ما خوش شانس هستیم در عصری زندگی می‌کنیم که به درمان‌های غیرجراحی بسیار سریع دسترسی داریم. شما هر مشکلی داشته باشید همیشه یک درمان مناسب برای آن وجود دارد. اما با توجه به انتخاب‌های فراوان، یافتن درمان مناسب برای پوستتان چالش برانگیز است.

برای کسانی که ممکن است به طور کامل با هایفوتراپی (امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا) آشنا نباشند: هایفوتراپی نسل بعدی درمان غیرجراحی پیشرفته برای جوانسازی صورت است که اثرات طبیعی، واقعی و ماندگار بر روی پوست ایجاد می‌کند.

درباره هایفوتراپی

درباره هایفوتراپی

در اینجا پنج نکته وجود دارد که هنگام پذیرفتن هایفوتراپی باید به آنها توجه کنید:

از هایفوتراپی به چه منظور استفاده می‌شود؟

هایفوتراپی را به عنوان یک لیفت غیرجراحی صورت یا بوتاکس بدون سوزن در نظر بگیرید. هایفوتراپی بدون استفاده از تیغ جراحی(اسکالپل) پوست صورت و قسمت سینه و گردن را کشیده و سفت می‌کند. چه افتادگی پوست در قسمت چانه یا گردن باشد چه در قسمت پلک‌ها، نتایج هایفوتراپی بلافاصله پس از اولین درمان، بدون نیاز به هیچ گونه زمان ریکاوری مشخص می‌شود.

هایفوتراپی چگونه عمل می‌کند؟

ممکن است به لیفت صورت بدون جراحی فکر کنید؟! اگر ممکن باشد بسیار عالی است! خب در اینجا نحوة کار آن را توضیح می‌دهیم. از انرژی اولتراسوند برای هدف قرار دادن لایه‌های عمیق‌تر پوست استفاده شده و این بافت‌ها به سرعت گرم می‌شوند. زمانی که سلول‌ها گرم شدند، این سلول‌ها آسیب می‌بینند که ممکن است نگران کننده باشد اما در واقع این آسیب سلول‌ها را تحریک می‌کند تا کلاژن بیشتری تولید کنند.

افزایش کلاژن باعث می‌شود ظاهر پوست سفت‌تر، محکم‌تر و صاف‌تر به نظر برسد و از آنجاییکه انرژی اولتراسوند تنها بافت خاصی از زیر پوست را هدف قرار می‌دهد، هیچ آسیبی به لایه‌های بالایی سطح پوست وارد نمی‌شود.

در طول درمان چه اتفاقی می‌افتد؟

دلیلی وجود دارد که هایفو با نام مستعار« لیفت وقت ناهار» شناخته می‌شود، چرا که هیچ نیازی به آماده‌سازی وجود ندارد و دوران نقاهت آن صفر است. در اینجا مورادی که قرار است در روز ویزیتتان انجام شود را ذکر می‌کنیم:

  • تکنسین ما ناحیة مورد نظر را تمیز کرده و پوست را با آنزیم پیل آماد می‌کنند.
  • سپس یک کرم موضوعی زیبایی و یک ژل اولتراسوند بر روی ناحیة مورد نظر می‌زنند.
  • دستگاه هایفوتراپی در مقابل پوست قرار گرفته و روی تنظیمات مناسب، تنظیم می‌شود.
  • سپس انرژی اولتراسوند به مدت تقریبی 30 الی 90 دقیقه با پالس‌های کوتاه به ناحیة موردنظر تابانده می‌شود. در طول این مدت ممکن است مقدار خفیفی از گرما و گزگز کردن را احساس کنید.
  • دستگاه برداشته شده و درمان با نوردرمانی ال ایی دی(LED ) و ماسک کلاژن جهت بهتر شدن نتایج ادامه می‌یابد.
  • و در آخر شما آزاد هستید که فعالیت‌های عادی روزانة خود را ادامه دهید.

آیا روش هایفوتراپی بی‌خطر است؟

روش هایفوتراپی بسیار بی‌خطر است و توسط بسیاری از متخصصان آموزش دیده در سرتاسر جهان انجام می‌شود. اگرچه در موارد بسیار نادر ممکن است بلافاصله پس از درمان عوارض جانبی کمی دیده شود، اما در عرض 24 ساعت این عوارض از بین می‌روند. این عوارض ممکن است شامل قرمزی، تورم خفیف و گزگز باشد.

اثر هایفوتراپی تا چه مدت باقی می‌ماند و هر چند وقت یکبار باید درمان را تکرار کنیم؟

احتمالاً یکی از سوالات مهم در مورد هایفوتراپی این است که اثرات درمان تا چه مدت دوام دارد؟ آیا این مدت زمان ارزش هزینه‌ای را که صرف می‌کنم را دارد؟ خوب همه چیز بستگی به سن مراجعه کننده دارد؛ با این حال اکثر مراجعین از درمان راضی خواهند بود چرا که 2 تا 6 ماه برای دیدن نتایج کامل زمان لازم است. سپس مراجعه کننده برای درمان‌های بعدی وقت رزرو می‌کند که این زمان ممکن است یک ساله، فصلی یا هر چند وقت یکبار بر اساس توصیة تکنسین باشد. در آخر باید خاطرنشان کرد که هر مراجعه کننده نیازهای منحصر به فرد خود را دارد.

مطلب پیشنهادی: مراقبت‌ های بعد از هایفوتراپی

امیدواریم اکنون درک بهتری از هایفوتراپی و چگونگی عملکرد آن داشته باشید و یک قدم به اهداف پوستی خود نزدیکتر شده باشید.