روش های درمان سلولیت

آیا در نواحی مختلف بدن خود دارای پوست ناهموار و پرتقالی هستید؟ به این ناهمواری‌ها و فرورفتگی‌های روی پوست سلولیت می‌گویند. معمولا افرادی که دارای اضافه وزن هستند، بیشتر در معرض ابتلا به این مشکل قرار دارند.

روش های درمان سلولیت

روش های درمان سلولیت

با این وجود دلایل زیادی برای تشکیل سلولیت در بدن وجود دارد که باعث ناراحتی و از بین رفتن اعتماد به نفس افراد می‌شود. خوشبختانه امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی درمان سلولیت، جوانسازی به راحتی ممکن شده است. با ما همراه باشید تا در ارتباط با روش‌های درمان سلولیت بیشتر بدانید.

علت بروز سلولیت

در حقیقت سلولیت همان سلول معمولی چربی زیر پوست است، ولی چیزی که سبب پرتقالی شکل شدن و فرو رفتن آن می‌شود، فشار این سلول‌ها به بافت همبند می‌باشد. احتمال بروز این عارضه در بانوان بیش از آقایان می‌باشد.

این مشکل معمولا در قسمت‌هایی مثل ران، شکم، باسن، سینه و حتی بازو به وجود می‌آید. عوامل دیگری که ممکن است موجب بروز سلولیت در نواحی مختلف شوند، عبارتند از:

  • رژیم غذایی نامناسب و پر چرب
  • عدم تحرک و ورزش
  • تغییرات هورمونی
  • کمبود آب بدن
  • افزایش بدن
  • جنسیت
  • افزایش سن

راه‌های درمان سلولیت

روش‌های درمانی زیادی وجود دارند که به صورت کوتاه مدت و یا بلند مدت شما را از شر سلولیت خلاص می‌کنند و سبب درمان سلولیت، جوانسازی پوست می‌شوند. این روش‌‌ها شامل موارد زیر می‌شوند.
کرم‌های آنتی سلولیت

بسیاری از افراد معتقدند این کرم‌ها چربی زیر پوست را تجزیه کرده و پوست را کاملا صاف می‌کنند. اما نکته جالب توجه این است که در کرم‌های ضد سلولیت آمینوفیلین وجود دارد که یک داروی تجویزی در درمان آسم می‌باشد و هیچ شواهد علمی مبنی بر موثر بودنش در درمان سلولیت، جوانسازی‌ ندارند و حتی ممکن است برای برخی افراد مضر نیز باشد.

احتمالا تاثیرات ظاهری این کرم‌ها در درمان سلولیت به علت خروج آب از پوست و تنگ شدن عروق خونی باشد که همین امر هم برای افرادی که دچار مشکلات گردش خون هستند، خطرساز خواهد بود.

درمان سلولیت با لیپوساکشن

لیپوساکشن یک روش جراحی برای از بین بردن چربی‌های اضافه نقاط مختلف بدن است. اگرچه لیپوساکشن چربی‌های عمیق‌تر را حذف می‌کند نه سلولیت‌هایی که در زیر پوست قرار دارند. برخی متخصصین معتقدند لیپوساکشن ممکن است با ایجاد فرورفتگی بیشتر در پوست باعث بدتر شدن ظاهر سلولیت شود.

درمان سلولیت با مزوتراپی

مزوتراپی روشی درمانی برای تسکین درد بیماری‌های التهابی پوست است که در اروپا ابداع شده بود. در این روش برای درمان سلولیت، جوانسازی موادی مثل انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینواسید‌ها و آنزیم‌های خاصی را به بافت زیر پوست تزریق می‌کنند که موجب تجزیه چربی می‌شوند و ظاهری بهتری را برای پوست به وجود می‌آورد.

ماساژ درمانی

لیپوماساژ یعنی استفاده از وسیله‌ای که بر روی پوست فشار وارد می‌کند یا پوست بدن را می‌کشد برای درمان سلولین می‌تواند بسیار موثر باشد. این روش توسط سازمان FDA به عنوان یکی از راه‌های درمانی جهت کاهش سلولیت تایید شده است.

علاوه بر این استفاده از این روش درمانی هیچ عارضه خاصی برای بدن ندارد.

درمان سلولیت با رادیو فرکوئنسی

یکی از موثرترین راه‌های درمان سلولیت استفاده از رادیوفرکوئنسی می‌باشد که با انرژی گرما، امواج رادیویی را به لایه ویژه‌ای از پوست می‌رساند و موجب از بین رفتن سلول‌های اضافی چربی می‌شود.

این روش‌ کاملا غیر تهاجمی بوده چرا که به لایه‌ی سطحی پوست و یا قسمت‌های دیگر آسیبی وارد نمی‌کند. نتیجه استفاده از این روش موقت است، اما برای اثربخشی طولانی مدت می‌توانید این درمان را چند بار تکرار کنید، تا در دراز مدت از دست سلولیت در امان باشید.

درمان سلولیت با لیزر

سازمان جهانی FDA استفاده از دستگاهی که از انرژی لیزر برای درمان و از بین بردن سلولیت استفاده می‌کند را تایید نموده است. طبق تحقیقات گذشته، این دستگاه می‌تواند چربی‌های زیر پوست را ذوب و تجزیه کرده و موجب تحریک و همچنین افزایش کلاژن سازی پوست شود.

درمان سلولیت با ساب سیژن

ساب سیژن یک نوع جراحی است که در آن بافت فیبری توسط سوزن مخصوص بریده می‌شود که این عمل سبب آزاد شدن سلول‌های ذخیره شده چربی و در نهایت کاهش سلولیت بدن می‌گردد.

کلام آخر

راه‌های درمانی زیادی برای درمان سلولیت، جوانسازی پوست وجود دارد. اما همان طور که حتما می‌دانید بهترین راه درمان برای هر فرد متفاوت است. بنابراین قبل از تصمیم‌گیری بهتر است با یک متخصص پوست صحبت کنید تا با توجه به شرایط شما موثرین راه درمان را برای شما در نظر بگیرد.