جوانسازی صورت (تزریق چربی، پیوند چربی)

جوانسازی صورت با انتقال چربی چیست؟

اصطلاحات مختلفی برای توصیف انتقال چربی از یک قسمت از بدن به قسمت دیگر استفاده می شود. برخی از نمونه ها عبارتند از: پیوند چربی، انتقال چربی و تزریق چربی. همه این اصطلاحات تکنیک استفاده از چربی به عنوان یک پرکننده طبیعی برای بهبود ظاهر صورت را توصیف می کند.

تزریق چربی

تزریق چربی

هدف انتقال چربی جوانسازی صورت با افزایش حجم، تغییر خطوط و کاهش ظاهر چین و چروک است. به بازگرداندن پری بافت های صورت که با افزایش سن از بین رفته اند کمک می کند. همچنین نشان داده شده است که کیفیت پوست و بافت پوست را بهبود می بخشد. جوانسازی صورت با انتقال چربی معمولا در نواحی مانند گونه ها، لب ها، پلک ها، شقیقه ها و برای چین و چروک های اطراف دهان (خطوط ماریونت، خطوط نازولبیال) استفاده می شود.

انتقال چربی با تغییر حجم و کانتور صورت را جوان می کند اما بافت ها را به حداقل می رساند یا سفت می کند. بیمارانی که دارای شلی یا افتادگی قابل توجه پوست صورت و گردن هستند ممکن است از لیفت صورت و/یا لیفت گردن سود بیشتری ببرند. در طول مشاوره با جراح پلاستیک خود درباره گزینه هایی برای جوانسازی صورت که به بهترین وجه برای شما و اهداف شما مناسب است صحبت خواهید کرد.

چه کسی کاندیدای مناسب برای جوانسازی صورت با انتقال چربی است؟

جوانسازی صورت با انتقال چربی یک گزینه عالی برای بیمارانی است که می خواهند حجم نواحی خاصی را در صورت افزایش دهند یا حجم از دست رفته با افزایش سن را بازگردانند. چربی تزریق شده به این نواحی باعث افزایش حجم و بهبود کانتور می شود تا ظاهری جوان تر داشته باشید. انتقال چربی همچنین برای جبران حجم از دست رفته که باعث ایجاد چین و چروک و گودی می شود مفید است. چربی های منتقل شده به خطوط عمیق لبخند، گوشه های دهان، چشم های گود و افتادگی گونه ها می تواند حجم را بازگرداند و اثرات پیری را بهبود بخشد. جراح پلاستیک شما با مشاوره با شما ملاقات می کند و نگرانی ها و تغییرات مورد نظر و همچنین سابقه پزشکی شما را بررسی می کند تا تعیین کند که آیا جراحی لیفت صورت و/یا گردن برای شما مناسب است یا خیر. شرایط فیزیکی مانند فشار خون بالا، دیابت، سیگار کشیدن، بیماری کلیوی، مشکلات قلبی،

در حین انتقال چربی برای جراحی جوانسازی صورت چه می شود؟

جوانسازی صورت با جراحی انتقال چربی به صورت سرپایی انجام می شود و شما در همان روز عمل به خانه خواهید رفت. جراحی تحت بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می شود.

چربی از بدن شما گرفته می شود و به ناحیه دیگری از بدن، به ویژه صورت برای جوانسازی صورت منتقل می شود. چربی از هر قسمتی از بدن شما که در آن چربی اضافی دارید گرفته می شود. رایج ترین نواحی برای گرفتن چربی شکم، ران ها و دسته های عشق هستند. چربی به عنوان یک پرکننده طبیعی استفاده می شود. از بدن شما اهدا می شود و به بدن شما بازگردانده می شود بنابراین خطر انتقال یا رد بیماری وجود ندارد.

مقدار معینی از چربی منتقل می شود که ذوب می شود (به عنوان تحلیل شناخته می شود) زیرا بافت چربی بستگی به منبع خونی دارد که در محلی که تزریق می شود وجود دارد. با توجه به این کاهش مورد انتظار، مقدار اضافی چربی در زمان جراحی برای اصلاح بیش از حد تزریق می شود. این برای جبران تحلیلی است که رخ خواهد داد. انتظار می رود اکثریت جذب در 6 تا 8 هفته اول پس از جراحی رخ دهد. پس از این، انتظار می رود تمام حجم باقی مانده دائمی باشد. برای برداشت (گرفتن) چربی، برش کوچکی در نزدیکی ناحیه ای که چربی اضافی برای اهدا دارد ایجاد می شود و لیپوساکشن انجام می شود. برای انتقال (تزریق) چربی، برش کوچکی در نزدیکی ناحیه صورت ایجاد می شود که نیاز به حجم، کانتور و جوانسازی دارد.

در بهبودی چه انتظاری باید داشت؟ چه مدت از کار بیکار خواهم بود؟ چه زمانی می توانم ورزش را از سر بگیرم؟

پس از جراحی، شما می توانید در همان روز با همراهی یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود به خانه بروید، پس از اینکه تمام اثرات بیهوشی عمومی از بین رفت. در طول روز باید در خانه استراحت کنید و تا یک هفته پس از جراحی از فعالیت بدنی که ضربان قلب یا فشار خون شما را بالا می برد، خودداری کنید. می توانید فعالیت های اوقات فراغت سبک مانند مطالعه یا استفاده از رایانه را انجام دهید. شب‌ها باید در حالی که سرتان را بلند کرده‌اید روی بالش بخوابید یا روی یک صندلی دراز بخوابید. بالا نگه داشتن سر به کاهش تورم صورت کمک می کند. می توانید انتظار درد خفیف داشته باشید و ممکن است در نواحی که چربی از آن گرفته شده احساس کبودی کنید. برای شما داروی ضد درد تجویز خواهد شد. در 1 تا 2 هفته اول باید منتظر کمی کبودی و تورم باشید. این کبودی و تورم به تدریج هر هفته بهبود می یابد. می توانید انتظار داشته باشید که 1 تا 2 هفته پس از جراحی به تدریج فعالیت های خود را افزایش دهید. تا زمانی که 4 تا 6 هفته از جراحی شما نگذشته است، نباید هیچ فعالیت سنگینی انجام دهید (ضربان قلب یا فشار خون خود را افزایش دهید).

چه نتایجی می توانم از جراحی انتظار داشته باشم؟

انتقال چربی می تواند با کاهش علائم قابل مشاهده پیری در صورت که ممکن است شامل خطوط عمیق زیر پلک ها و از اطراف بینی تا گوشه دهان و همچنین بهبود شکل گونه ها باشد، به جوان سازی صورت شما کمک کند. اگرچه مقداری جذب چربی وجود دارد، اما نتایج انتقال چربی دائمی است. با این حال، انتقال چربی روند پیری را متوقف نمی کند.

خطرات و عوارض احتمالی جراحی چیست؟

مانند هر جراحی دیگری، برخی از عوارض رایج ممکن است رخ دهد. اینها شامل خونریزی (تشکیل هماتوم)، عفونت، بهبود ضعیف زخم، جای زخم نامطلوب، درد (که ممکن است پس از بهبود برش ها ادامه یابد)، عدم تقارن صورت، آسیب عصب صورت، از دست دادن پوست، بی حسی/تغییر حس پوست، بی نظمی در ناحیه چربی برداشت شد و نیاز به جراحی تجدید نظر شد.

چه زمانی نتایج نهایی جراحی را مشاهده خواهم کرد؟

بهبودی پس از انتقال چربی برای جراحی جوانسازی صورت یک فرآیند تدریجی است. معمولاً فقط برش حداقلی وجود دارد، اما مقداری کبودی و تورم وجود دارد که معمولاً در 2 هفته پس از جراحی برطرف می شود. برخی از تورم های خفیف ممکن است برای چندین ماه باقی بماند و ممکن است تا یک سال طول بکشد تا نتایج شما به طور کامل ظاهر شود.