بوتاکس دقیقا چه کاری انجام می دهد، آیا این روش مضر است؟

حقایقی درباره بوتاکس

حقایقی درباره بوتاکس

بوتاکس در حال حاضر ترجیح داده شده ترین روش در جهان است و به نظر من این داروی قرن است. اثر اصلی آن فلج موقت و جزئی عضلات است. پس این چه کاری انجام می دهد؟ نشانه بارز پیری چیست؟ البته چین و چروک روی صورت ما. این چین و چروک ها اثری از حالات صورت ما هستند. آیا راه حلی وجود دارد که من نمی خواهم پیر به نظر برسم؟ می توانیم با لیفت صورت که جراحی سختی است از شر این چین و چروک خلاص شویم. بدون جراحی چه کاری می توان انجام داد؟ سپس می‌توانیم تنها با یک عمل پنج دقیقه‌ای به عنوان تزریق بوتاکس از ایجاد و ماندگار شدن این چروک‌ها جلوگیری کنیم. مواد فعال بوتاکس (سم بوتولینوم و نوروتوکسین) به طور کامل از بدن دفع می شود. به عبارت دیگر در 6 ماه تا 1 سال اثری از بوتاکس در بدن ما وجود ندارد. بنابراین می توان آن را به عنوان یک دارو و درمان بسیار بی خطر در نظر گرفت.

در چه نواحی می توان از بوتاکس استفاده کرد؟

بوتاکس اغلب برای ناحیه صورت اعمال می شود مانند:

  • پیشانی، چین و چروک وسط ابرو؛
  • پای کلاغی (چروک دور چشم)؛
  • چین و چروک های لب (چین های بینی، چین و چروک های “عروسک ها”)؛
  • چروک گردن (افتادگی)؛
  • ماهیچه های جویدنی (ماستر)

جدای از این، در درمان برخی از اسپاسم های عضلانی، درمان میگرن، بیماری های دستگاه گوارش استفاده می شود. همچنین می توان از بوتاکس برای درمان هایپرهیدروزیس و به عبارتی کاهش تعریق استفاده کرد.

اثر چقدر طول می کشد؟

این اثر برای بیمارانی که قبلا بوتاکس انجام نداده اند ممکن است تقریباً 6-7 ماه طول بکشد و تأثیر آن ممکن است در استفاده های مکرر تا 1 سال طول بکشد.

من قبلا بوتاکس زدم اما اثرش را ندیدم، چرا؟

ممکن است اثر آن به دلیل حساسیت به آن کاهش یافته یا دیده نشده باشد، اگرچه چنین مواردی بسیار نادر گزارش می شود. با این حال، شایع ترین دلیل وضعیت ناکافی بوتاکس است. این دارو می تواند اخیراً زودتر باز شود و به دلیل این شرایط دوباره استفاده شود، اثر آن می تواند کوتاه مدت باشد یا تقریباً قابل مشاهده نباشد. بنابراین لطفاً مطمئن شوید که پزشکتان که این روش را انجام داده است یک فلکن مخصوص برای شما باز کرده و استفاده کرده است.

آیا این روش دردناک است؟ چگونه از آن مراقبت خواهم کرد؟

بوتاکس یک روش بدون درد است که به طور متوسط ​​5-10 دقیقه طول می کشد. این عمل را می توان بدون بیهوشی انجام داد، زیرا سوزن های بوتاکس بسیار نازک بوده و تزریق تقریباً بدون درد است. با این حال، در صورت تمایل بیمار و افزایش آستانه درد، پزشک کرمی با اثر بی‌حس‌کننده روی صورت می‌مالد. پس از درمان هیچ تورمی وجود ندارد و فرد می تواند زندگی روزانه خود را ادامه دهد.

  • پس از این روش توصیه می کنیم:
  • خوابیدن با حداقل 1 بالش در 3 روز اول.
  • عدم دراز کشیدن و گرفتن حالت افقی بدن به مدت 4-5 ساعت پس از عمل.
  • تا 3 روز بعد از عمل الکل مصرف نکنید
  • برای جلوگیری از سونا، آفتاب گرفتن در عرض 3 روز.

آیا درمان بوتاکس خطری دارد؟ ممکنه عوارضی داشته باشه؟

عمل بوتاکس باید توسط پزشک متخصص انجام شود. در صورت استفاده اشتباه ممکن است عوارضی ایجاد شود که ممکن است منجر به افتادگی پلک یا ابروهای فوقانی، فلج صورت، عدم تقارن صورت، آسیب عروقی، تزریق وریدی و غیره تا ایست قلبی شود.

آیا می توانم برای تزریق بوتاکس در تهران رزرو کنم؟