نکاتی در سبک زندگی برای کاهش سرعت ریزش مو

نکاتی در سبک زندگی برای کاهش سرعت ریزش مو

سبک زندگی ما نقش مهمی در سلامتی ما دارد.

همانطور که می‌توانیم سبک زندگی خود را برای ارتقای سلامت کلی خود تغییر دهیم، می‌توانیم چند تغییر و تغییرات ساده در سبک زندگی خود ایجاد کنیم تا به کاهش ریزش مو کمک کنیم.

اولین قدم در بهبود سبک زندگی ما این است که بفهمیم چه چیزی می تواند پشت ریزش مو باشد. به این ترتیب، ما می دانیم که چه تغییراتی باید رخ دهد.

استرس یکی از بارزترین علل در کنار مدیریت نادرست پوست سر و تغییرات هورمونی است.

اما چه تغییرات ساده ای در سبک زندگی وجود دارد که می تواند روند ریزش مو را کند کند؟

روتین مراقبت از مو که دنبال می کنید، یکی از مهم ترین چیزهایی است که باید به آن فکر کنید.

  • همیشه به خاطر داشته باشید که وقتی صحبت از محصولات مراقبت از مو می شود، گران تر بودن لزوماً به معنای بهتر بودن نیست. تنها چیزی که مهم است، انتخاب محصولاتی است که حاوی مواد مناسب برای نوع موی خاص شما هستند. 
  • همچنین ممکن است نیاز به استفاده از اسپری محافظ حرارت یا ماسک موی طبیعی داشته باشید که مشکلات ساده ای مانند خشکی مو را درمان می کند. 
  • برس زدن بیش از حد موها یا محکم کشیدن آنها به عقب می تواند مشکل ساز شود. 
  • همیشه به یاد داشته باشید که برای هر سوالی که ممکن است در مورد بایدها و نبایدهای روتین موهای خود داشته باشید، می توانید از یک متخصص کمک بگیرید .

تغییرات کوچک در سبک زندگی می تواند تفاوت قابل توجهی در نحوه رشد مو ایجاد کند.

  • اگر به اندازه کافی مواد مغذی سازنده مو را از غذاهایی که مصرف می کنید دریافت نکنید، ممکن است منجر به نازک شدن موها شود. 
  • خوردن یک رژیم غذایی متعادل کلید شروع تغییرات است. 
  • مهم است که مقادیر کافی از موارد زیر را مصرف کنید: پروتئین ها، ویتامین های b، بتاکاروتن، چربی های خوب، ویتامین A و بیوتین. 
  • شما می توانید این مواد مغذی را در گوشت، ماهی، آجیل، انواع توت ها و سبزیجات برگ سبز پیدا کنید. 
  • اگر مقادیر کافی از این مواد مغذی را مصرف نکنید، مصرف مولتی ویتامین نیز می تواند ایده خوبی باشد.

تغییر سبک زندگی همچنین می تواند به معنای خواب کافی، ورزش و پایین نگه داشتن سطح استرس باشد.

وقتی صحبت از ریزش مو به میان می‌آید، از همان ابتدا نمی‌توانیم مطمئن باشیم که علت آن چیست. به همین دلیل است که ما باید به تمام عواملی که می تواند بر سلامت موهای ما تأثیر بگذارد نگاهی بیندازیم.

اگر احساس استرس می کنید یا تحت فشار زیادی هستید، ریزش مو می تواند راهی برای بدن شما باشد که به شما بگوید زیاده روی کرده اید.

بنابراین، یافتن راه‌هایی برای آرامش و دوری از استرس، ممکن است راهی برای کاهش یا جلوگیری از ریزش مو باشد.

ما همیشه گذراندن وقت در طبیعت، تمرین مدیتیشن، ورزش و آداب مراقبت از خود کوچک را توصیه می کنیم که می تواند هر روز شما را تغییر داده و بهبود بخشد. 

تغییرات کوچک و آسان زیادی وجود دارد که می توانید برای کند کردن روند ریزش مو ایجاد کنید. این تغییرات می تواند به سادگی تغییر روتین، برس زدن موهایتان با ملایمت تر و خوردن غذاهایی که باعث رشد و احتباس مو می شود، باشد.

شما همیشه می توانید با ما تماس بگیرید و ما خوشحال خواهیم شد که شما را در اولین مراحل ایجاد تغییرات به منظور کاهش ریزش مو راهنمایی کنیم.