یک بیماری پوستی رایج که باید شبانه روزی درمان شود، آکنه است که بر منافذ افراد تأثیر می گذارد. درمان می تواند به جلوگیری از جوش کمک کند، اما برای تأثیر کامل باید همیشه آن را ادامه دهید. هنگامی که منافذ پوستی بریده می شوند باعث ایجاد ضایعات می شود. درمان‌های حرفه‌ای می‌توانند به جلوگیری از جوش کمک کنند.

درمان آکنه

آکنه می تواند بدون توجه به زمان، قومیت یا جنسیت در افراد ظاهر شود و ممکن است در هر زمانی برای هر فردی اتفاق بیفتد، اما احتمال بروز آن در کودکان و نوجوانان و برخی از بزرگسالان بیشتر است.

علائم آکنه

به طور کلی، آکنه روی صورت ظاهر می شود. با این حال، می تواند در پشت، خط گردن، شانه ها و بالاتنه نیز ظاهر شود. علائم رایج آکنه ممکن است شامل قرمزی، برآمدگی، حساسیت و درد باشد.

کیست ها: توده های دردناک و بزرگی هستند که در زیر پوست ایجاد می شوند. آنها اغلب با آکنه اشتباه گرفته می شوند، اما نسبت به ندول ها ملایم هستند.

پوسچول ها یا چرکدانه ها : این جوش های ریز قرمز رنگ هستند که با چرک در بالاترین لایه پوست پر شده اند.

پاپول ها یا سفت‌دانه ها می توانند برآمدگی های قرمز کوچک یا بزرگ روی پوست باشند که به سرایت یا قرمزی پاسخ می دهند.

جوش سر سیاه و سر سفید: آکنه فقط یک مشکل فیزیکی نیست. می تواند مبنای احساسی قابل توجهی داشته باشد و بسیار پیچیده تر از آنچه در سطح دیده می شود باشد. کومدون ها یا جوش های سرسیاه رایج ترین انواع آکنه هستند.

جوش‌های سرسفید آکنه‌ای هستند که زمانی ایجاد می‌شوند که تحت درمان قرار نگیرید و پوست شما تمیز نمی‌شود. راه حل مناسب برای درمان آن استفاده از یک پاک کننده صورت بدون الکل و غیر کومدون زا است که اغلب منجر به ملاقات با متخصص پوست می شود.

ندول ها – برآمدگی محکمی هستند که در زیر پوست ایجاد می شوند. غیر قابل تحمل هستند و برای فرد ناراحتی ایجاد می کنند.

دلایل ایجاد آکنه

تغییرات هورمونی می تواند باعث آکنه و سایر مشکلات پوستی شود، اما همیشه این تنها علت نیست. علل دیگر عبارتند از ایجاد سبوم اضافی، افزایش باکتری در دهانه پوست و تشکیل سلول های مرده پوست و غیره.

ممکن است به دلایل مختلف علائم آکنه را تجربه کنید. می توانید این علائم را به پزشک خود بگویید تا ببیند چه اتفاقی می افتد. بسیاری از انواع داروها و مکمل ها می توانند به تسکین برخی از علائم کمک کنند. شما ممکن است سابقه خانوادگی این بیماری ها را داشته باشید که احتمال تجربه آنها را افزایش می دهد.

درمان موثر آکنه

آکنه می تواند یک مشکل دردناک و طولانی مدت باشد که باید با محصولات نگهداری مناسب مانند کرم ها و پمادها درمان شود. خلاص شدن از شر آکنه ممکن است به صبر و درک خلاصه شود. درمان‌های طبیعی می‌توانند به شما تسکین موقت بدهند، اما زمان بیشتری طول می‌کشد.

کلینیک زیبایی دکتر سحر عماد مستوفی برای از بین بردن دائمی این گونه برآمدگی های تحریک کننده، درمان مدرن لیزر آکنه را ارائه می دهد. لیزر درمانی روشی است که در کلینیک پزشک شما انجام می شود و می تواند به طور قابل توجهی آکنه متوسط ​​تا شدید را بهبود بخشد. نتایج امیدوارکننده ای را برای بیماران مبتلا به آکنه های شدید نشان داده است.

درمان آکنه با لیزر می تواند به شما کمک کند با استفاده از نور قرمز نتایج بهتر و عوارض جانبی کمتر قابل توجهی داشته باشید. مزایای استفاده از لیزر درمانی آکنه بر رنگ پوست آشکار است زیرا اثرات جوش را کاهش می دهد.