لیفت با نخ

لیفت با نخ یکی از درمان‌های زیبایی ظریفی است که در آن پوست افتاده صورت به آرامی کشیده می‌شود تا پوستی صاف‌تر و جوان‌تر به دست آید و با اثر نیروی جاذبه و بالا رفتن سن مقابله شود.

تاثیرات لیفت صورت با نخ جایگزینی با تهاجم کمتر برای جراحی لیفت صورت است که صورت را بدون تحمیل عوارض جانبی مربوط به جراحی جوان و شاداب می‌کند. دوران بهبود لیفت بدون جراحی صورت بسیار کوتاه است و این عمل روند زندگی بیمار را مختل نمی‌کند.

متخصص زیبایی در عمل لیفت با نخ، نخ را در بافت زیرین پوست فیکس میکند بدون اینکه برشی در سطح پوست ایجاد کند تا ناحیه‌های شل و افتاده صورت را بالا ببرد و نگه دارد. البته نتایج لیفت و کشیدن پوست صورت با نخ مانند جراحی کامل لیفت صورت نیست، با این حال روش مناسبی برای جوانسازی صورت است که نتایجی ظریف‌تر را به دست می‌دهد.

لیفت با نخ کلاژنساز

کشیدن پوست با نخ

کشیدن پوست یا لیفت و رفع چین و چروک، غبغب با نخ قابل جذب:

کشیدن پوست به همراه قرار دادن نخ در پوست، یک روش بدون نیاز به جراحی، ایمن و غیر تهاجمی است که پوستی لطیف، طبیعی و زیبا را به ارمغان می آورد. در این روش با نخ از نخ های مخصوصی استفاده می کند که استریل بوده و قابلیت جذب در پوست را دارند.

این نخ ها در زیر پوست قابل رویت نمی باشند. زمانی که نخ ها در جای خود قرار گرفتند، فرایند کلاژن سازی طبیعی پوست و سلول سازی با اثر جذب شدن نخ در بدن فعال تر می شود.

در این روش از نخ های مخصوصی در جهت کشیدن پوست برای ثابت نگه داشتن موقعیت جدید پوست و بافت های صورت در یک جلسه مانند طب سوزنی استفاده می شود.

به دلیل افزایش تولید پروتئین کلاژن توسط سلول های فیبروپلاست پوست باعث سفتی پوست و افزایش ضخامت بافت زیر پوستی شده و در نهایت علاوه بر زیبایی و سفت شدن پوست باعث درجاتی از لیفتینگ نیز می گردد که اگر این عملیات تکرار گردد پوست بسیار جوان و زیباتر و صافتر می شود.

از هفته سوم پس از کاشت نخ تولید کلاژن جدید شروع می شود و در ماه سوم تغییراتی پوستی در فرد به طور واضح مشاهده می کند و این تغییرات تا ماه هفتم افزایش یافته و در ماه هفتم به بعد تا 9 به حداکثر می رسد.

این زمانی است که نخ تقریبا جذب می گردد و اثر تحریک تولید کردن کلاژن به اتمام می رسد و ماندگاری تغییرات ایجاد شده در این چند ماه گذشته حدود 1 تا 3 سال می باشد.

لیفت با نخ

لیفت با نخ

نخ به کار رفته برای این روش زیبایی پوست به سبک کره ای قابل جذب با نام پی دی او می باشد اما نخ هایی که به طور خاص برای بر طرف کردن و لیفت بکار می رود دارای خارهای روی سطح نخ به نام کاگ است که جنس آنها نیز از پی دی او و قابل جذب بوده اما هزینه بالاتری دارد و در جلسه اول لیفت برای صورت ایجاد می کند و با جذب نخ ها اثرات زیبایی نیز اجام می شود.

به دلیل خار دار بودن این نوع نخ در موقع کاشت فرد درجاتی از بالا کشیدن پوست صورت و گونه و ابرو را حس می کند و شخص پس از انجام این روش لیفت کاملا محسوسی را همان موقع می بیند.هر دو نوع نخ پس از حدود 7 ماه توسط هیدرولیز جذب می کردند به این صورت که توسط مراحل هیدرولیز به آب و دی اکسید کربن تبدیل و جذب می گردند.
یکی از موارد کاربرد کاشت نخ زیبایی پیشگیری از پیری زودرس و جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست و درمان چین و چروک پوست است، بنابراین از آنجایی که روند طبیعی تولید کلاژن از سن 30 سالگی رو به کاهش می رود لذا از کاشت نخ قابل جذب pdo به منظور جوان ماندن پوست از سن 25 سالگی استفاده می کنیم.

این روش زیبایی به مرور زمان بعد از کاشتن نخ ها،چروک و افتادگی در نواحی اطراف گونه، خطوط فک و گردن،پیشانی و دور دهان را به طور محسوس نسبت به روش های معمولی از بین می برد.

در روش لیفت کردن و رفع چروک های پوست صورت و گردن با نخ، از نخ های استریل و یکبار مصرف و قابل جذب استفاده می شود. این روش نتایجی عالی داشته و بسیار موثر است و دردسر آن بسیار کمتر از روش های مشابه است.

به علاوه آن که لیفت کردن پوست با نخ از نظر هزینه و ماندگاری نیز نسبت به روش های جراحی پلاستیک و پوست کشی لیزری، بسیار مقرون به صرفه و بدون عارضه است
محل هایی از پوست که در آنها از این روش استفاده شده است تقریبا حالت کشیده شدن حس می شود، البته این حالت کشیدگی اگر با نخ کاگ انجام شده باشد در جلسه اول این کشیدگی خوب احساس می شود،

و در غیر این صورت یعنی با نخ قابل جذب pdo به مرور زمان از حداقل 4 هفته به بعد افتادگی صورت و گونه، چین و چروک ها با جذب نخ ها برطرف می شوند و به صورت ظاهری جوان و شاداب می بخشد که انگار چند سال جوانتر شده اید.

نخ ها در داخل خود پوست پنهان می شوند و هر گونه اثر زخم جای سوزن کاملا از بین خواهد رفت البته جای سوزن معمولا دیده نمی شود. این نخ ها در طول مسیر های از پیش تعیین شده پوست صورت و گردن قرار داده می شوند.

از آن جا که کلاژن پروتئینی است که در تمام بدن مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از اجزای سازنده بیشتر بافت های بدن است، ممکن است متوجه نباشید که این کلاژن است که توانایی طبیعی و قدرت پوست برای حفظ ساختار و شکل خودش را در آن ایجاد می کند.کمبود و شکست کلاژن باعث ایجاد چروک و افتادگی پوست می شود.

سن مناسب جهت لیفت با نخ کلاژن ساز

از آنجائیکه محل ساخت کلاژن در لایه “درم” می باشد و این استعداد بصورت طبیعی در سنین جوانی بیشتر است ، لیفت با نخ کلاژن ساز PDO نتایج بسیار درخشان تری خواهد داشت

لیفت با نخ کلاژن ساز PDO از سنین جوانی (حدود 25 سالگی) می تواند انجام بگیرد و در موارد زیر برای دختر خانم های جوان بسیار مناسب و جذاب می باشد:

لیفت ابروها
مشخص شدن V-Line (زاویه گوشه فک) و خط فک
ایجاد خط گونه
لیفت گردن

نخ (PDO) یا پلی دی اکسانون ، نخ های قابل جذب و محکمی هستند که برای سال های سال در جراحی هایی همچون قلب مورد استفاده قرار گرفته اند.

روش انجام لیفت با نخ کلاژن ساز PDO به اینصورت می باشد که برای استفاده در زیبایی ، این نخ های مو مانند درون یک سوزن بسیار ظریف قرار دارندو بوسیله سوزن در محل مورد نظر قرار داده می شوند، سپس سوزن از پوست خارج شده، در حالی که نخ داخل پوست باقی می ماند.

لیفت چیست؟

لیفت چیست؟

لیفت چیست؟

لیفت به معنای کشش و کشیدن است. در صورت انسان به مرور زمان پوست از لایه ماهیچه ای زیر آن (که به این محل چسبیدن اصطلاحا SMAS Layer گفته می شود) جدا می شود و پوست آویزان از دو طرف صورت به شکل افتادگی نمایان می شود.
این باعث می شود بر اثر جاذبه پوست بیشتر کش بیایید و صورت شما که زمانی V شکل و زیبا بوده به فرم U شکل تغییر کند.

نخ و هایفوتراپی دو روشی هستند که جهت کشیدن صورت به بالا به کار می روند.
هایفو علاوه بر چسباندن پوست به لایه اسمس باعث تحریک کلاژن سازی نیز می شود. و لذا توصیه من این است که قبل از لیفت با نخ یک جلسه هایفو کنید.
لیفت با نخ کشش دو برابر یا بیشتر از هایفو دارد.
ترکیب دو روش بهترین نتیجه ممکن است.
ولی جهت افرادی که به علت هزینه نتوانند دو روش را انتخاب کنند در مشاوره با توجه به وضعیت افتادگی و نوع بافت پوست تصمیم گرفته میشود که کدام یک را انتخاب کنند.

نخها از جنس پروتئین قابل جذب است. به تجربه دیده شده که پوست صورت پس از دو ماه بعد از نخ گذاری شفافتر و ساختار پوست محکمتر می شود که علت آن تقویت جریان خون به علت نخ است. یعنی لیفت با نخ از ماه سوم به بعد که کلاژن سازی صورت می گیرد جلوی افت بیشتر پوست را گرفته و لیفت ثانویه ای مثل نخهای PDO به مرور ایجاد می کند.

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ قابل جذب تحت بی‌حسی موضعی و به صورت سرپایی ظرف کمتر از ۶۰ دقیقه انجام می‌شود. اکثر بیماران عمل را به خوبی تحمل می‌کنند و غالباً از کوتاه بودن زمان عمل و سهولت انجام آن متعجب می‌شوند. پزشک، نخ لیفت را با سوزن ظریف در عمق زیر پوست وارد می‌کند. لیفت با نخ مستلزم ایجاد هیچ برش یا بخیه‌ای نیست. نخ لیفت از روی پوست دیده نمی‌شود.

صورت بلافاصله پس از اتمام عمل لیفت با نخ متورم و گاهی کبود است. عوارض جانبی لیفت صورت با نخ پس از چند روز برطرف می‌شود. برخی بیماران با بی‌حسی موضع درمان یا درد مختصری مواجه می‌شوند که با مصرف داروی مسکن برطرف میشود. پزشک زیبایی به بیمار توصیه می‌کند که در دوران بهبود پس از عمل استراحت کند و سر را هنگام خوابیدن بالا بگذارد تا تا در صورت وجود تورم، سریعتر بهبود یابد.

لیفت صورت با نخ های دندانه دار COG

در این روش نخهای cog در نواحی میانی صورت یا پیشانی یا گردن تعبیه میشود.
اثر لیفت و بالاکشیدن این نخها سریع و آنی میباشد.
این نخها قابل جذبند و ماندگاری این روش دوسال میباشد.

عکس لیفت صورت با نخ های دندانه دار cog

عکس لیفت صورت با نخ های دندانه دار cog

کاربرد نخ های کلاژن ساز :

  • درمان چروک های سطحی
  • پر کردن خطوط عمیق و چروکهای عمقی
  • جلوگیری از ایجاد چروک و شلی پوست
  • حجم دهی گونه و زاویه فکی و چانه
  • بهبود لایه های زیرین پوست و لیفت ثانویه صورت و جلوگیری از شلی و افتادگی پوست در آینده
  • تزریق نخهای کلاژن ساز جزو روشهای درمانی پوست محسوب میشود و با هربار تزریق یک درجه پوست بهبود می یابد.
  • ماندگاری نخ 4-12 ماه برحسب نوع نخ و ماندگاری کلاژن ساخته شده 1-3سال
  • اینکار درمانی هست و برحسب نوع نخ و تعداد آن هر 6-18 ماه یکبار تکرار میشود و در نهایت کیفیت پوست بصورت بطور ماندگار ارتقا می یابد.

رینوپلاستی بدون جراحی (عمل زیبایی بینی بدون جراحی)  :

بینی زیبا آرزوی بسیاری از افراد است ولی بدلایل مختلف مثل ترس از عمل یا بیهوشی یا مشکلات سیستمیک بدن همگان بسمت جراحی نمیروند.
در حال حاضر روشهای دیگری هم برای فرم دادن به ظاهر بینی وجود دارد. مثل لیفت با فیلر یا لیفت با نخ.

مزایای لیفت بینی :

مزیت لیفت بینی با نخ عدم جراحی و عوارض آن است.
در واقع در لیفت بینی بافتها و مخاط بدون تغییر هستند و درد سر مراقبت که یکسال پس از عمل اتفاق می افتد ندارد.
علاوه بر این اگر فرد از فرم جدید خوشش نیاد قابل بازگشت به حالت اولیه است.
و میزان بالا بردن بینی هم متناسب با سلیقه فرد تنظیم می شود.
با بی حسی موضعی نخ گذاری پانزده دقیقه طول می کشد و تیغ و جراحی ندارد.
در صورت نیاز فرد هر زمانی خواست با یک یا دو نخ بینی خود را بالاتر می برد.
صدای تو دماغی و تورم یکساله نداریم. و مشکل بو نیز بروز نمی کند.

لیفت بینی مناسب چه کسانی است؟

افرادی که افتادگی سر بینی، قوز بینی، فرورفتگی پشت بینی یا پره های پهن بینی دارند. همچنین افرادی که قبلا جراحی رینوپلاستی انجام داده اند و بدلایل مختلف از ظاهر بینی خود راضی نیستند نیز میتوانند ازین روش استفاده کنند.
این روش بدون بیهوشی و بدون برش میباشد و فقط با بیحسی موضعی و در مدت کمتر از پانزده دقیقه انجام میشود.
در این روش نقصهای ظاهری بینی برطرف میشود ولی ساختمان درونی بینی دست نخورده باقی میماند.
نخهای استفاده شده در این روش کاملا سازگار با بدن و قابل جذب میباشند و درصورتیکه کار استریل انجام شود هیچگونه عارضه ای نخواهند داشت.
ماندگاری این روش تا دوسال است و بعد از جذب نخها بینی به شکل اولیه ی خود باز میگردد.

بعد از لیفت بینی بهتر است تا سه ماه از چسب بینی استفاده شود. از خوابیدن و فشار به نوک بینی اجتناب کنید.در لباس جلو بسته پوشیدن مراقب بینی باشید. در صورت افت جهت ترمیم با یک نخ جدید مراجعه کنید.

نحوه ی چسب زدن بینی پس از لیفت با نخ

نحوه ی چسب زدن بینی پس از لیفت با نخ

ترمیم بینی با نخ به روش دوبل

عمر لیفت بینی به شرط مراقبت صحیح و ترمیم در صورت نیاز، بیش از سه سال است. عمل نیست و بی هوشی نیاز ندارد و کلا پس از بی حسی موضعی ده دقیقه زمان نیاز دارد. کبودی و تورم و تغییر صدا و مشکلات مخاطی که ممکن است بعد از عمل جراحی بینی داشته باشیم در لیفت دوبل بینی نداریم. البته این روش جهت ترمیم انحراف بینی مناسب نیست. ولی جهت جمع کردن بینی و رفع قوز مناسب و سربالا کردن بینی مناسب است.

پرسش و پاسخ های در مورد لیفت بینی

  • آیا لیفت بینی دائمیه؟
    خیر! نخهایی که برای لیفت استفاده میشه بعد از یک مدت جذب میشن.
  • زمان جذب نخ و تمدید دوباره کی هست؟
    نخها معمولا تا دو سال بعد لیفت جذب میشن ولی معمولا برحسب پاسخدهی شخص،در پایان سال اول یکبار تمدید لیفت با تعداد کمتری نخ انجام میشه.
  • فقط بینی بالا میره؟ پره هاش جمع نمیشه؟
    چرا اینار رو هم میشه کرد ولی نخش متفاوته و کمی گرون و به هزینه اضافه میشه.
  • آیا میشه بعد لیفت چسب نزد؟
    خیر نمیشه! چسب بینی قسمت بسیار مهمه کاره.در صورتیکه زودتر از شش هفته چسب برداشته بشه، چون هنوز کلاژن سازی خوب صورت نگرفته،نخها جاکن شده و لیفت از بین میره.
  • آیا این نخها خطری ندارند؟
    خیر! این نخها سالهاست که برای لیفت و تایت کردن صورت و همچنین در رشته های دیگر پزشکی استفاده میشن و دارای تائیدیه هستن.بدیهیه که اگر از نخ غیراستاندارد استفاده بشه، احتمال عوارض وجود داره.
  • آیا امکان عفونت وجود داره؟
    نخیر! ولی هر پروسیجری که روی بدن انجام میشه، اگر بصورت استریل انجام نشه میتونه عفونت کنه حتی ایجاد آبسه کنه. پس رعایت استریلیته حین کار بسیار مهمه.
  • آیا احتمال آسیب بافت و غضروف و تغیر شکل بینی وجود داره؟
    نخیر! اگر کسی که لیفت رو انجام میده از مهارت و تجربه ی کافی برخوردار باشه، این احتمال صفره.
  • بعد از جذب شدن نخها بینی ظاهر بدتر نمیشه؟
    نخیر! بعد از جذب کامل نخها، درصورتیکه نخواهیم مجددا تمدید کنیم، بینی به شکل اولیه خودش برمیگرده و هیچگونه تغییری در ظاهر قبلیش ایجاد نمیشه
  • اگر لیفت دائم نیست، چرا پس هزینه کنیم؟
    جواب این سوال رو با سوال میدم. تزریق ژل لب، فرم دهی صورت، تزریق چربی و…. هیچکدوم دائم نیستند و همه بعد از چندماه تا چندسال باید تمدید بشن، پس چرا انجام میدیم؟ چون از زیباییش در طول اون مدت لذت میبریم و بزرگترین حسن این کارها برگشت پذیر بودنشونه. چون بعد مدتی دلمون برای چهره ی قبلیمون تنگ میشه یا حتی دوس داریم چهره ای با یه فرم دیگه داشته باشیم.
  • لیفت بینی با ژل هم به زیبایی لیفت بینی با نخ هست؟
    بله. افرادی که به هر دلیل نمیتونن شش هفته چسب بزنن میتونن از لیفت با ژل استفاده کنن که ماندگاری آن شش ماه است.

لیفت لب با نخ

در این روش نخ های لیفت و پرکننده در جهات مختلف داخل و اطراف لب کارگذاری میشود.

این شیوه برای افرادی مناسب است که دارای:

1.لب های نازک
2.پشت لب بلند
3.تورفتگی لب ها بعلت افزایش سن یا دندان مصنوعی
4.عدم تمایل به تزریق ژل
5.عدم تقارن لب ها

ماندگاری این روش در صورت ترمیم تا دوسال است.

لیفت لب با نخ

لیفت لب با نخ

لیفت پوست و چربی غبغب با نخهای کلاژن ساز و چربی سوز