در اینجا برخی از درمان هایی که بیماران معمولا با این درمان ترکیب می کنند آورده شده است:

درمان های پرکننده پوست

فیلرهای پوستی به راحتی با این درمان ترکیب می شوند. فیلرهای مورد استفاده روی چانه، گونه ها، ابروها و قسمت های مقدس زیر چشم، به خوبی جفت می شوند. پرکننده های پوستی با کمک به افزایش تولید کلاژن در پوست، حجم پوست را افزایش می دهند. از چنین درمان هایی می توان در لب ها نیز برای تقویت فرم و پری استفاده کرد.

درمان های نوروتوکسین

درمان های تزریقی نوروتوکسین به خوبی با این درمان ترکیب می شود. نوروتوکسین‌ها مانند بوتاکس بافت پوست را با شل کردن ماهیچه‌های صورت در پوست صاف می‌کنند و ظاهر خطوط ریز و چین و چروک‌های عمیق‌تر را کاهش می‌دهند. این درمان ها بیشتر بین ابروها و روی پیشانی استفاده می شود.

درمان های بازسازی کننده پوست

درمان های لایه برداری پوست نیز به خوبی با لیفت PDO ترکیب می شوند. آنها برای رفع نگرانی های زیبایی پوست مانند لکه های تیره، آسیب های ناشی از نور خورشید، مویرگ های شکسته، رنگدانه ها، اسکار آکنه و پوست خشن یا خشک استفاده می شوند. به طور معمول، این درمان های مبتنی بر انرژی از فرکانس رادیویی برای کمک به لایه برداری لایه بالایی پوست و تحریک تولید کلاژن در پوست استفاده می کنند.

پیلینگ صورت و شیمیایی

فشیال و لایه‌برداری‌های شیمیایی نیز درمان‌هایی هستند که برای نگرانی‌های زیبایی پوست، به‌ویژه جای زخم، بافت ناهموار و رنگ ناهموار استفاده می‌شوند. لایه بردارهای شیمیایی بهتر است برای مشکلات پوستی ملایم تر استفاده شود، در حالی که برای جوانسازی کلی پوست، فشیال ها مناسب هستند. هر دوی این درمان ها به خوبی با لیفت PDO ترکیب می شوند.

انواع دیگر لیفت با نخ

شما می توانید این درمان را با روش های دیگر ترکیب کنید، درست مانند آن که در سایر نواحی صورت موثر است. به عنوان مثال، افتادگی ابروها را می توان اصلاح کرد یا پوست شل روی گردن را می توان سفت کرد تا فک دوباره تعریف شود.

مزایای این درمان چیست؟

چندین مزیت همراه با این درمان است که ممکن است به عنوان یک بیمار آینده نگر برای شما جذاب باشد.

یکی، این درمان طولانی مدت است. این بدان معنی است که می توان از نتایج به مدت دو سال یا بیشتر بدون نگرانی لذت برد. یکی دیگر از مزایای مهم دوره نقاهت کوتاه است. از آنجایی که این درمان مانند لیفت صورت سنتی یک عمل جراحی نیست، شما نسبتاً حداقل دو هفته از کار افتادگی دارید. علاوه بر این، این درمان تولید کلاژن پوست شما را برای سالها تحریک و حفظ می کند، به این معنی که از نتایج تدریجی و طبیعی بهره مند خواهید شد.

آیا من کاندید خوبی برای این درمان هستم؟

در طول مشاوره شما، تعیین خواهیم کرد که آیا شما واجد شرایط این درمان هستید یا خیر. ما این را نه تنها بر اساس وضعیت پوست شما، بلکه بر اساس عادات سبک زندگی، سلامت عمومی و اهداف زیبایی شناختی شما قرار می دهیم. این درمان برای بسیاری انتخاب خوبی است و اکثر افرادی که این درمان را در نظر می گیرند کاندیدای خوبی هستند. یک نامزد خوب کسی است که به دنبال:

  • از جراحی تهاجمی خودداری کنید
  • بهبود شلی پوست
  • کاهش چین و چروک
  • خطوط ریز را کاهش دهید
  • بهبود ظاهر کلی
  • از نتایج طولانی مدت لذت ببرید