تفاوت بین رینوپلاستی جراحی و غیر جراحی چیست؟

رینوپلاستی غیر جراحی یک جایگزین غیر تهاجمی برای جراحی بینی سنتی است که از پرکننده های تزریقی برای تغییر و شکل دادن به بینی فرد بدون جراحی استفاده می کند.

این بهترین گزینه برای افرادی است که می خواهند شکل بینی خود را به جای اندازه آن تغییر دهند. این روش برای اصلاح تعدادی از مشکلات بینی، از جمله صاف کردن برآمدگی ها، صاف کردن بینی های قلاب دار یا کج و اصلاح افتادگی نوک بینی عالی است. نتایج فوری هستند و تا یک سال باقی خواهند ماند.

تفاوت بین رینوپلاستی جراحی و غیر جراحی

تفاوت بین رینوپلاستی جراحی و غیر جراحی

جراحی بینی به طور کلی گزینه بهتری برای کسانی است که به دنبال ایجاد تغییرات مهم و دائمی در اندازه، شکل و عملکرد بینی خود هستند. در حالی که این روش معمولاً به دلایل زیبایی انجام می شود، عمل بینی همچنین می تواند به اصلاح مشکلات تنفسی و کاهش علائم آپنه خواب و خروپف کمک کند. این روش همچنین به اصلاح بینی هایی که در اثر ورزش، تصادف یا آسیب آسیب دیده اند کمک می کند.

جراحی بینی ممکن است بین یک تا سه ساعت طول بکشد، اما برای انجام عمل بینی بدون جراحی فقط 15 دقیقه طول می کشد. به طور طبیعی گزینه جراحی مدت زمان طولانی تری دارد و بهبودی کامل بین شش تا هشت هفته طول می کشد. با یک رینوپلاستی غیر جراحی، بیمار می تواند بلافاصله به سر کار و روال روزانه خود بازگردد.

 

قرار ملاقاتی را با جراحان متخصص ما در اینجا در کلینیک کادوگان رزرو کنید تا در مورد گزینه های موجود صحبت کنید.

انواع مختلف جراحی بینی چیست؟

پنج نوع درمان بینی وجود دارد که ما در اینجا در کلینیک کادوگان ارائه می دهیم. اینها شامل چهار روش جراحی – رینوپلاستی بسته، رینوپلاستی باز، سپتوپلاستی بینی و جراحی نوک بینی – به علاوه رینوپلاستی سریع و موقت غیر جراحی است. نوع جراحی که انجام می شود به نتیجه دلخواه بیمار بستگی دارد. در اینجا ما به این موارد عمیق تر نگاه خواهیم کرد.

رینوپلاستی بسته – رایج ترین نوع عمل بینی. هیچ جای زخم خارجی وجود ندارد، زیرا تمام برش ها در داخل بینی انجام می شود. بافت های نرم کمی به سمت بالا بلند می شوند و امکان دسترسی به استخوان و غضروف را فراهم می کنند. رینوپلاستی بسته شامل کاهش تحریک بافت بینی، اسکار کمتر قابل تشخیص، زمان عمل کوتاهتر و بهبودی سریعتر است.

رینوپلاستی باز – جراحی بینی تهاجمی تر که به طور گسترده برای بیمارانی استفاده می شود که نیاز به کانتور کردن یا کوچک کردن بینی گسترده تر دارند، جراح شما برش هایی را در کلوملا، که پوست بین سوراخ های بینی شما در زیر بینی است، ایجاد می کند. پس از برش‌ها، پوست بالا کشیده می‌شود تا جراح شما به داخل حفره بینی دسترسی پیدا کند تا تغییر شکل دهد. پس از اتمام جراحی، کلوملا بخیه می شود و بینی با چسب و آتل در جای خود محکم می شود تا بینی در جای خود بماند. اسپلینت در طول فرآیند بهبودی بینی را در جای خود نگه می دارد و معمولاً پس از یک هفته برداشته می شود. رینوپلاستی باز برای بیمارانی با مشکلاتی مانند ناهنجاری های ژنتیکی یا ساختاری، ضربه به بینی که نیاز به پیوند دارد و نتایج رضایت بخش از عمل قبلی بینی بسیار عالی است.

سپتوپلاستی بینی – سپتوپلاستی بینی معمولاً برای بهبود نحوه تنفس از طریق بینی انجام می شود. این اغلب برای بیمارانی که از انحراف سپتوم رنج می برند انجام می شود. سپتوم غضروف و استخوان داخل بینی شما است که سوراخ های بینی را تقسیم می کند. جراح شما برشی در مخاط (پوشش داخل بینی) ایجاد می کند و آن را از روی استخوان و غضروف بلند می کند تا هر قسمتی را که خم شده است جدا کند و آنها را در وضعیت مستقیم قرار دهد تا تنفس واضحی داشته باشد. این روش نحوه تنفس شما را بهبود می بخشد و ظاهر بینی شما نیز قابل تنظیم است.

جراحی نوک بینی – جراحی نوک بینی برای تغییر شکل بینی با تغییر ساختار غضروف زیرین انجام می شود. اکثر تغییرات از داخل بینی انجام می شود تا جای زخم به حداقل برسد. جراح شما می تواند نوک مناسبی برای ساختار بینی شما ایجاد کند. شرایط معمولی شامل نوک بینی بزرگ یا کج، سوراخ های بینی باز شده یا نوک بینی قلاب شده است.

رینوپلاستی غیر جراحی – یکی دیگر از انواع بسیار رایج جراحی بینی. این غیر جراحی و غیر تهاجمی است و شامل یک فیلر تزریقی است که برای اصلاح عیوب بسیار جزئی استفاده می شود. این یک انتخاب محبوب برای مشتریانی است که به حداقل تغییر در شکل بینی خود نیاز دارند. به خاطر داشته باشید که با گذشت زمان پرکننده شروع به حل شدن می کند و ممکن است به درمان های بیشتری نیاز داشته باشید.

چه زمانی عمل جراحی بینی برای من مناسب است؟

اگر به دنبال تغییرات دائمی در اندازه و شکل بینی خود هستید، جراحی بینی بهترین گزینه است. بسته به نیاز شما، جراح می تواند بینی شما را کوچکتر کند (کاهش بینی)، بینی شما را بزرگتر کند (بزرگ بینی) شکل بینی شما (از جمله سوراخ های بینی) را تغییر دهد یا زاویه بین بینی و لب بالایی را تغییر دهد.

اگر ظاهر بینی شما باعث ناراحتی ذهنی شما می شود یا تاثیر زیادی بر اعتماد به نفس شما دارد، جراحی زیبایی بینی می تواند کمک کننده باشد.

از نظر سلامتی، اگر به دنبال اصلاح هر گونه مشکل تنفسی هستید، جراحی بینی تنها گزینه شماست.

لیفت بینی بدون جراحی یک جایگزین ایمن و غیر تهاجمی برای جراحی بینی سنتی است. گاهی اوقات به نام “15 دقیقه عمل بینی” به عنوان یک درمان سریع پرکننده پوست تمام چیزی است که برای تغییر شکل کامل بینی لازم است.