انتقال چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی صورت یا انتقال چربی به صورت ، که به آن پیوند چربی صورت نیز گفته می‌شود، یک درمان جراحی است که در آن چربی از ناحیه دیگری از بدن گرفته شده و قبل از تزریق مجدد به صورت پردازش می‌شود. با قرار دادن این چربی طبیعی در صورت، این درمان به نواحی پیری صورت حجم می دهد و به طور همزمان پوست روی پوست را جوان می کند.

یکی از مهم‌ترین نشانه‌های پیری و افزایش سن کاهش حجم عضلات صورت و بدن است. با پیر شدن بافت‌های چربی زیر پوست تحلیل می‌روند و همین امر موجب استخوانی شدن ظاهر اندام و افزایش چین و چروک می‌شود.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم، به ویژه در شاخه پزشکی و زیبایی روش‌های زیادی برای رفع چین و چروک، جوانسازی و حتی حجم دهی به پوست وجود دارند.

با افزایش سن، بدن ما کلاژن کمتر و کمتری تولید می کند، پروتئینی که پوست ما را صاف و جوان نگه می دارد. همانطور که سطح کلاژن ما کاهش می یابد، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و باعث چروک و افتادگی آن می شود. انتقال چربی به صورت یک راه عالی برای پر کردن عیوب، بهبود کانتورینگ و کمک به بازگرداندن حجم به صورت است، به خصوص در مناطقی که با افزایش سن فرورفته شده اند.

اگر به دنبال راه حلی طولانی مدت برای پیری ویژگی های صورت هستید، پیوند چربی صورت نتایج بهتری نسبت به درمان های غیرجراحی مانند پرکننده های پوستی دارد. با توجه به ماهیت ماده اهداکننده، چربی از بدن شما، انتقال چربی به صورت رویکردی ارگانیک‌تر از پرکننده‌های پوستی است.

بین 50 تا 70 درصد سلول‌های چربی از فرآیند انتقال جان سالم به در می‌برند و خونرسانی ایجاد می‌کنند، به این معنی که نتایج دائمی هستند. نتایج فیلرهای پوستی پس از شش ماه محو می‌شوند و تنها مقدار زیادی می‌توان در هر زمان تزریق کرد.

انتقال چربی به صورت یک روش کم تهاجمی به معنای حداقل زمان بهبودی است.

پیوند چربی صورت را می توان با سایر روش ها ترکیب کرد تا نتیجه را بیشتر کند. این می‌تواند شامل یک مینی لیفت صورت یا بلفاروپلاستی باشد، روشی که نشانه‌های رایج پیری که در اطراف چشم ایجاد می‌شوند را هدف قرار می‌دهد.

 

تزریق چربی به صورت

تزریق چربی صورت

تزریق چربی صورت یکی از موثرترین راه‌ها برای این منظور بوده که این روزها طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است. در ادامه این مقاله می‌خواهیم توضیحات کامل‌تری در رابطه با تزریق چربی بیان کنیم. با ما همراه باشید.

تزریق چربی چیست؟

احتمالا شما هم بارها در مورد فیلر شنیده‌اید. فیلرها همان حجم دهنده‌های تزریقی پوست هستند که با وارد شدن به لایه‌ای از پوست، باعث جوانسازی و حجم دهی می‌شوند. تزریق چربی نیز به همین صورت است.

یعنی برای تزریق چربی به صورت، از چربی بدن خودتان به عنوان فیلر استفاده می‌کنند. خوب است بدانید این روش ماندگاری بیشتری نسبت به تزریق فیلرهای آماده دارد و از همه مهم‌تر بافت‌های بدن هیچ گونه واکنش بدی به چربی‌های تزریق شده، نشان نمی‌دهند. علاوه بر این هیچ عارضه جانبی خاصی هم ندارد.

چه زمانی به تزریق چربی صورت نیاز دارید؟

اگر قسمت‌هایی از صورت شما دچار کاهش حجم ، افزایش عمق خطوط و چین و چروک شده باشد.
زمانی که برای جوانسازی به دنبال روشی بدون عارضه و با ماندگاری طولانی هستید.
برای درمان و از بین بردن جای جوش، اسکار و زخم‌ها

چه کسی کاندیدای مناسب برای جوانسازی صورت با انتقال چربی است؟

جوانسازی صورت با انتقال چربی یک گزینه عالی برای بیمارانی است که می خواهند حجم نواحی خاصی را در صورت افزایش دهند یا حجم از دست رفته با افزایش سن را بازگردانند. چربی تزریق شده به این نواحی باعث افزایش حجم و بهبود کانتور می شود تا ظاهری جوان تر داشته باشید. انتقال چربی همچنین برای جبران حجم از دست رفته که باعث ایجاد چین و چروک و گودی می شود مفید است. چربی های منتقل شده به خطوط عمیق لبخند، گوشه های دهان، چشم های گود و افتادگی گونه ها می تواند حجم را بازگرداند و اثرات پیری را بهبود بخشد. جراح پلاستیک شما با مشاوره با شما ملاقات می کند و نگرانی ها و تغییرات مورد نظر و همچنین سابقه پزشکی شما را بررسی می کند تا تعیین کند که آیا جراحی لیفت صورت و/یا گردن برای شما مناسب است یا خیر. شرایط فیزیکی مانند فشار خون بالا، دیابت، سیگار کشیدن، بیماری کلیوی، مشکلات قلبی،

روش تزریق چربی صورت

وقتی پوست شما به علت افزایش سن، مراقبت نادرست، ژنتیک و … دچار خشکی و یا موارد ذکر شده در بالا شود. پزشک با برداشتن چربی از قسمت‌‌هایی از بدن مثل پهلو و ران که دارای مقدار زیادی چربی هستند، اقدام به تزریق چربی صورت می‌نماید.

این چربی‌ها به وسیله سوزن‌های مخصوصی وارد بخشی از منافذ پوست می‌شوند و مقدار چربی لازم و مورد نیاز را تزریق می‌کنند. ممکن است پزشک چندین بار سوزن را وارد منافذ پوست شما نماید و هر بار کمی چربی به پوست تزریق نماید.

این سلولهای چربی بعد از ورود به پوست، بلافاصله به کمک سیستم خون‌رسانی بدن جذب بافت‌ها خواهند شد.

تزریق چربی صورت روشی غیر تهاجمی است که تحت بی حسی موضعی و به طور سرپایی در مطب پزشک و یا در بیمارستان انجام می‌شود. البته در موارد بسیار نادر و تحت شرایط خاص و با تشخیص پزشک معالج ممکن است این کار با بیهوشی کامل انجام شود، در این صورت نیاز به انجام آزمایشات بالینی خواهید داشت تا پزشکتان از شرایط سلامتی و جسمی شما مطلع گردد.

این روش شامل برداشتن چربی از نواحی غیرضروری یا ناخواسته از طریق لیپوساکشن و تزریق مجدد آن به صورت است.

سلول‌های چربی ابتدا با لیپوساکشن از ناحیه اهداکننده – معمولاً معده، ران‌ها یا باسن خارج می‌شوند. سپس این سلول‌ها قبل از تزریق در ناحیه صورت از طریق سانتریفیوژ تمیز و پردازش می‌شوند – فرآیندی که بسیار سریع توسط جراح متخصص شما انجام می‌شود و بین 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد.

تحت بی حسی موضعی انجام می شود و یک روش روزانه است و نیازی به یک شب اقامت نیست. نتایج طولانی مدت، طبیعی و فوری هستند.

مزایای تزریق چربی صورت

تزریق چربی به دلیل اینکه هیچ ماده خارجی و مواد شیمیایی وارد بدن نمی‌شود، مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

  • بهبود و ترمیم بافت پوستی
  • جوانسازی منافذ پوستی و از بین رفتن جای زخم‌های قدیمی و چاله‌های ناشی از آکنه و جوش
  • جذب سریع سلول‌های چربی به بافت نواحی تزریق شده
  • بدون نیاز تزریق مکرر در فاصله زمانی کوتاه
  • ماندگاری طولانی مدت و همچنین بسیار مقرون به صرفه
  • اصلاح فرم صورت
  • عدم نیاز به استفاده از فیلرهای بازاری
  • امکان تزریق چربی علاوه بر صورت به تمام نقاط بدن وجود دارد

چه نواحی از صورت را می توان با انتقال چربی درمان کرد؟

انتقال چربی به صورت می تواند با موفقیت علائم رایج پیری صورت، از جمله خطوط ریز، کیسه های چشم، خطوط اخم و گونه های فرورفته را درمان کند. این روش باعث می شود چهره ای نحیف و خسته با طراوت، چاق و جوان به نظر برسد. پیوند چربی صورت حجم گونه ها، لب ها و چشم ها را باز می گرداند.

چندین ناحیه از صورت وجود دارد که با انتقال چربی قابل درمان است.

این روش یک انتخاب محبوب برای ترمیم گونه های فرورفته است که یک عارضه جانبی رایج پیری است که به دلیل جذب رسوبات استخوانی و چربی ایجاد می شود. انتقال چربی به گونه ها به بازیابی گونه های برجسته مرتبط با جوانی کمک می کند. از انتقال چربی صورت نیز می توان برای پرکردن گودی باقی مانده در شقیقه ها و پیشانی استفاده کرد که در نتیجه روند پیری نیز ایجاد می شود.

انتقال چربی به زیر ابروها، ابروها و پلک های بالایی را بلند می کند و در نتیجه ظاهری جوان تر و با چشم های گشاد پیدا می کند.

در افراد مسن، پیوند چربی صورت یک راه عالی برای بازیابی از دست دادن بافت و اصلاح شکل چانه نوک تیز است.

نه تنها می‌توان انتقال چربی صورت را با سایر روش‌های درمانی ترکیب کرد، بلکه اگر در حال حاضر لیپوساکشن انجام می‌دهید تا قسمت‌های دیگر بدن مانند معده یا ران‌ها را بتراشید، باید این روش را در نظر بگیرید.

این بدان معناست که چربی اضافی استخراج شده را می توان به جای دور ریختن پس از لیپوساکشن استفاده کرد.

چه زمانی نتایج نهایی را مشاهده خواهم کرد؟

بهبودی پس از انتقال چربی برای جراحی جوانسازی صورت یک فرآیند تدریجی است. معمولاً برش حداقلی وجود دارد، اما مقداری کبودی و تورم وجود دارد که به طور کلی در 2 هفته پس از جراحی برطرف می شود. برخی از تورم های خفیف ممکن است برای چندین ماه باقی بماند و ممکن است تا یک سال طول بکشد تا نتایج به طور کامل ظاهر شوند.

 

جمع بندی
هدف از تزریق چربی به پوست افزایش حجم یا پر کردن بخش‌هایی از بافت بدن است که بنا به دلایلی دچار کاهش حجم یا چین و چروک شده‌اند. اما علاوه بر صورت، تزریق چربی به پشت دست‌ها، افتادگی‌های پوستی ناشی از لیپوساکشن یا زخم و همچنین حجم دهی و افزایش سایز سینه و باسن نیز امکان پذیر است. البته توجه کنید که برای انجام و تزریق تمام این‌ کارها، باید در بدن فرد به اندازه‌ی مناسب و کافی چربی موجود باشد تا بتوان از بخش‌هایی از بدن چربی را خارج و به بافت مورد نظر تزریق نمود.