روش هایی برای درمان جای جوش ( اسکار آکنه)

یکی از آزاردهنده ترین اتفاقاتی که میتواند برای افراد رخ دهد، ظهور آکنه بر روی پوست است. آکنه به دلایل مختلفی مانند بسته شدن منافذ پوست توسط چربی، پوست مرده و باکتری ایجاد می شود. متاسفانه بسیاری از افراد پس از مشاهده این مشکل بلافاصله وسوسه شده و شروع به ترکاندن آکنه ها می کنند در صورتی که باید بدانید این عمل، یکی از بدترین اقدامات ممکن به حساب می آید. در واقع ترکیدن آکنه در لایه های پوست منجر به نشت عفونت به بافت های عمیق تر شده و ضایعات بزرگ تری را فراهم می آورد. زمانی که بدن در تلاش برای ساخت کلاژن برای ترمیم پوست آسیب دیده است، اسکار ایجاد می‌شود.

روش هایی برای درمان جای جوش ( اسکار آکنه)

روش هایی برای درمان جای جوش ( اسکار آکنه)

جای جوش می‌تواند متناسب با نوع پوست و عوامل دیگر سطحی بوده و به راحتی‌ترمیم شود. وقتی که ترکیدگی در عمق منافذ اتفاق می افتد جای جوش بدتر و شدیدتری ایجاد می‌شود. فرایند ترمیم، تغییرات زیادی در بافت و لطافت پوست ایجاد می‌کند و تورفتگی عمیقی در پوست ایجاد می‌کندیا باعث می‌شود که پوست شکلی موجی شکل پیدا کند.این روزها روش های مختلفی برای درمان این مشکل به دنیا معرفی شده اما قبل از هرچیز باید بدانید که طی بررسی های انجام شده محققان پی برده اند که دو نوع جای جوش وجود دارد؛ یک نوع جای جوش یه شکل ایجاد بافت اضافی روی پوست است و دیگری از نوع از دست رفتن و تورفتن بافت اطراف جای جوش می‌باشد.

انواع روش های درمان جای جوش

این روزها با توجه به پیشرفت هایی که در علم و تکنولوژی رخ داده روش های بسیار زیادی را برای درمان جای جوش به دنیا معرفی کرده است که در این مقاله در نظر داریم برخی از آنها را خدمت شما شرح دهیم:

• لایه برداری و بازسازی پوست

برای اینکه پزشکان بتوانند به لایه برداری پوست بپردازند از محلول های شیمیایی کمک میگیرند. این محلول ها تاول و پوسته پوسته شدن را برای صورت بیمار به همراه می آورند و در نتیجه پوست جدید را جایگزین آن می کنند. هر چند که این روزها لایه برداری به روش های مختلفی از جمله AHA، TCA و فنل انجام می شود که جزء روش های قوی بوده و به راحتی جوش ها و اسکارهای سطحی را برطرف می نماید.

• میکرودرم ابریژن

یکی از متداول ترین و شایع ترین روش هایی که این روزها افراد برای از بین بردن جای جوش استفاده می کنند، میکرودرم ابریژن است. این روش کاملا غیرتهاجمی و بدون هیچگونه درد و عوارض می باشد. پزشکان در این روش تلاش می کنند تا با استفاده از دستگاهی که در اختیار دارند خراش های ریزی را بر روی صورت ایجاد کنند و با افزایش گردش خون در آن ناحیه، پوست های مرده را از بین برده و پوستی جوان، شاداب و جدید را جایگزین آن نمایند. همچنین میتواند در انتقال محصولات مراقبتی به لایه های عمیق و افزایش ساخت کلاژن نقش موثری داشته باشد.

• میکرونیدلینگ

پزشکان و متخصصان این حوزه، از روش میکرونیدلینگ به عنوان روشی برای افزایش گردش خون، تحریک کلاژن سازی و در نتیجه پوستی جدید یاد می کنند. در واقع در این روش پزشکان با استفاده از سوزن های مخصوص، ریز و البته ضدعفونی شده ای که در اختیار دارند، سوراخ های ریزی را بر روی پوست ایجاد می کنند و در نهایت با افزایش گردش خون در آن ناحیه، کلاژن سازی و افزایش حالت ارتجاعی را برای بیماران و متقاضیان فراهم می آورند. برای انجام این روش حتما توصیه می شود که به پزشکانی متخصص و با تجربه مراجعه نمائید.

• روش رادیو فرکانسی

از این روش به عنوان روشی مقرون به صرف برای درمان جای جوش یاد می کنند. این روش بر روی رنگ های مختلف پوستی سازگار بوده و در برطرف کردن تورفتگی ایجاد شده بر روی پوست بسیار موثر می باشد. برای اینکه بتوانید از این روش بهره مند شوید باید چندین جلسه به کلینیک زیبایی مراجعه کرده و به مدت یک ساعت تحت درمان قرار گیرید. معمولا آن دسته از افرادی که از تورفتگی های ناشی از آکنه رنج می برند میتوانند از این روش استفاده کرده و نتیجه معقولی را دریافت کنند.