لیفت بینی

رینوپلاستی بدون جراحی (لیفت بینی بدون جراحی) :

بینی زیبا آرزوی بسیاری از افراد است ولی بدلایل مختلف مثل ترس از عمل یا بیهوشی یا مشکلات سیستمیک بدن همگان بسمت جراحی نمیروند.
در حال حاضر روشهای دیگری هم برای فرم دادن به ظاهر بینی وجود دارد. مثل لیفت با فیلر بینی یا لیفت با نخ بینی.

لیفت با نخ بینی چیست؟

غیر تهاجمی، برگشت پذیر و با نتایج قابل پیش بینی تر، لیفت با نخ بینی یک درمان بسیار مناسب برای افرادی است که به دنبال جایگزین های غیر جراحی برای جراحی بینی هستند.

یکی از مزایای اصلی لیفت بینی با نخ نسبت به جراحی بینی این است که لیفت با نخ بینی یک روش غیر جراحی کم تهاجمی است. این بدان معنی است که هیچ گونه برش یا جراحی درگیر نخواهد بود.

لیفت با نخ غیرجراحی بینی از نخ های حل شدنی ساخته شده از قند پیچیده ای به نام PDO (پلی دیوکسانون) استفاده می کند که به دلیل مشخصات بسیار ایمن آن سال ها در کاربردهای زیست پزشکی و دارویی استفاده می شود.

این ماده غیر آلرژیک و غیر آنتی ژن است و همچنین کاملاً زیست تخریب پذیر است، یعنی بدن مواد PDO را به مرور زمان کاملاً جذب می کند.

لیفت بینی مناسب چه کسانی است؟

افرادی که افتادگی سر بینی، قوز بینی، فرورفتگی پشت بینی یا پره های پهن بینی دارند. همچنین افرادی که قبلا جراحی رینوپلاستی انجام داده اند و بدلایل مختلف از ظاهر بینی خود راضی نیستند نیز میتوانند ازین روش استفاده کنند.
این روش بدون بیهوشی و بدون برش میباشد و فقط با بیحسی موضعی و در مدت کمتر از پانزده دقیقه انجام میشود.
در این روش نقصهای ظاهری بینی برطرف میشود ولی ساختمان درونی بینی دست نخورده باقی میماند.
نخهای استفاده شده در این روش کاملا سازگار با بدن و قابل جذب میباشند و درصورتیکه کار استریل انجام شود هیچگونه عارضه ای نخواهند داشت.
ماندگاری این روش تا دوسال است و بعد از جذب نخها بینی به شکل اولیه ی خود باز میگردد.

لیفت بینی

لیفت بینی

روش کار چگونه است

لیفت با نخ بینی که به عنوان “عمل بینی در زمان ناهار” نیز شناخته می شود، درمانی است که می تواند در کمتر از یک ساعت کامل شود. به دلیل حداقل زمان استراحت، بیماران می توانند بلافاصله پس از آن به فعالیت های روزانه خود ادامه دهند.

در روز عمل، دکتر از شما می خواهد در حالی که صورتتان به سمت بالا خم شده است، دراز بکشید. ممکن است یک بی حس کننده موضعی روی بینی و اطراف آن اعمال کنید، بنابراین هیچ درد یا ناراحتی احساس نخواهید کرد.

دکتر نخ‌ های ظریفی را به صورت افقی در امتداد پل بینی برای ارتفاع و سپتوم قرار می‌دهد تا به بینی برآمده شود، و به صورت عمودی در نوک بینی. نخ ها هم به عنوان یک ساختار داربست عمل می کنند و هم به شکل دهی و شکل دهی بینی به حالت مطلوب کمک می کنند و هم به عنوان یک محرک کلاژن، تشکیل کلاژن جدید را تشویق می کنند تا لیفت پایدار و طولانی مدت را برای بینی ایجاد کنند.

تعداد نخ های مورد نیاز بسته به افراد، شکل فعلی بینی و نتیجه مطلوب متفاوت است. نتایج بلافاصله قابل مشاهده است زیرا نخ ها داربست را برای بینی فراهم می کنند.

جهت رزرو نوبت لطفا با شماره های کلینیک زیبایی دکتر سحر عماد مستوفی تماس حاصل فرمایید.
۰۹۳۸۵۳۰۹۳۸۷ | ۰۹۰۲۱۳۷۰۴۷۵ | ۰۲۱-۸۸۱۹۳۹۶

برای کسانی که به هر دلیلی قادر نیستند به صورت حضوری تشریف بیاورند ، میتوانند از سرویس مشاوره آنلاین (غیرحضوری) از طریق واتساپ Whatsapp بهره مند گردند.

آماده شدن برای رویه

دکتر در مشاوره اولیه به شما دستورالعمل های دقیقی را در مورد اقدامات قبل از عمل بینی غیرجراحی می دهد. با این حال، این چند دستورالعمل کلی است که باید قبل از انجام هر گونه روشی که شامل پرکننده ها می شود، دنبال کنید:

یک هفته قبل از عمل از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی (مانند ایبوپروفن)، مکمل‌های ویتامین E و سایر مکمل‌های رقیق‌کننده خون خودداری کنید.
ویتامین K به کاهش خطر کبودی کمک می کند، بنابراین سعی کنید در هفته های قبل از عمل، مقدار زیادی سبزیجات سبز رنگ مصرف کنید تا ویتامین K خود را افزایش دهید.
قبل از قرار ملاقات، مقدار زیادی آب بنوشید و یک وعده غذایی مناسب بخورید.

مزایای لیفت بینی بدون جراحی:

مزیت لیفت بینی بدون جراحی (لیفت بینی با نخ) عدم جراحی و عوارض آن است.
در واقع در رینوپلاستی بدون جراحی بافتها و مخاط بدون تغییر هستند و درد سر مراقبت که یکسال پس از عمل اتفاق می افتد ندارد.
علاوه بر این اگر فرد از فرم جدید خوشش نیاد قابل بازگشت به حالت اولیه است.
و میزان بالا بردن بینی هم متناسب با سلیقه فرد تنظیم می شود.
با بی حسی موضعی نخ گذاری پانزده دقیقه طول می کشد و تیغ و جراحی ندارد.
در صورت نیاز فرد هر زمانی خواست با یک یا دو نخ بینی خود را بالاتر می برد.
صدای تو دماغی و تورم یکساله نداریم. و مشکل بو نیز بروز نمی کند.

آیا لیفت بینی دائمی است؟

خیر! نخهایی که برای لیفت استفاده میشه بعد از یک مدت جذب میشن.

زمان جذب نخ و تمدید دوباره کی هست؟

نخها معمولا تا دو سال بعد لیفت جذب میشن ولی معمولا برحسب پاسخدهی شخص،در پایان سال اول یکبار تمدید لیفت با تعداد کمتری نخ انجام میشه.

فقط بینی بالا میره؟ پره هاش جمع نمیشه؟

چرا اینار رو هم میشه کرد ولی نخش متفاوته و کمی گرون و حدود دوملیون به هزینه اضافه میشه.

آیا میشه بعد لیفت چسب نزد؟

خیر! چسب بینی قسمت بسیار مهمه کاره.در صورتیکه زودتر از شش هفته چسب برداشته بشه، چون هنوز کلاژنسازی خوب صورت نگرفته،نخها جاکن شده و لیفت از بین میره.

آیا این نخها خطری ندارند؟

خیر! این نخها سالهاست که برای لیفت و تایت کردن صورت و همچنین در رشته های دیگر پزشکی استفاده میشن و دارای تائیدیه هستن.بدیهیه که اگر از نخ غیراستاندارد استفاده بشه، احتمال عوارض وجود داره.

آیا امکان عفونت در لیفت بینی وجود دارد؟

خیر! ولی هر پروسیجری که روی بدن انجام میشه، اگر بصورت استریل انجام نشه میتونه عفونت کنه حتی ایجاد آبسه کنه. پس رعایت استریلیته حین کار بسیار مهمه.

آیا احتمال آسیب بافت و غضروف و تغیر شکل بینی وجود داره؟

نخیر! اگر کسی که لیفت بینی (رینوپلاستی بدون جراحی)  رو انجام میده از مهارت و تجربه ی کافی برخوردار باشه، این احتمال صفره.

بعد از جذب شدن نخها بینی ظاهر بدتر نمیشه؟

نخیر! بعد از جذب کامل نخها، درصورتیکه نخواهیم مجددا تمدید کنیم، بینی به شکل اولیه خودش برمیگرده و هیچگونه تغییری در ظاهر قبلیش ایجاد نمیشه

عکس های لیفت بینی

هزینه لیفت بینی چقدر؟

هزینه لیفت بینی معمولا بسیار کمتر از جراحی زیبایی بینی است.

اگر لیفت دائم نیست، چرا پس هزینه کنیم؟

جواب این سوال رو با سوال میدم. تزریق ژل لب، فرم دهی صورت، تزریق چربی و…. هیچکدوم دائم نیستند و همه بعد از چندماه تا چندسال باید تمدید بشن، پس چرا انجام میدیم؟ چون از زیباییش در طول اون مدت لذت میبریم و بزرگترین حسن این کارها برگشت پذیر بودنشونه. چون بعد مدتی دلمون برای چهره ی قبلیمون تنگ میشه یا حتی دوست داریم چهره ای با یه فرم دیگه داشته باشیم.

لیفت بینی با ژل هم به زیبایی لیفت بینی با نخ هست؟

بله. افرادی که به هر دلیل نمیتونن شش هفته چسب بزنن میتونن از لیفت با ژل استفاده کنن که ماندگاری آن شش ماه است.

عمر لیفت بینی با نخ چقدر است؟

اگر فرد جلسات تقویت نخها و ترمیم نرود یک تا سه سال است. ولی جهت کسی که در سال یک تا چهار بار ( بستگی به شرایط پوستی فرد و عضو مثلا بینی با توجه به حرکت کمتر جلسات ترمیم کمتر است) جهت تقویت و ترمیم لیفت بینی مراجعه کند دیگر لیفتش را دائمی کرده است.

یعنی مثلا لیفت صورت بدون افت لااقل سالی یکبار چند نخ به عنوان کمک و تقویت لیفت بهتر است اضافه شود تا عمر سه ساله لیفت نا محدود شود.
اگر هم فرد تمدید نکرد صورت و بینی بعد از سه سال نهایتا مثل روز اول می شود و بر خلاف خرافه ها هیچ گاه بد تر نمی شود بلکه با تحریک کلاژن سازی و سفت کردن پوست همیشه بهتر از روز اول هم خواهد ماند.

توصیه بعد از لیفتینگ بینی

بعد از لیفت بینی بهتر است تا سه ماه از چسب بینی استفاده شود. از خوابیدن و فشار به نوک بینی اجتناب کنید.در لباس جلو بسته پوشیدن مراقب بینی باشید. در صورت افت جهت ترمیم با یک نخ جدید مراجعه کنید.

ترمیم بینی با نخ به روش دوبل

عمر رینوپلاستی بدون جراحی به شرط مراقبت صحیح و ترمیم در صورت نیاز، بیش از سه سال است. عمل نیست و بی هوشی نیاز ندارد و کلا پس از بی حسی موضعی ده دقیقه زمان نیاز دارد. کبودی و تورم و تغییر صدا و مشکلات مخاطی که ممکن است بعد از عمل جراحی بینی داشته باشیم در لیفت دوبل بینی نداریم. البته این روش جهت ترمیم انحراف بینی مناسب نیست. ولی جهت جمع کردن بینی و رفع قوز مناسب و سربالا کردن بینی مناسب است.

عوارض جانبی و موارد منع مصرف
ممکن است در حین تزریق بیهوشی کمی احساس سوزش کنید، اما پس از آن نباید از نخ ها دردی احساس کنید. بلافاصله پس از قرار دادن نخ ها، کمی در نواحی درمان احساس سفتی خواهید کرد و ممکن است برای چند روز کمی درد داشته باشید. برای راحتی پس از عمل می توان در صورت نیاز از مسکن استفاده کرد.

لیفت بینی با نخ یک روش بسیار ایمن و بدون عوارض جانبی جدی است. کبودی، تورم و حساسیت خفیف پس از عمل انتظار می رود که ظرف چند روز تا چند هفته برطرف می شود.