روش های لیفت صورت

آیا به دنبال راهی برای کاهش چین و چروک، خطوط اخم یا افتادگی پوست هستید؟ تو تنها نیستی. هر ساله میلیون ها نفر برای تغییر ظاهر پوست خود روش های لیفت صورت کم تهاجمی یا غیرجراحی را انتخاب می کنند.

روش های لیفت صورت بدون جراحی

روش های لیفت صورت بدون جراحی

در سال 2019، بوتاکس در صدر لیست روش های کم تهاجمی زیبایی قرار گرفت. به دنبال آن پرکننده بافت نرم و لایه برداری شیمیایی انجام شد.

به طور کلی، اعمال زیبایی غیرجراحی در زنان 2 درصد افزایش داشت. این تعجبی ندارد، زیرا این روش‌های غیرتهاجمی معمولاً مقرون به صرفه‌تر هستند و نسبت به روش‌های جراحی به زمان بهبودی کمتری نیاز دارند.

بیایید به مزایا و محدودیت‌های روش‌های غیرجراحی مختلف برای جوان‌سازی صورت بپردازیم.

مزایای درمان های زیبایی بدون جراحی چیست؟

اگرچه یک درمان زیبایی غیرجراحی ممکن است نتایج چشمگیری مانند لیفت صورت جراحی را به شما نمی دهد، روش های غیرتهاجمی می توانند در هدف گیری بسیار موثر باشند:

چین و چروک و چین های عمیق
از دست دادن حجم صورت
رنگ و بافت پوست
با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا برخی از مزایای کلیدی درمان های زیبایی غیرجراحی آورده شده است.

فواید

  • مقرون به صرفه تر. در مقایسه با لیفت صورت جراحی، روش های غیرجراحی یا کم تهاجمی کسری از هزینه است.
  • زمان بهبودی کمتر به طور کلی، زمان بهبودی به طور قابل توجهی کمتر است. با برخی از روش ها، می توانید در همان روز به سر کار بازگردید.
  • به سرعت داخل و خارج از مطب دکتر. بسیاری از درمان های غیرجراحی کمتر از یک ساعت طول می کشد.
  • ناراحتی کمتر در مقایسه با روش های جراحی، درمان های غیرجراحی معمولاً حداقل مراقبت های پس از آن را دارند. در بسیاری از موارد، شما می توانید هر گونه ناراحتی را با داروهای مسکن بدون نسخه کنترل کنید.
  • در کل خطرات کمتری دارد. از آنجایی که نیازی به بیهوشی عمومی یا برش های بزرگ ندارید، معمولاً خطرات کمتری با روش های زیبایی غیرجراحی همراه است.

شلی پوست تنها یکی از اجزای پیری است. که از دست دادن حجم صورت شما نیز یکی از دلایل مهم پیری زودرس است.

لیفت صورت جراحی بسیاری از خطوط ریز و بافت پوستی کرپ که با افزایش سن ایجاد می شود را برطرف نمی کند. این جایی است که پرکننده‌ها و دستگاه‌های بازسازی کننده پوست مانند لیزر وارد می‌شوند.»

چه درمان هایی بهتر عمل می کنند؟

درمانی که برای شما بهترین نتیجه را دارد به آنچه بیشتر می خواهید تغییر دهید بستگی دارد. برخی از محبوب ترین درخواست ها عبارتند از:

پوست سفت تر
چین و چروک کمتر
پوست درخشان تر
همه اینها را می توان بدون اینکه زیر چاقو رفت حل شود. بسته به نگرانی‌های شما، متخصص پوست یا جراح پلاستیک می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری در مورد نوع روش غیرجراحی کمک کند که بهترین کار را برای شما دارد.

بیایید به برخی از گزینه های ممکن نگاه کنیم.

کاهش چین و چروک و خط اخم

وقتی صحبت از کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط اخم می شود، درمان های تزریقی مانند بوتاکس و سایر تزریق های سم بوتولینوم برنده واضحی هستند.

گزینه های لیفت صورت بدون جراحی

گزینه های لیفت صورت بدون جراحی

مواد تزریقی مانند بوتاکس، دیسپورت ، ژیوو و زئومین از سموم بوتولینوم گرفته می‌شوند که در مقادیر کم بی‌خطر هستند. این درمان‌ها با مسدود کردن موقت سیگنال‌های عصبی و انقباضات عضلانی در مناطقی که در آن تزریق می‌شوند، کار می‌کنند.

این درمان ها که ایمن و موثر در نظر گرفته می شوند، به بهبود ظاهر چین و چروک و خطوط اخم، به ویژه در نواحی اطراف چشم و بین ابروها کمک می کنند. آنها همچنین ممکن است با جلوگیری از انقباض برخی از عضلات صورت، شکل گیری چین و چروک های جدید یا خطوط چین را کاهش دهند.

خطرات بوتاکس و تزریق عصبی مشابه عبارتند از:

  • سرخی
  • ورم
  • کبودی
  • سردردهای گاه به گاه
  • افتادگی پلک
  • در موارد نادر، سم از محل تزریق پخش می شود

نتایج بوتاکس حدود 3 تا 4 ماه دوام می‌آورد

کاهش چین و چروک و حجم دهی صورت

پرکننده های پوستی گزینه دیگری برای کاهش چین و چروک هستند . علاوه بر این، پرکننده های پوستی نیز می توانند به بازگرداندن حجم از دست رفته به نواحی خاصی از صورت شما کمک کنند.

فیلرهای پوستی درمان های تزریقی هستند که از مواد ژل مانندی مانند اسید هیالورونیک ، پلی ال-لاکتیک اسید یا هیدروکسی لاپاتیت کلسیم تشکیل شده اند. پزشک شما این مواد را به زیر پوست شما تزریق می کند.

برخی از پرکننده های پوستی محبوب عبارتند از:

بلافیل
ژوویدرم
Restylane
رادیس

“اینها برای “لیفت مایع” عالی هستند، که می تواند استخوان گونه ها را تقویت کند، چانه و خطوط فک را دوباره متورم کند و خطوط صورت را بهبود بخشد تا چهره ای شاداب تر را بازیابی کند.

سفت شدن پوست

با افزایش سن، پوست ما خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و در نتیجه ظاهری شل می شود. برای کمک به سفت شدن پوست و دستیابی به چهره ای جوان تر، متخصصان اغلب از یکی از درمان های سفت کننده پوست مبتنی بر انرژی زیر استفاده می کنند.

اولتراپی

یکی از روش‌های غیرتهاجمی محبوب اولتراپی است که انرژی گرمایی اولتراسوند را برای بلند کردن و حمایت از لایه‌های عمیق‌تر پوست در اطراف چانه و ناحیه صورت ارائه می‌کند.

این روش نسبت به سایر درمان های غیرجراحی گران تر است. نتایج اولتراپی چند ماه تا یک سال باقی می ماند.

عوارض جانبی کوتاه مدت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مور مور
ورم
سرخی
لطافت
در موارد نادر، کبودی یا بی حسی برای چند روز

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی روش های لیفت صورت رایج دیگری است که برای کمک به ایجاد پوستی سفت تر و صاف تر استفاده می شود.

با این روش، پزشک از سوزن‌های کوچک برای رساندن انرژی مبتنی بر حرارت به لایه‌های زیرین پوست شما استفاده می‌کند. این می تواند به تولید بافت و کلاژن جدید پوست کمک کند – به ویژه برای مشکلات مربوط به افتادگی پوست، جای زخم و بافت پوست مفید است.

هزینه میکرونیدلینگ به اندازه ناحیه ای که روی آن کار می شود بستگی دارد. ممکن است برای بهترین نتیجه به چندین جلسه نیاز داشته باشید.

اگرچه این روش برای اکثر افراد دارای سلامتی بی خطر در نظر گرفته می شود، اما اگر باردار هستید یا از داروهای خاصی برای آکنه استفاده می کنید، ممکن است این روش بی خطر نباشد.

شایع ترین عوارض جانبی شامل تحریک جزئی پوست بلافاصله پس از عمل و همچنین قرمزی برای چند روز است. عوارض جانبی کمتر رایج عبارتند از:

بهبودی طولانی مدت
جای زخم
عفونت ها

 

لایه برداری مجدد پوست

لایه برداری شیمیایی، میکرودرم ابریژن و لایه برداری پوست با لیزر می تواند به بهبود بافت، صافی و ظاهر پوست شما کمک کند.

لایه برداری شیمیایی

اگر می خواهید بافت پوست خود را بهبود ببخشید یا مشکلات رنگدانه ای دارید، لایه برداری شیمیایی ممکن است گزینه خوبی باشد.

تنوع زیادی از لایه‌برداری‌ها در بازار وجود دارد، برخی برای انواع پوست مناسب هستند، در حالی که برخی دیگر – آنهایی که قوی‌تر هستند – معمولاً برای پوست‌هایی با رنگدانه کمتر برای جلوگیری از خطر عوارض پس از درمان در نظر گرفته می‌شوند.

شایع ترین عوارض جانبی که معمولاً چند روز طول می کشد عبارتند از:

سرخی
تورم خفیف
خشکی
نیش زدن
عوارض جانبی کمتر شایع اما جدی تر می تواند شامل موارد زیر باشد:

جای زخم یا تاول
عفونت ها
تغییر رنگ پوست

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن اغلب به عنوان لایه برداری سطحی برای تجدید رنگ و بافت کلی پوست استفاده می شود. این یک درمان ایمن برای اکثر انواع و رنگ های پوست در نظر گرفته می شود.

این درمان کم تهاجمی در مطب پزشک انجام می‌شود و معمولاً حدود یک ساعت طول می‌کشد، و پس از آن زمان کوتاهی یا بدون توقف طول می‌کشد.

میکرودرم ابریژن می تواند به بهبود ظاهر موارد زیر کمک کند:

چین و چروک و خطوط ریز
آسیب خورشید
هایپرپیگمانتاسیون یا لکه های پیری
اسکار آکنه
منافذ بزرگ شده
علائم کشش

عوارض جانبی رایج که اغلب چند ساعت پس از عمل از بین می روند، عبارتند از:

سرخی
حساسیت ملایم
تورم خفیف

لایه برداری پوست با لیزر

بازسازی پوست با لیزر یکی دیگر از درمان های غیرجراحی است. اغلب برای موارد زیر استفاده می شود:

مشکلات پوستی مرتبط با سن
آسیب خورشید
جای جوش
رنگ پوست ناهموار
پزشک شما بسته به نیاز شما، نوع لیزر – فرسایشی یا غیر سایشی – را تعیین می کند. درمان فرسایشی لایه‌های بیرونی پوست را از بین می‌برد، در حالی که لیزر غیرسایشی تولید کلاژن را در زیر سطح پوست بدون برداشتن لایه بالایی تحریک می‌کند.

ممکن است چندین جلسه درمانی طول بکشد، اما نتایج معمولاً چندین سال باقی می مانند.

بهبودی معمولا چند روز طول می کشد و شایع ترین عوارض جانبی عبارتند از:

سوزش
برآمدگی ها
بثورات یا قرمزی
ورم

محدودیت های لیفت صورت غیر جراحی چیست؟

درمان های غیرجراحی یک انتخاب عالی برای کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط ظریف و همچنین بهبود رنگ و استحکام پوست هستند.

با این حال، این روش ها محدودیت هایی دارند.

برای بیمارانی که شلی شدید پوست پایین صورت، گردن و چشم‌ها دارند، گاهی اوقات درمان‌های غیرجراحی برای اصلاح کامل این نگرانی‌ها کافی نیستند.

نتایج نیز دائمی نیستند و معمولاً نیاز به نگهداری  دارند.

برای به حداقل رساندن خطر و به حداکثر رساندن نتایج با هر روشی، مهم است که با یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک دارای گواهی هیئت مدیره کار کنید که تجربه زیادی در این تکنیک ها دارد.

پی نوشت:

درمان‌های زیبایی غیرجراحی نتایجی طبیعی ارائه می‌دهند، مقرون‌به‌صرفه هستند، خطرات کمتری دارند و در مقایسه با لیفت‌های جراحی نیاز به کمترین زمان استراحت دارند. آنها می توانند گزینه موثری برای موارد زیر باشند:

کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط اخم
افزایش حجم و استحکام به پوست شما
بافت و صافی پوست شما را بهبود می بخشد
اگرچه خطرات و عوارض با هر تکنیکی امکان پذیر است، عوارض جانبی روش های لیفت صورت بدون جراحی حداقل هستند. شایع ترین عوارض جانبی معمولاً عبارتند از:

سرخی
تحریک
ورم
سوزش
لطافت
برای به حداقل رساندن عوارض، مهم است که همیشه با یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک مجرب کار کنید.