آیا تا به حال با دوستانتان شوخی کرده اید که می خواهید چربی یک قسمت از بدن خود را بردارید و آن را در جای دیگری از بدن خود قرار دهید؟ بسیاری از زنان با این احساس آشنا هستند، اما همه زنان نمی دانند که این در واقع یک روش معمول به نام انتقال چربی است.

انتقال چربی دقیقاً چیست؟

انتقال چربی که به عنوان پیوند چربی یا تزریق چربی نیز شناخته می شود، راهی عالی برای افزایش حجم به نواحی مختلف بدن بدون استفاده از پرکننده های مصنوعی است. در انتقال چربی، لیپوساکشن ملایم برای برداشتن چربی از قسمت‌هایی از بدن که دارای چربی هستند، مانند قسمت بیرونی ران، قسمت داخلی ران، باسن، کمر و پایین شکم انجام می‌شود. ناحیه ای که چربی از آن برداشته می شود اغلب به عنوان محل اهدا کننده نامیده می شود.

پس از استخراج، چربی از محل اهدا کننده به مناطقی از بدن منتقل می شود که از نظر زیبایی از افزایش حجم سود می برد. اغلب در صورت بکار گرفته میشود. صورت با افزایش سن حجم خود را از دست می دهد و تزریق چربی راهی عالی برای معکوس کردن این اثرات بدون استفاده از پرکننده های مصنوعی است.

جایی که کار می کند

این روش اغلب برای پر کردن کیسه‌های زیر چشم، چاق کردن گونه‌ها و چانه یا اصلاح نواحی از صورت که به نظر چروک یا فرورفته به نظر می‌رسند استفاده می‌شود. جدا از افزایش حجم، انتقال چربی، مواد مغذی و خونرسانی به پوست را دوباره پر می کند و در نتیجه ظاهری سالم تر و جوان تر ایجاد می کند.

در حالی که انتقال چربی به صورت معمول است، سایر قسمت های بدن می توانند از این روش بهره مند شوند، از جمله:

دست ها
سینه ها
باسن
لب
تزریق چربی همچنین می تواند راه موثری برای درمان اسکار یا دیگر فرورفتگی ها یا گودی های غیر طبیعی روی بدن باشد.

آیا انتقال بهتر از فیلرها است؟

پاسخ به اینکه کدام یک از اینها بهتر است از فردی به فرد دیگر متفاوت است. فیلرها کمتر تهاجمی هستند و تقریباً به هیچ زمان از کار افتادگی نیاز ندارند، در حالی که انتقال چربی یک روش جراحی است. با این حال، بسیاری از مردم پیوند چربی را به عنوان یک گزینه طبیعی تر می بینند، زیرا شما به جای چیزی مصنوعی، مواد آلی خود را به بدن خود تزریق می کنید. کیفیت طبیعی این درمان همچنین به این معنی است که خطرات و عوارض جانبی کمتری وجود دارد.

علاوه بر این، پرکننده ها تنها یک راه حل موقت برای مشکلات حجم هستند. اگر پرکننده‌ها را انتخاب کنید، به طور مرتب به درمان‌هایی نیاز خواهید داشت، از هر چند ماه تا هر سال. نتایج انتقال چربی طولانی مدت و ماندگارتر از فیلرها است.

فرآیند شامل چه چیزی است؟
هنگامی که شما و جراحتان در مورد محل اهداکننده تصمیم گرفتید، با ایجاد یک برش کوچک و قرار دادن یک کانول متصل به سرنگ برای استخراج، چربی از آن ناحیه برداشت می‌شود. هنگامی که چربی برداشت شد، در یک سانتریفیوژ مخصوص پردازش می شود که سلول های چربی زنده را از سلول های بی کیفیت جدا می کند. فقط زنده‌ترین سلول‌های چربی به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شوند، که اغلب به عنوان محل گیرنده شناخته می‌شود.

سپس جراح شما یک سوزن یا کانول را در برش در محل گیرنده وارد می کند. معمولاً سوزن یا کانول تزریقی چندین بار وارد و از محل گیرنده خارج می‌شود تا خطوطی از بسته‌های بافت چربی در صفحات بافت طبیعی قرار گیرد تا زمانی که اثر مورد نظر حاصل شود.

بیهوشی
تزریق چربی را می توان با بی حسی موضعی یا بی حسی آرام بخش IV انجام داد. معمولا بی حسی موضعی برای این عمل کافی است. اگر آرام‌بخش IV را انتخاب کنید، باید قبل از عمل از پزشک خود اجازه بگیرید. در طول عمل، سطح قلب، فشار خون، نبض و اکسیژن برای اطمینان از ایمنی شما کنترل می شود.

طول رویه
طول عمل بر اساس میزان چربی برداشته شده و همچنین تعداد محل های اهدا کننده تعیین می شود. فیلر صورت به چربی کمتری نسبت به مقدار مورد نیاز برای بزرگ کردن سینه ها یا باسن نیاز دارد. به طور معمول، فیلر صورت دو تا سه ساعت طول می کشد، در حالی که تقویت سایر نواحی بدن می تواند تا پنج ساعت طول بکشد.

پس از آن چه چیزی باید انتظار داشت
پس از تکمیل انتقال، می توانید انتظار داشته باشید که به یک منطقه بهبودی منتقل شوید که در آن کارکنان همچنان شما را تحت نظر خواهند داشت. به طور کلی، شما می توانید پس از یک دوره مشاهده کوتاه به خانه بروید. بعد از عمل باید کسی را داشته باشید که شما را به خانه برساند.

معمولاً می‌توانید ظرف چند روز به سر کار خود بازگردید، اما باید از فعالیت‌های شدید، ورزش‌های هوازی، شنا و بلند کردن وزن 20 پوندی یا بیشتر تا زمان بهبودی کامل برش‌ها اجتناب کنید.

آماده سازی
برای اطمینان از نتایج بهینه، چند کار وجود دارد که باید برای آماده شدن برای عمل خود انجام دهید. یکی از آن چیزها حفظ هیدراتاسیون مناسب است. این هم قبل و هم بعد از عمل شما مهم است.

اگر سیگار می‌کشید، توصیه می‌شود حداقل شش هفته قبل از عمل سیگار را ترک کنید تا بهبودی را بهبود بخشد و جای زخم را کاهش دهید. همچنین باید از مصرف آسپرین، NSAID ها و هر گونه ویتامین یا مکمل هومیوپاتی که می تواند خونریزی را افزایش دهد، خودداری کنید.

کاندیداهای ایده آل
لازم به ذکر است که پیوند چربی درمان چاقی نیست. بهترین کاندیدها برای این روش کسانی هستند که از سلامت خوبی برخوردارند، ورزش متوسطی داشته باشند و از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنند. در حالت ایده آل، تزریق چربی برای تکمیل و تقویت سایر تلاش ها برای دستیابی به ظاهر مطلوب از طریق رژیم غذایی و ورزش استفاده می شود.

نتیجه
انتقال چربی می تواند یک راه حل بلند مدت برای معکوس کردن اثرات پیری باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیوند چربی و تزریق و اطلاع از اینکه آیا برای شما مناسب است یا خیر، با کلینیک زیبایی دکتر سحر عماد مستوفی تماس بگیرید.