چگونگی تزریق چربی صورت و سینه

زیبایی صورت و تناسب اندام برای بسیاری از افراد به خصوص بانوان اهمیت بالایی دارد و همان‌طور که می‌دانید اکثر جراحی‌های زیبایی نیز برای بانوان طراحی شده است. پیشرفت تکنولوژی در حوزه پزشکی و سلامت، متخصصان را وادار به یافتن راهکارهایی برای از بین بردن مشکلات ظاهری بیماران نمود تا با جراحی‌های زیبایی، چهره و اندامی بی‌نظیر برای آن‌ها به وجود آورند.

تزریق چربی صورت و سینه

در حقیقت حوزه جراحی زیبایی، علاوه‌بر دانش پزشکی به هنرمندی و زیبایی شناسی متخصصان نیز نیاز دارد، چرا که این پزشکان چهره و اندام بیماران را طراحی می‌کنند و شکل جدیدی به آن‌ها می‌بخشند. در این محتوا قصد داریم به یکی از روش‌های زیبایی اندام و چهره یعنی تزریق چربی صورت و سینه بپردازیم و در این رابطه اطلاعات ارزشمندی در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.
زیبا و جوان‌سازی صورت، از قدیم مورد توجه مردم بوده، چرا که صورت اولین بخش بدن است که دیده می‌شود. یکی از روش‌های زیبایی صورت، تزریق چربی برای از بین بردن چین‌و‌چروک و فرم‌دهی به اجزاء صورت است. همچنین تزریق چربی به سینه نیز یکی از روش‌هایی زیباسازی و جوان‌سازی سینه محسوب می‌شود. این روش، در کنار سایر شیوه‌های زیبایی مثل لیفت و پروتز سینه بسیار رواج یافته است. در ادامه، با بررسی نحوه انجام تزریق چربی صورت و سینه بیشتر آشنا خواهیم شد.

تزریق چربی به سینه

تزریق چربی به سینه یکی از روش‌های زیبایی سینه بوده که امروزه در بین بانوان طرفداران زیادی به دست آورده است. دلایل انجام جراحی در بین افراد بسیار متفاوت است. اگرچه هدف نهایی همه جراحی‌های زیبایی، بهتر و زیبا شدن بدن و چهره فرد می‌باشد و بیمار با میل و خواسته خودش درخواست این جراحی را می‌دهد، اما گاهی انجام این عمل‌‌ها، برای بیماران ضروری و ناخواسته است. برای مثال در بیماران مبتلا به سرطان که مجبور به برداشتن سینه شده‌اند، راه حلی جز انجام این جراحی‌ها وجود ندارد.

انواع جراحی‌های زیبایی سینه عبارتند از:

  • جراحی‌ فرم‌ دهی سینه با کاشت پروتز
  • جراحی‌های کوچک‌ یا بزرگ کردن سینه
  • ماستوپکسی و یا جراحی لیفت سینه‌ها
  • تزریق ژل در سینه‌ها
  • تزریق چربی در سینه‌ها
  • بازسازی سینه در بیماران سرطانی
  • ترمیم یا خارج کردن پروتزهای قبلی در سینه بیماران

تزریق چربی به صورت

در این روش پزشک با استفاده از چربی بدن، اقدام به از بین بردن معایب پوست صورت، خط خنده و چروک اطراف چشم می‌کند. جراح پلاستیک حتی می‌تواند با استفاده از تزریق چربی، خطوط بین بینی و دهان را به حداقل برساند، افتادگی پوست صورت را برطرف کند و چین‌و‌چروک پیشانی را نیز به طور چشم‌گیری کاهش دهد. علاوه‌بر این‌ها می‌تواند لاغری صورت را نیز از بین ببرد و گونه‌ها و لب را نیز حجیم و برجسته‌تر نماید.

نحوه انجام تزریق چربی صورت و سینه

تزریق چربی صورت و سینه به نوعی دو جراحی همزمان می‌باشد. در ابتدا، جراح اقدام به ساکشن عمومی بدن کرده و از اعضای دیگر بدن مثل ران، باسن و… چربی لازم را به روش لیپوساکشن برمی‌دارد. توجه داشته باشید تنها می‌توان از روش لیپوساکشنی برای این منظور استفاده کرد تا سلول‌های چربی از بین نروند چرا که در بعضی از روش‌های لیپوساکشن که با امواج مافوق صوت انجام می‌گیرد، ساختار سلول‌ها از بین رفته و امکان تزریق مجدد به بدن وجود نخواهد داشت. همچنین میزان برداشت چربی به فرم ظاهری بدن و همین‌طور انتظارات شما از نتیجه جراحی بستگی دارد. پس از برداشتن چربی لازم از بدن، این چربی‌ها برای استفاده آماده می‌شوند، در ادامه جراح، تزریق چربی صورت و سینه را با ایجاد شکاف‌هایی کوچک در قسمت مورد نظر آغاز می‌کند.

دوره نقاهت تزریق چربی صورت و سینه

جراحی تزریق چربی صورت و سینه یک عمل سرپایی است که بیمار پس از انجام جراحی می‌تواند بیمارستان و و یا کلینیک را ترک کند. دوره نقاهت این روش بسیار کوتاه بوده و در صورتی که توسط پزشک متخصص انجام شود، عوارض بسیار کمی به دنبال خواهد داشت. معمولا پزشکان تزریق چربی را طی چند مرحله انجام می‌دهند و در هر مرحله، مقدار کمی از چربی را زیر پوست بیمار تزریق می‌کنند. علاوه‌بر‌این ممکن است چربی‌هایی که به بدن بیمار تزریق می‌شود، از بدن دفع شوند به همین دلیل شاید نیاز باشد تزریق چربی در چند مرحله تکرار شود.

سخن آخر

در این محتوا سعی کردیم در رابطه با تزریق چربی صورت و سینه صحبت نماییم. همان طور که ذکر کردیم امروزه انجام جراحی زیبایی بسیار رایج شده است و تزریق چربی در صورتی‌که توسط پزشک متخصص و حاذق انجام شود، یکی از روش‌های کم عارضه در بحث جراحی‌های زیبایی خواهد بود، پس بهتر است در انتخاب پزشک برای عمل‌های زیبایی بسیار دقت کنید.