پلاسمای غنی از پلاکت یکی از درمان‌های محبوب امروزه برای ریزش مو است که در آن بیماران فقط برای تسریع روند بهبودی فولیکول‌های مو و فعال کردن رشد مو، از تزریق فاکتورهای رشد استفاده می‌کنند. کشف آن بسیاری از بیماران را نسبت به ترمیم موها و بازگرداندن اعتماد به نفس خود در همان زمان امیدوار کرده است. بسیاری از فر کردن موهای خود، حالت دادن به آنها با موم یا حتی رنگ کردن آن ها بسیار هیجان زده می شوند.

بنابراین آیا می توانید موهای خود را بعد از درمان ترمیم مو PRP رنگ کنید؟ بیماران ممکن است موهای خود را رنگ کنند، اما باید حداقل 72 ساعت پس از تزریق خود صبر کنند. بهتر است ابتدا اجازه دهید پوست سر استراحت کند و اجازه دهید زخم های کوچک ناشی از تزریق خوب شوند. مواد شیمیایی خشن برای درمان‌های مو، مانند ترمیم کردن، آرامش بخش و غیره، ممکن است باعث تحریک در محل تزریق شوند که ممکن است به عوارض جانبی منفی دیگری تبدیل شود.

آیا می توانید موهای خود را پس از پی آر پی برای درمان مو رنگ کنید؟

بیماران بلافاصله پس از درمان پی آر پی برای ریزش مو از رنگ کردن موهای خود منصرف می شوند – ممکن است مجبور شوند حداقل 72 ساعت صبر کنند تا موهای خود را رنگ کنند یا سایر درمان های حاوی مواد شیمیایی را انجام دهند. این برای این است که ابتدا پوست سر بعد از عمل استراحت کند و منتظر بمانید تا زخم های کوچک در محل تزریق بسته شوند.

اجتناب از درمان های مو یا تماس با مواد شیمیایی خشن یکی از پروتکل های مراقبت های پس از درمان PRP است. در حالی که متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره شما از سوزن های ریز برای تزریق PRP به پوست سر شما استفاده می کند، اما همچنان زخم های باز کوچکی ایجاد می کند که باکتری ها ممکن است باعث عفونت شوند.

مهم است که 3 روز صبر کنید تا این زخم ها بسته شوند، بنابراین مواد شیمیایی رنگ محل تزریق را تحریک نمی کند. پیروی از پروتکل‌های مراقبت پس از آن، خطرات ناشی از عوارض جانبی را کاهش می‌دهد.

چه اتفاقی می افتد اگر موهای خود را خیلی زود پس از درمان موی پی آر پی رنگ کنید؟

رنگ کردن موها بلافاصله پس از تزریق پلاسمای غنی از پلاکت ممکن است خطر تحریک پوست و هر گونه واکنش نامطلوب دیگری مانند تشدید درد پوست سر را به همراه داشته باشد. این به دلیل زخم‌های باز کوچکی است که سوزن‌های حاصل از تزریق ایجاد کرده‌اند. همچنین بهتر است اجازه دهید فاکتور رشد مشتق شده از پلاکت در پوست سر شما رسوب کند و مواد مغذی برای رشد مجدد مو فراهم کند.

چگونه PRP موهای شما را رشد می دهد

پی آر پی نه تنها یک درمان موثر برای آلوپسی آندروژنیک و سایر انواع ریزش مو، بلکه برای سایر شرایط پزشکی نیز می باشد. به عنوان درمانی برای ریزش مو، فاکتورهای شفابخش تزریق شده به پوست سر با افزایش سلول های بنیادی و تولید کلاژن، رشد طبیعی مو را تحریک می کند.

تزریق PRP می تواند این کار را انجام دهد زیرا با پلاسما ساخته شده است، قسمت مایع خون از پروتئین ها و پلاکت ها و سلول های خونی که مسئول بازسازی بافت و بهبود زخم با توانایی لخته شدن خون هستند. اینها نازک شدن مو را حل می کنند زیرا فولیکول های خفته مو را بهبود می بخشد و دوباره بیدار می کند، چرخه مو را بازنشانی می کند و رشد مو را تشویق می کند.

پلاسمای غنی از پلاکت یکی از درمان های ریزش مو است که نتایج طولانی مدتی را ارائه می دهد، زیرا فاکتورهای التیام بخش رگ های خونی اطراف فولیکول های مو را گشاد می کنند. به همین دلیل، پوست سر جریان خون بهتری خواهد داشت و مواد مغذی و اکسیژن بهتری را از بدن دریافت می کند.

بهبودی

درمان پی آر پی یک روش کم تهاجمی است که نیاز به زمان کمی یا بدون توقف دارد. با این حال، بازیابی آن همچنان با چند محدودیت، مانند رنگ کردن موهایتان همراه است. زمان بهبودی برای بیمارانی که واکسن پی آر پی انجام می دهند حدود 3 تا 4 هفته طول می کشد.

چند جلسه درمانی نیاز دارید

بیماران به 3 تزریق PRP با فاصله حدود 3 تا 4 هفته نیاز دارند. از آنجایی که اثرات سرم دائمی نیست، هر 4 تا 6 ماه یکبار به درمان های نگهدارنده نیاز دارند.

بعد از PRP برای درمان مو از چه چیزهایی باید اجتناب کرد

برای بهترین نتایج درمان ریزش مو، بیماران باید دستورالعمل‌های مراقبت پس از درمان را رعایت کنند، مانند اجتناب از رنگ کردن موهای خود حداقل 72 ساعت پس از درمان. در اینجا موارد دیگری وجود دارد که بیماران باید از آنها اجتناب کنند:

  • تا 2 روز پس از درمان از دمای گرم، دوش آب گرم، سونا و نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
  • حداقل تا 2 روز پس از درمان از ورزش شدید خودداری کنید
  • حداقل تا 6 ساعت پس از درمان از محصولات مو خودداری کنید
  • 3 ساعت پس از درمان از خیس کردن موها خودداری کنید
  • حداقل تا 3 روز پس از درمان از درمان‌های مو، مانند پر کردن، رنگ کردن یا شل کردن موها خودداری کنید.
  • 8 ساعت پس از درمان از اعمال فشار بر روی پوست سر خودداری کنید
  • از NSAID ها و سایر داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید
  • حداقل 3 روز پس از درمان از مصرف الکل، کافئین و سیگار خودداری کنید.

با پزشک خود در مورد اقدامات مناسبی که باید پس از بهبودی پس از درمان PRP انجام دهید، مشورت کنید. آنها همچنین ممکن است داروهای مناسب را برای مراقبت از پوست سر تحت درمان با PRP تجویز کنند.

بیماران نباید حداقل 72 ساعت پس از تزریق موهای خود را رنگ کنند تا از تحریکات پوستی و سایر عوارض جانبی جلوگیری شود. در حالی که پزشکان از سوزن‌های کوچک در طول عمل استفاده می‌کنند، این تزریق‌ها ممکن است زخم‌های باز و ریز باقی بگذارند. تماس این زخم ها با آن مواد شیمیایی خشن ممکن است خطرات عفونت را ایجاد کند.

آماده سازی و مراقبت های بعدی از تزریق PRP به همان اندازه لازم است که روش PRP. برای درمان موفق‌تر، فقط لوازم پزشکی با کیفیت را انتخاب کنید.