درمان جوش های چرکی و زیرپوستی، رویایی که دستیابی به آن ساده است

جوش چرکی و درمان آن برای برخی از افراد تبدیل به رویایی دست نیافتنی شده است. شاید تاکنون پای صحبت افرادی که از مشکل جوش چرکی و یا زیرپوستی رنج میبرند نشسته باشید.

درمان جوش های چرکی و زیرپوستی

درمان جوش های چرکی و زیرپوستی

طبق گفته های خودشان انواع روش های خانگی، ماسک ها و داروهای گیاهی و شیمیایی را امتحان کرده اند و نتوانسته اند این مشکل را رفع کنند. به نظر شما مشکل از کجاست؟ نحوه درمان؟ یا شما هم تصور میکنید که جوش های چرکی و زیرپوستی درمان نمیشود؟
بدیهی است که همه جوش ها درمان خواهند شد، اگر جوش های صورت شما تاکنون درمان نشده، به آن دلیل است که شیوه صحیحی برای درمان انتخاب نکرده اید. شاید بهتر باشد تا از ابتدا نگاهی به جوش و دلیل ایجاد آن بیندازیم.

آکنه چیست؟

آکنه نوعی عفونت شایع بر روی پوست است که عموما همزمان با سن بلوغ فرد آغاز میگردد. شاید نام جوش های غرور جوانی را شنیده باشید. منظور همان جوش های چرکی یا آکنه ولگاریس است.

این جوش های قرمز، به صورت کوچک، ریز و متورم نواحی مختلف همچون پیشانی، گونه، بینی ، چانه و پشت گردن ظاهر میشوند. متخصصین معتقدند که افزایش تولید هورمون تستوسترون در دو جنس خانم و آقا موجب بروز این عارضه پوستی میگردد.

همچنین ترشح بیش ‌از اندازه سبوم (همان مایع روغنی که مانع از خشک شدن پوست می‌شود) را یکی دیگر از دلایل پیدایش جوش چرکی میدانند.

جوش زیر پوستی چیست؟

حال باید درباره جوش های زیرپوستی صحبت کنیم که نام صحیح آن آکنه های کیستی میباشد. آکنه های کیستی همان جوشهای چرکی و دردناکی هستند که در زیر پوست قرار دارند. این عارضه که در عمق منافذپوستی روی میدهد به شدت ملتهب و دردناک است.

درمان و رفع جوش چرکی و زیرپوستی به چه صورت است؟

برای رفع و درمان جوش چرکی و زیرپوستی بهتر است که کلیه توصیه های خانگی را کنار بگذارید و برای یکبار هم که شده از روش های طبی و کاملا مدرن جهت اینکار استفاده کنید.

پیشنهاد میکنیم در وهله اول درمان های موضعی توسط پزشک متخصص پوست را تست کنید. پزشکان متخصص با توجه به درصد و نوع آکنه درمان مناسب را تجویز میکنند.
شاید جوش چرکی یا زیرپوستی شما تنها با تجویز آنتی بیوتیک های مناسب و صحیح قابل درمان باشد.

داروهایی همچون، اریترومایسین، سولفاستامیدو اسید آزالائیک ،کلیندامایسین یا ژل هایی از خانواده رتینوئیها. توجه کنید که مصرف داروهای پیشنهادی تنها با تجویز پزشک متخصص امکان پذیر است و در غیر اینصورت عوارض استفاده از آن ها میتواند خیلی بیشتر از عدم مصرفشان باشد.

روش های درمای جوش چرکی و زیرپوستی بهتر است کجا انجام شود؟

روش های درمان جوش چرکی و زیرپوستی کاملا تخصصی است. کلینیک های تخصصی پوست با بهره گیری از پزشکان متخصص میتوانند روش های متنوعی را برای درمان پیشنهاد کنند. روش هایی همچون:

کلینیک پوست و زیبایی  دکتر سحر عماد مستوفی با بهره گیری از پزشکان متخصص و همچنین برترین و مدرن ترین دستگاه های درمان جوش چرکی و زیرپوستی میتواند محلی امن برای درمان همیشگی این عارضه پوستی شایع باشد.