“هرجا عدد هست، زیبایی هست.” – پروکلوس، فیلسوف یونانی

چه چیزی یک صورت را زیبا می کند؟ پوست کامل؟ چشمان درشت؟ یک لبخند بزرگ؟ همه اینها نقش دارند، اما در صنعت زیبایی شناسی پاسخ یک نسبت ریاضی است که قدمت آن به 2500 سال قبل می رسد.

نسبت طلایی صورت زیبا

نسبت طلایی صورت زیبا

حدود 2500 سال پیش، در یونان باستان، کشف شد که وقتی یک خط به دو قسمت به نسبت 1: 1.618 تقسیم می شود، نسبت جذابی ایجاد می کند. این نسبت به نسبت طلایی، نسبت الهی یا فی (به نام فیدیاس، مجسمه‌ساز و ریاضی‌دان یونانی که از این نسبت در طراحی مجسمه‌ها استفاده می‌کرد) معروف است.

از دوره رنسانس، هنرمندانی مانند بوتیچلی و لئوناردو داوینچی از جیره طلایی در طراحی نقاشی های خود مانند مونالیسا یا تولد زهره استفاده کرده اند. در دوران مدرن، نسبت طلایی برای زیبایی صورت اعمال شده است و به عنوان یک دستورالعمل برای درمان های زیبایی پذیرفته شده است.

ممکن است ما از آن غافل باشیم، اما ناخودآگاه زیبایی را بر اساس تقارن و تناسب صورت قضاوت می کنیم. تحقیقات بین فرهنگی نشان داده است که صرف نظر از قومیت، درک ما از زیبایی بر اساس نسبت های 1.618 است. هر چه صورت به این نسبت نزدیک تر می شود، زیباتر به نظر می رسد. به عنوان مثال، نسبت ایده آل بالای سر به چانه در برابر عرض سر باید 1.618 باشد.

این نسبت برای مشخص کردن نسبت‌های ایده‌آل روی صورت بیمار استفاده می‌شود و پیشرفت‌های زیبایی‌شناختی که فی را نادیده می‌گیرند ممکن است ظاهر بیمار را بدتر کند.

چگونه از نسبت طلایی صورت برای اندازه گیری تناسب ایده آل صورت استفاده کنیم؟

  • فاصله بالای بینی تا مرکز لب باید 1.618 برابر فاصله مرکز لب تا چانه باشد.
  • خط مو تا پلک بالا باید 1.618 برابر طول بالای ابروی بالایی تا پلک پایین باشد.
  • نسبت ایده آل حجم لب بالا به پایین 1:1.6 است (لب پایین باید کمی حجم بیشتری نسبت به لب بالا داشته باشد)

دانشمندان آکادمی علوم چین دریافته‌اند که اندازه‌گیری‌های خاص صورت، مانند فاصله بین دهان و بینی، و پهنای دهان و بینی با افزایش سن افزایش می‌یابد. این بدان معنی است که با افزایش سن، حتی چهره هایی که قبلاً متقارن در نظر گرفته می شدند، تمایل به انحراف از نسبت طلایی دارند. علاوه بر این، با افزایش سن، چربی اطراف چشم‌ها، استخوان‌های گونه، خط فک داخلی و کناره‌های صورت از بین می‌رود و باعث می‌شود صورت ما حجم خود را از دست بدهد و ظاهری توخالی و گودافتاده در بیماران ایجاد شود.

موارد بالا نشان می دهد که اجازه دادن به زیبایی شناسان برای بازگرداندن تناسبات شما به ایده آل جوانی شما، جذابیت شما را بهبود می بخشد و ویژگی های قدیمی تر را جوان می کند.

در Medi-Sculpt ما با استفاده از پرکننده‌های پوستی مورد تایید FDA و سم بوتولینوم مانند بوتاکس برای تقویت و جوان‌سازی نسبت‌های صورت به این مهم دست می‌یابیم:

  • اگر صورت شما بلند و باریک است، دکتر ردی از پرکننده‌ها برای افزایش عرض استخوان گونه استفاده می‌کند یا اگر پایین صورت خیلی کوتاه است، می‌تواند خط فک را تقویت کند و حتی با استفاده از پرکننده‌ها، چانه را کشیده و تقارن کند.
  • اگر ناحیه شقیقه فرو رفته باشد، دکتر ردی از پرکننده‌های پوستی برای بازگرداندن حجم و افزایش تناسب به ناحیه چشم استفاده می‌کند.
  • اگر پیشانی بیش از حد بالا مشکل باشد، می تواند سم بوتولینوم مانند بوتاکس را برای بالا بردن ابروها تزریق کند.
  • بزرگ کردن لب بدون جراحی می تواند ارتفاع پایین صورت شما را کاهش دهد.

طبیعت همیشه از قوانین زیبایی پیروی نمی کند و نیاز به یک چشم هنری برای ارائه ظاهری طبیعی به بیماران و تغییر کامل ظاهر آنها الزامی است. اولویت اول ما این است که دقیقاً در طی یک مشاوره عمیق قبل از درمان، هنگامی که به بیماران توصیه می کنیم عکس هایی از خود بیاورند که بتوانیم از آنها به عنوان مرجع استفاده کنیم، دقیقاً ظاهری را که بیماران ما می خواهند به دست آورند، بدست آوریم.