درمان تیرگی، گودی و پف زیر چشم با PRP چقدر موثر است؟

از گذشته تا به امروز انسان‌ها همیشه به فکر زیبایی و جوانسازی بوده‌اند. مخصوصا جوانسازی در ناحیه پوست صورت برای بسیاری از افراد مهم است. با پیشرفت علم و تکنولوژی در چند دهه اخیر روش‌های زیادی برای این منظور مثل بوتاکس و تزریق ژل یا فیلر به وجود آمده که کاربرد زیادی جهت زیبایی پوست دارد.

پی آر پی یکی از نوین‌ترین و بهترین روش‌های ترمیم پوست است، که تاثیر بسیار خوبی نیز دارد. در این مقاله سعی داریم در رابطه با درمان تیرگی، گودی و پف زیر چشم با PRP صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا از مزایای این روش زیبایی بیشتر آشنا شوید.


کلمه PRP مخفف عبارت (PLASMA RICH PLATELET) به معنای پلاسمای غنی شده از پلاکت است. استفاده ازPRP به دو تا سه دهه گذشته برمی‌گردد که در شاخه‌های مختلف درمان و پزشکی مانند جراحی‌ فک و صورت، دندانپزشکی، برطرف کردن سوختگی و زخم‌های مزمن (زخم دیابتی و زخم بستر) و آرتروز کاربرد داشته است. ولی بهره‌گیری از PRP برای جوانسازی از کاربردهای جدید آن می‌باشد.

PRP چیست؟

پی آر پی یا پلاسما درمانی روشی صد در صد طبیعی بوده، که به عنوان امن‌ترین راه درمانی در دنیا با استفاده از اجزای اصلی خون بیمار برای تحریک و ساخت دوباره بافت‌های آسیب دیده مناطق مختلف پوست صورت و بدن و به منظور زیبایی کاربرد دارد. همان‌طور که می‌دانید کلاژن نقش مهمی در زیبایی پوست ایفا می‌کند، در PRP با استفاده از فاکتورهای رشد پلاکت خون، سلول‌های بنیادی بدن و فیبروبلاست‌ها باعث تحریک کلاژن سازی و ترمیم پوست می‌شوند.
درمان تیرگی، گودی و پف زیر چشم با PRP یکی از بهترین کاربردهای این روش زیبایی بوده، چرا که فقط با یک بار پلاسما درمانی در نواحی اطراف چشم شاهد ترمیم، ساخت سلول و بافت‌ها در این ناحیه از صورت خواهیم بود که به طور معجزه‌آسایی موجب پر شدن گودی زیر چشم و برطرف شدن تیرگی و حتی چروک‌های آن می‌شود.

مطلب پیشنهادی : پلاسما جت

PRP چگونه انجام می‌شود؟

برای درمان با PRP، ابتدا مقداری خون (حدود ۱۰ تا ۲۰ میلی‌لیتر) از بازوی مراجعه‌کننده گرفته می‌شود. این مقدار حدودا برابر با میزان خونی است، که برای آزمایش خون از بیماران دریافت می‌شود. نمونه‌ی خون داخل دستگاهی به اسم سانتریفیوژ قرار می‌گیرد.

این دستگاه با چرخش بسیار سریع و با نیروی گریز از مرکز، باعث جدا شدن بخش‌های مختلف خون از هم می‌گردد. در آخر محلولی به دست می‌آید، که با پلاکت‌های خون غنی شده است. نقش اصلی پلاکت‌ها در بدن لخته کردن خون و جلوگیری از خونریزی می‌باشد، همچنین نقش مهمی در بهبودی و ترمیم بافت‌های آسیب دیده بدن دارد.
بعد از آماه شدن محلول، آن را به پوست تزریق می‌نمایند.

این محلول در ناحیه آسیب دیده باعث آزاد شدن فاکتورهای رشد از پلاکت‌ها خواهد شد، که کلاژن سازی را تحریک می‌کند، عروق خونی جدید در محل تشکیل می‌دهد و تقسیم سلولی و ترمیم بافت‌ها را نیز سبب می‌شود. از PRP می‌توان همزمان و به صورت ترکیبی با روش‌های درمانی دیگر مثل ساب سیژن، تزریق نخ کلاژن‌ساز، لیفت با نخ، تزریق چربی، میکرونیدلینگ و حتی کاشت مو استفاده کرد.

اطلاعات بیشتر در صفحه پی آر پی PRP

تاثیر درمان تیرگی، گودی و پف زیر چشم با PRP

یکی از موثرترین راه‌های درمان تیرگی، گودی و پف زیر چشم با PRP است. تیرگی و چروک زیر چشم یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی بوده که باعث مراجعه بسیاری از افراد به متخصصین پوست و زیبایی می‌شود. در بعضی از افراد حتی در سنین پایین گودی زیر چشم‌ها را شاهد هستیم که به دلایلی مثل ارث و یا لاغری می‌باشد. در حقیقت گودی زیر چشم با کاهش یا از بین رفتن عضله و بافت زیر پوست به وجود می‌آید که ممکن است با کرم و یا داروهای دیگر نیز رفع نشود. در این حالت بهترین و موثرترین روش استفاده از PRP است که عوارضی هم در پی نخواهد داشت.

سخن آخر

در این محتوا سعی کردیم شما را با مزایا و روش انجامPRP آشنا کنیم. توجه داشته باشید که حتما به منظور دریافت نتیجه بهتر برای درمان و جوانسازی پوست، این کار را در مراکز معتبر و زیر نظر پزشک انجام دهید.